Google konečne vylepšuje grafický výkon série Pixel 10
Zdroj: TOUCHIT
2m čítanie

Google konečne vylepšuje grafický výkon série Pixel 10

Google pre sériu Pixel 10 konečne vydal aktualizáciu, ktorá umožní využiť plný potenciál ich grafického procesora.

Dlho očakávaná aktualizácia ovládačov grafického čipu je súčasťou beta verzie systému Android 16 QPR3 Beta 1. Tento krok predstavuje významný posun pre vlajkové lode spoločnosti, ktoré pri uvedení na trh čelili kritike kvôli starším ovládačom novej grafickej architektúry od Imagination Technologies.

Aktualizácia povyšuje verziu ovládača z pôvodnej 1.602.400 na novšiu 1.634.2906, pričom systémové informácie teraz hlásia verziu 25.1. Táto verzia korešponduje s ovládačmi, ktoré spoločnosť Imagination oficiálne predstavila už v auguste. Zároveň prináša kľúčovú kompatibilitu so systémom Android 16 spolu s podporou štandardu Vulkan 1.4.

Google Tensor
Google Tensor
Zdroj: Google

Pre používateľov to teoreticky znamená stabilnejší a plynulejší chod náročných grafických aplikácií a hier. Pixel 10, ktorý využíva čipset Tensor G5 s grafikou PowerVR, mal po vydaní problémy s nekonzistentným výkonom a nejasnou podporou zo strany niektorých herných vývojárov, napríklad pri titule Genshin Impact.

Hoci Google vyvrátil správy o ukončení podpory pre tento hardvér, až táto aktualizácia by mala definitívne vyriešiť počiatočné nedostatky platformy. Reálny dopad na výkon v hrách zatiaľ nebol overený nezávislými testami, no papierové parametre naznačujú citeľné zlepšenie. Keďže ide momentálne o súčasť beta testovania, bežní používatelia si na tieto vylepšenia budú musieť počkať do vydania stabilnej verzie. Očakáva sa, že dorazí v marci 2026.

Google týmto plní svoje sľuby z októbra a ukazuje snahu optimalizovať svoj nový hardvér pre čo najlepší používateľský zážitok.

Pixel 10 Pro XL
Pixel 10 Pro XL
Zdroj: TOUCHIT

Kľúčové vylepšenia v číslach

Podľa prvých testov a benchmarkov (napr. 3DMark Wild Life) prináša táto aktualizácia obrovský skok vpred:

OblasťZlepšeniePoznámka
Hrubý výkon+30 % až 35 %V testoch udržateľného výkonu (sustained performance).
StabilitaVýrazne vyššiaMenej prehrievania a „throttlingu“ pri dlhšom hraní.
Nové technológieVulkan 1.4Pridaná podpora pre najnovšie API, čo vývojárom hier umožní lepšiu optimalizáciu.
Ray TracingOpravené chybyHry využívajúce ray-tracing už nepadajú a bežia plynulejšie.

Zdroj: AndroidAuthority