Google priznal desaťtisíce dolárov minutých Rusmi na reklamu počas prezidentskej kampane Donalda Trumpa

1

Google po prvý krát priznal, že cez jeho produkty mohli Rusi naozaj výrazne ovplyvňovať výsledky amerických prezidentských volieb v roku 2016. 

Podľa analýz ruskí agenti míňali desať tisíce dolárov za reklamu na vyhľadávaní Google, vkladaní oznamov pri prehrávaní videa cez YouTube a na sieti DoubleClick. Google je pritom najväčší predajca internetovej reklamy na svete a YouTube je úplne najväčšia služba video služby.

Zdá sa, že vplyv ruskej strany na prezidentské voľby bol silnejší ako si to doteraz predstavovali spoločnosti v Silicon Valley. Ruská strana cez ďalšie firmy nakupovala reklamu tiež na Facebooku. ďalší veľký hráč v internetovej reklame, Twitter zatiaľ túto situáciu nekomentoval.

V USA silnejú snahy o dôkladné vyšetrenie zadávateľov internetovej reklamy v dobe prezidentských volieb a pravdepodobne sa dozvieme aj ďalšie súvislosti.

O autorovi

Ako novinár pracujem už od roku 1990. Teraz sa zaoberám mobilnou komunikáciou, multimédiami a vyhotovovaním videorecenzií a tiež videoreportáží. Snažím sa byť na každej lepšej tlačovke či už na Slovensku alebo v zahraničí. Mám rád fotografovanie a tiež cestovanie.

Jeden komentár

  1. Pingback: Amerického prezidenta Twitter nebude blokovať | TOUCHIT

Pridaj komentár

Objednajte si ročné predplatné TOUCHIT v limitovanej edícii
s bezdrôtovými slúchadlami a rúškom.
Kliknite a zistite viac>>