Google po prvý krát priznal, že cez jeho produkty mohli Rusi naozaj výrazne ovplyvňovať výsledky amerických prezidentských volieb v roku 2016.
Podľa analýz ruskí agenti míňali desať tisíce dolárov za reklamu na vyhľadávaní Google, vkladaní oznamov pri prehrávaní videa cez YouTube a na sieti DoubleClick. Google je pritom najväčší predajca internetovej reklamy na svete a YouTube je úplne najväčšia služba video služby.
Zdá sa, že vplyv ruskej strany na prezidentské voľby bol silnejší ako si to doteraz predstavovali spoločnosti v Silicon Valley. Ruská strana cez ďalšie firmy nakupovala reklamu tiež na Facebooku. ďalší veľký hráč v internetovej reklame, Twitter zatiaľ túto situáciu nekomentoval.
V USA silnejú snahy o dôkladné vyšetrenie zadávateľov internetovej reklamy v dobe prezidentských volieb a pravdepodobne sa dozvieme aj ďalšie súvislosti.