Používatelia dostanú od Googlu ďalšiu otázku.
Je to v súvislosti s novými právnymi predpismi pre firmy podnikajúce na území Európskej únie alebo Európskeho hospodárskeho priestoru. Nový zákon o digitálnych službách je platný od 6. marca tohto roku. V prípade Googlu to znamená zistenie používateľských preferencií v rámci prepojení služieb. O princípoch nového nariadenia a o tom, aký dopad to má konkrétne pre firmu Google sme informovali v tomto článku.
Používateľom sa na smartfónoch zobrazí informačné okno, ktoré bude vyžadovať potvrdenie prepojenia 7 služieb. Jednotlivé z nich vidíte na obrázku nižšie. Všeobecne nejde len o Google, ale aj o množstvo iných online služieb. Iste ste si všimli, že sa vaša emailová schránka plní rôznymi oznámeniami o tom, ako firmy budú nakladať s vašimi údajmi. Robia to práve na základe platnosti nového zákona.
Používatelia nemusia zvyčajne vykonať žiadnu zmenu. V najčastejších prípadoch ide len o informovanie o spôsobe spracovania údajov. Niektoré, ako napríklad Google si musia vyžiadať povolenie na prepojenie služieb medzi sebou. Výsledkom však nebude menší počet reklám alebo ich úplné odstránenie. Na stránke Prepojené služby Googlu nájdete služby, ktorých sa to týka a cez zaškrtávacie políčka upravíte nastavenia podľa seba.
Ako príklad uvedieme vyhľadávanie na YouTube a používanie štandardného vyhľadávača. Ak budú tieto služby spolupracovať a Google bude prepájať nazbierané dáta v jednotlivých službách či aplikáciách, bude môcť poskytnúť relevantnejšie reklamné služby. Znamená to, že reklamy by ste dostávali aj naďalej. Avšak po umožnení prepojenia služieb navzájom, respektíve ponechaní ich doterajšieho prepojenia, budete dostávať relevantnejšie reklamy.
Zdroj: Google, vlastné
Prečítajte si aj: