Falošné recenzie a hodnotenia tu boli vždy a ešte dlho s nami zostanú.

Google má svoje mechanizmy, ako sa proti tomu brániť a vzhľadom na počet prispievateľov je to naozaj potrebné. Na svojom blogu informuje, že viac ako 300 miliónov ľudí sa každoročne podelí o svoje skúsenosti na mapách Google. Vďaka tomu ľudia získajú doplňujúce informácie o viac ako 250 miliónoch miest po celom svete. Do toho treba pripočítať aj 20 miliónov recenzií, medzi ktoré patria aj fotografie a aktualizácie obchodných hodín či iné údaje, ktoré zákazníci vypĺňajú.

V tomto je nutné sa vyznať a mať stanovené pravidlá. Nie všetci používatelia však dodržujú korektné pravidlá hodnotenia. Google musí neraz zakročiť a falošné príspevky alebo informácie odstraňovať. Používa na to niekoľko mechanizmov a mnohé príspevky, ktoré by sa za bežných okolností na mapách objavili, sú odfiltrované ešte skôr ako sa reálne dostanú na verejnosť.

Ako príklad firma uvádza 1-hviezdičkové recenzie na miestny bar, Missouri. Podľa ich vyhodnocovacích mechanizmov išlo o zneužitie tejto funkcie, a tak Google Mapy zakázali hodnotenie tohto objektu. Tiež došlo k prešetrovaniu účtov, z ktorých sa tieto hodnotenia vykonávali.

Moderovanie obsahu na mapách je sledované aj z pohľadu relevancie. Tu firma uvádza ďalší príklad a sú ním voľby v USA. Volebné miestnosti sa stávajú terčom neadekvátnych príspevkov, teda nesúvisiacich s daným miestom. To dospelo k tomu, aby v roku 2020 obmedzili možnosť vytvárať alebo navrhovať úpravy telefónnych čísiel, prípadne adries na takéto lokality.

Obmedzenie hodnotenia a vytvárania príspevkov sa týka aj zariadení, kam ľudia nechodia dobrovoľne. Ide napríklad o policajné stanice alebo väznice. Obsah nemusí byť blokovaný plošne, no tieto objekty sú pod detailnejšou kontrolou na moderáciu obsahu.

Zdroj: Google Blog

Prečítajte si aj:

Značky:

Michal Reiter

Michal Reiter
Publikujem o dianí na internete, súkromí, bezpečnosti a testujem notebooky, smartfóny, audio produkty a ďalšie gadgety.

Máte pripomienku alebo otázku k článku? Napíšte nám na redakcia@touchit.sk alebo priamo autorovi článku. Ďakujeme.