Používatelia budú mať lepší prehľad, čo sťahujú.

Google poslal vývojárom mobilných aplikácií email, v ktorom informuje o chystaných zmenách. Vývojári budú musieť od 11. januára budúceho roka deklarovať, či ich aplikácia obsahuje reklamné bannery alebo nie. Google bude ich tvrdenie kontrolovať.

Cieľom tohto kroku je poskytnúť používateľom informácie o zobrazovaní reklamy v aplikáciách. Ak ju obsahujú, používateľom sa pred stiahnutím aplikácie zobrazí okno s touto informáciou. Následne sa môže rozhodnúť, či chce pokračovať v sťahovaní alebo nie.

Google chce takýmto krokom chrániť používateľov. Na druhej strane, informačné okno sa nevzťahuje na mikrotransakcie, ktoré budú aj naďalej fungovať tak ako dnes. Ak sú súčasťou aplikácie, informuje o tom nápis pod tlačidlom inštalovať. Google takisto nepovažuje za reklamu „brandované“ aplikácie, ako bola napr. hra Angry Birds Star Wars. Varovanie o reklame sa bude týkať iba štandardných bannerov.

Zdroj: Droid-Life

Roman Kadlec

Roman Kadlec
Testujem inteligentné hodinky, robotické vysávače, smartfóny a herné zariadenia. Sledujte ma na sociálnych sieťach @roman_fitit