Google si veľmi dobre uvedomuje, čo používatelia nemajú radí – v obľube nie je povinná registrácia, ktorej sa ale často nedá vyhnúť a potom obťažujúce pop-up reklamy, ktoré vám prekryjú celý článok. ktorý ste sa rozhodli prečítať.

Na stránke TOUCHIT.sk si na to dávame pozor a zatiaľ sme takúto formu reklamy odmietali, aj keď sme tým prišli o časť peňazí. Záujem zadávateľov reklamy o túto formu je značky, evidentne to teda funguje.

Google sa však rozhodol zakročiť. Stránky, na ktoré sa budú používatelia sťažovať práve z dôvodu obťažujúcich vyskakovacích reklám bude po novom trestať. A má na to nástroje, hovorí o tom, že pozíciu pri vyhľadávaní bude takýmto stránkam znižovať na úkor ostatných.

Minulý rok s tým už Google začal – preferoval stránky, ktoré boli „mobile friendly“ a naozaj väčšina stránok prešla aj na použiteľnú mobilnú verziu. Google tiež preferuje stránky, ktoré používajú protokol https (vrátane stránky TOUCHIT.sk) namiesto http a preferuje tiež graficky zaujímavé stránky.

 

Značky:

Ondrej Macko

Ondrej Macko
Ako novinár pracujem už od roku 1990. Teraz sa zaoberám mobilnou komunikáciou, multimédiami a vyhotovovaním videorecenzií.