Spoločnosť GlobalLogic je lídrom v oblasti digitálneho inžinierstva a pre svojich klientov je spoľahlivým partnerom.
Našim zákazníkom pomáhame navrhovať a vyvíjať softvérové riešenia pre produkty, platformy a iné digitálne nástroje moderného sveta. Snažíme sa pre nich vytvárať pridanú hodnotu naprieč celým životným cyklom ich produktov nielen prostredníctvom najmodernejších technológií, ale aj adaptáciou už existujúcich produktov pre potreby a výzvy novej digitálnej éry.
Špička v znalosti spotrebiteľského správania
Jedným z našich dlhodobých zákazníkov je aj spoločnosť, ktorá pôsobí na trhu s médiami a zľavovými kupónmi. Vďaka desaťročiam know-how a používaniu najnovších technologických riešení má popredné postavenie v znalosti spotrebiteľského správania a digitálnych médií šitých na mieru. Vyvíja spoľahlivé produkty pre všetky situácie a požiadavky, vďaka ktorým sa z návštevníkov obchodov stávajú kupujúci. Jadrom jej aktivít sú cielené a personalizované digitálne médiá, ktoré monitorujú, merajú a podporujú tzv. sales lift spotrebných produktov balených pre maloobchod, pre ich predajcov a značky. V tomto kontexte možno sales lift chápať ako veličinu prezentujúcu priemerný nárast nákupu určitej značky, služby alebo produktu.
Vďaka modernému prístupu k vývoju produktu majú mobilné, online a in-store systémy tejto spoločnosti k dispozícii najväčšiu databázu nakupujúcich na svete. Získané dáta umožňujú detailne sledovať cestu zákazníka k nákupu a pomôcť mu tak nájsť správny tovar za čo najlepšiu cenu. Tieto multiplatformové systémy vytvárajú otvorený ekosystém a ročne generujú miliardy amerických dolárov vo forme príslušnej spotrebnej hodnoty. Najvyššou prioritou spoločnosti je zabezpečiť dôvernosť a bezpečnosť dát. Zákazníci a klienti, ktorí jej zverili svoje údaje vedia, že nebudú zneužité – základom úspechu je udržať si dôveru zákazníkov. Spoločnosť sídli v USA a zameriava sa predovšetkým na americký trh, avšak má pobočky aj v Európe a v Japonsku.
Print, digitál a analýzy
Samotný business model je rozdelený do troch základných oblastí. Prvou z nich sú klasické tlačené kupóny, ktoré v obdobnej forme poznáme aj u nás. V rôznych sieťach predajní môže nakupujúci získať kupón alebo sa dostane do kontaktu s reklamou na konkrétny produkt či skupinu produktov. Podľa želania predajcu vie poskytovateľ digitálnych a marketingových riešení pripraviť a spustiť relevantnú reklamnú kampaň, či už v podobe fyzických reklamných letákov a pútačov alebo v digitálnej forme. Zákazníci môžu využívať aj aplikáciu konkrétneho maloobchodného reťazca, kde si vedia napríklad vytvárať nákupné zoznamy. Predajca v nich následne môže zobrazovať konkrétne položky, ktoré by zákazník nemal prehliadnuť. Aplikácie obchodných reťazcov, ktoré bežia na smartfónoch zákazníkov, tak ovplyvňujú nákupné správanie každého z nás. Mobilná aplikácia môže napríklad kupujúcemu navrhnúť vanilkovú zmrzlinu, ktorú si kúpil pred dvomi týždňami k jablkovému koláču, ktorý práve pridal do zoznamu. Alebo môže ukázať zľavu na novú značku vanilkovej zmrzliny, čím ušetrí kupujúcemu peniaze a zároveň mu ponúkne príležitosť vyskúšať niečo nové. Pri nákupe v kamennom obchode sa pri pokladni pomocou čiarových kódov na produktoch zoskenuje obsah zákazníkovho košíka a približne do troch sekúnd sa vytlačí zľavový kupón, ktorý môže odrážať aktuálnu alebo prediktívnu akciovú ponuku.
Druhý pilier obchodnej stratégie spoločnosti tvorí digitálna reklama. Toto médium pokrýva viacero možností, ako osloviť používateľov – od prezretia konkrétneho reklamného klipu na internetovej stránke a získania QR kódu na akciový produkt až po distribúciu zľavových online kupónov na balený spotrebný tovar. Webové stránky, ktoré umožňujú vytlačiť si zľavový kupón v pohodlí domova a následne ho použiť pri platbe v kamennej predajni, predstavujú škálovateľné riešenie problému klesajúceho používania papierových kupónov a s tým súvisiaceho nedostatku voľne dostupných tlačených médií ako kanála na distribúciu zľavových ponúk.
Tretí pilier predstavuje ukladanie obsahu (unikátnych UPC kódov) nákupných košíkov zákazníkov na serveroch, čo umožňuje spoločnosti hlbšie analyzovať a modelovať tieto údaje. Prístupy k modelovaniu môžu byť rôzne – od prediktívneho, cez zaujatie väčšieho publika až po rozšírenie ponuky pre cieľovú skupinu zákazníkov. To poskytuje predajcom prehľad o nákupných zvykoch rôznych typov kupujúcich, na základe ktorého im vedia ponúknuť vhodnú kampaň a jedinečný zážitok. Pomáha im tiež sledovať sklony zákazníkov, identifikovať pravdepodobných kupujúcich pre daný produkt, monitorovať nakúpené množstvá, budovať a merať lojalitu zákazníkov či držať krok s konkurenciou. Takáto personalizovaná cesta návštevníkov obchodov vedie ku konverzii z návštevníkov na kupujúcich. Následne prostredníctvom in-store, mobilných a online mediálnych kanálov dokáže osloviť desiatky miliónov kupujúcich denne. Maloobchodné reťazce tak majú po ruke prepracovaný ekosystém riešení, ktorý maximalizuje vzťahy so zákazníkmi s cieľom vyriešiť obchodný problém alebo využiť príležitosť na zvýšenie objemu predaja. Všetky tri piliere slúžia ako východiskový bod pre cielené oslovovanie používateľov a vytvorenie vlastného publika pre každý segment produktov.
Spotrebitelia očakávajú intuitívnu a na mieru šitú digitálnu skúsenosť
Veľmi nás teší, že si táto spoločnosť ako partnera na podporu inovácií, s cieľom prinášať na trh nové produkty a digitálne riešenia založené na čo najrýchlejšom využití dát, vybrala práve firmu GlobalLogic. Dnešní nároční spotrebitelia očakávajú intuitívnu a na mieru šitú digitálnu skúsenosť, ktorá prichádza v reálnom čase. Naši šikovní kolegovia majú bohaté skúsenosti v oblasti softvérového inžinierstva, UX dizajnu a tvorby produktov, a tak takúto požiadavku spĺňajú a berú ju ako výzvu. Spotrebiteľský trh ponúka obrovský potenciál pre využitie moderných digitálnych technológií na budovanie novej hodnoty pre značky, maloobchodných predajcov i kupujúcich. Je skvelé, že môžeme byť súčasťou tohto dynamického vývoja.
Autor: Ján Haláček, Technical Writer a Agile Scrum Master, GlobalLogic Slovakia