Nastavuje ešte prísnejšie pravidlá.
Spoločnosť Google sa v Gmaili dlhodobo snaží znížiť mieru nevyžiadanej pošty. Zdá sa, že je v tom aj veľmi úspešná, čo potvrdzujú najnovšie štatistiky. Tie tvrdia, že miera neoverenej pošty sa znížila až o 75%. Je tu však aj druhá oblasť, ktorá môže používateľov Gmailu trápiť. Tou sú množiace sa reklamné maily. Spoločnosť pre rokom predstavila nový nástroj, pomocou ktorého sa z odberu reklamných mailov odhlásite veľmi jednoducho. Google tak ešte v lete minulého roka sprístupnil rýchlu a efektívnu možnosť odhlásenia sa priamo z aplikácie.
Portál PhoneArena informuje, že Google v tejto oblasti ide ešte ďalej, aby sa mohli používatelia veľmi rýchlo odhlásiť zo zoznamu adries spoločností, ktoré posielajú jeden mail a druhým. Nová verzia tohto nástroja by mala byť podľa zdroja dostupná už budúci rok.
Zdroj uvádza, že Gmail bude nútiť odosielateľov hromadných e-mailov, aby používateľom poskytli jednoduchý spôsob, ako sa odhlásiť z ich mailing listu. Google dokonca upozorňuje, že spoločnosti majú nový nástroj aktivovať do februára 2024. Google zároveň prichádza s novými požiadavkami na odosielateľov hromadných správ, ktorých cieľom je znížiť spam.
Za odosielateľov hromadných mailov sa považujú subjekty, ktoré počas jedného dňa odošlú viac ako 5 000 mailov na Gmail adresy. Vo väčšine prípadov tak ide o marketingové kampane alebo iné komerčné e-maily. Do tejto skupiny pritom môže spadať aj spam, ktorý je vo väčšine prípadov otravný a celkom neužitočný.
Hoci minulý rok bol predstavený rýchly spôsob odhlásenia sa z odberu reklamných mailov, tak Google ide v tejto oblasti ešte ďalej. Nové pravidlá zavedú pre odosielateľov komerčných mailov povinnosť používať tlačidlo, pomocou ktorého sa prijímateľ dokáže odhlásiť iba jedným kliknutím. Tlačidlo pritom musí byť jasne viditeľné v správe, a proces zrušenia odberu prebehnúť do dvoch dní.
Google sprísni nároky aj na bezpečnosť. Odosielatelia hromadných mailov budú musieť upraviť zabezpečenie a konfiguráciu svojich systémov. Zároveň bude od nich vyžadovať, aby overovali e-maily pomocou DKIM a SPF.
Bude to znamenať začiatok konca nevyžiadanej pošty v Gmaili?
Zdroj: PhoneArena
Prečítajte si aj: