Cez tisíc zamestnancov v Googli má za úlohu zablokovať škodlivé reklamy.

Gigant na poli vyhľadávania v minulom roku vynaložil obrovské úsilie a zablokoval viac ako 780 miliónov zlých reklám. Teda takých, ktoré v sebe niesli malware, propagovanie falošného tovaru alebo ich cieľovou lokalitou boli phishingové weby.

Práve reklamné systémy sa stali nosnou platformou na šírenie škodlivých kódov, ktoré majú zjednodušenú úlohu šírenia práve cez Google AdSense. Okrem robotov a automatizovaných nástrojov sa na tejto činnosti podieľali skutoční ľudia.

screenplay_nowat

Multi miliónové reklamné impérium je potrebné chrániť a Google si toho uvedomuje. To bol aj dôvod prečo najali taký počet ľudí po celom svete. S jedným cieľom – hľadať nevhodné a rizikové reklamy. Vďaka kombinácii automatických blokovačov a živých ľudí, je spoločnosť schopná znehodnotiť takéto reklamy skôr, ako sa vám stihnú zobraziť.

Podobný systém prebieha aj na Google Play. Tento obchod nie je výnimkou, nakoľko práve tu sú aplikácie založené na zobrazovaní reklám. Na mobile bolo zablkovaných viac ako 25 000 nekorektných reklám. Čo sa týka appiek, len v minulom roku Google zamietol okolo 1,4 mil aplikácií na zaradenie do ich obchodu.

Premenené na čísla, zablokoval 12,5 mil. reklám na riskantné farmaceutické výrobky, 7000 webov30 000 rizikových výsledkov na webové stránky vo vyhľadávaní. No a blokovaniu sa nevyhli ani účty, z ktorých sa snažili predávať falošný tovar. Zablokovaných bolo až 18 000 účtov.

Zdroj: ZDNet

Značky:

Michal Reiter

Michal Reiter
Publikujem o dianí na internete, súkromí, bezpečnosti a testujem notebooky, smartfóny, audio produkty a ďalšie gadgety.