Poisťovňa Generali zaviedla koncom roka ďalšiu inováciu. S aplikáciou Generali Over ma môžu klienti overiť svoju totožnosť jednoducho a len na pár klikov a získať tak detailný prístup k ich poistným zmluvám a poistným udalostiam.
Vďaka samoautorizácii svojho konta v Klientskej zóne získajú klienti prístup k informáciám, ku ktorým by sa inak dostali len osobne na pobočke, alebo u svojho obchodníka či finančného poradcu, ktorý im spravuje poistné zmluvy.
„Po autorizácii prostredníctvom aplikácie Generali Over ma sú klientovi k dispozícii informácie o poistnom plnení vyplývajúcom z poistných udalostí či o detailoch platieb za poistné plnenie. Klient si vie zobraziť aj informácie o oprávnených osobách na životných zmluvách a vidí aj výšku jednotlivých poistných súm pri poistených rizikách,“ vysvetľuje Martin Bruonč z Úseku informatiky, ktorý má na starosti vývoj informačných systémov poisťovne Generali.
Overenie prostredníctvom aplikácie Generali Over ma funguje na princípe tvárovej biometrie. Od spustenia tejto novinky využilo možnosť autorizovať svoje konto už niekoľko desiatok klientov, pričom až v 88 % prípadov to boli muži. O overenie prostredníctvom aplikácie majú aktuálne najvyšší záujem najmä klienti vo veku od 30 do 50 rokov.
Ako samoautorizácia funguje?
Klient na svoje overenie potrebuje len občiansky preukaz a smartfón alebo tablet s pripojením na internet alebo wi-fi sieť. Do smartzariadenia si je potrebné nainštalovať aplikáciu Generali Over ma, ktorá je k dispozícii zadarmo na stiahnutie v App Store aj Google Play.
Po inštalácií a spustení aplikácie je potrebné súhlasiť so spracúvaním tvárovej biometrie. Klient ďalej postupuje zosnímaním jedinečného QR kódu, ktorý sa zobrazí v jeho konte v Klientskej zóne v sekcii Nastavenia pod názvom Samoautorizácia klienta.
Po zosnímaní kódu mobilným zariadením, aplikácia vyzve klienta na zosnímanie prednej a zadnej časti občianskeho preukazu a následne aj na zosnímanie jeho tváre a zhotovenie portrétu. Aplikácia potom automaticky počas niekoľkých sekúnd vykoná kontrolu a v prípade úspešného overenia, klient získa detailný prístup k svojim poistným zmluvám.