Google konečne vylepšuje grafický výkon série Pixel 10
Google pre sériu Pixel 10 konečne vydal aktualizáciu, ktorá umožní využiť plný potenciál ich grafického procesora.
Dlho očakávaná aktualizácia ovládačov grafického čipu je súčasťou beta verzie systému Android 16 QPR3 Beta 1. Tento krok predstavuje významný posun pre vlajkové lode spoločnosti, ktoré pri uvedení na trh čelili kritike kvôli starším ovládačom novej grafickej architektúry od Imagination Technologies.
Aktualizácia povyšuje verziu ovládača z pôvodnej 1.602.400 na novšiu 1.634.2906, pričom systémové informácie teraz hlásia verziu 25.1. Táto verzia korešponduje s ovládačmi, ktoré spoločnosť Imagination oficiálne predstavila už v auguste. Zároveň prináša kľúčovú kompatibilitu so systémom Android 16 spolu s podporou štandardu Vulkan 1.4.
Pre používateľov to teoreticky znamená stabilnejší a plynulejší chod náročných grafických aplikácií a hier. Pixel 10, ktorý využíva čipset Tensor G5 s grafikou PowerVR, mal po vydaní problémy s nekonzistentným výkonom a nejasnou podporou zo strany niektorých herných vývojárov, napríklad pri titule Genshin Impact.
Hoci Google vyvrátil správy o ukončení podpory pre tento hardvér, až táto aktualizácia by mala definitívne vyriešiť počiatočné nedostatky platformy. Reálny dopad na výkon v hrách zatiaľ nebol overený nezávislými testami, no papierové parametre naznačujú citeľné zlepšenie. Keďže ide momentálne o súčasť beta testovania, bežní používatelia si na tieto vylepšenia budú musieť počkať do vydania stabilnej verzie. Očakáva sa, že dorazí v marci 2026.
Google týmto plní svoje sľuby z októbra a ukazuje snahu optimalizovať svoj nový hardvér pre čo najlepší používateľský zážitok.
Kľúčové vylepšenia v číslach
Podľa prvých testov a benchmarkov (napr. 3DMark Wild Life) prináša táto aktualizácia obrovský skok vpred:
| Oblasť | Zlepšenie | Poznámka |
| Hrubý výkon | +30 % až 35 % | V testoch udržateľného výkonu (sustained performance). |
| Stabilita | Výrazne vyššia | Menej prehrievania a „throttlingu“ pri dlhšom hraní. |
| Nové technológie | Vulkan 1.4 | Pridaná podpora pre najnovšie API, čo vývojárom hier umožní lepšiu optimalizáciu. |
| Ray Tracing | Opravené chyby | Hry využívajúce ray-tracing už nepadajú a bežia plynulejšie. |
Zdroj: AndroidAuthority
Podobné články
Pixel 10a: Únik potvrdzuje obavy, že Google zrecykluje Pixel 9a
Pixel 10 sériu trápi ďalší problém s displejom: Tentokrát je to vážne
Google mení stratégiu: Funkcia proti nevoľnosti dostala nový názov
Decembrová aktualizácia pre Pixel 10 prináša nečakané problémy s displejom
Telekom zjednodušuje prenos eSIM karty medzi Android smartfónmi

