Odstránenie nevhodných reklám je súčasťou snáh spoločnosti o zlepšenie fungovania reklamného biznisu.

Na základne analýzy za rok 2018, spoločnosť Google odstránila 2,3 miliardy nevhodných reklám, ktoré porušovali reklamné pravidlá. Zároveň bolo vypnutých 28 miliónov webových stránok, ktoré takisto nedodržiavali pravidlá reklamnej siete.

Medzi zablokovanými však nechýbali ani mobilné aplikácie, ktorých bolo až 1,5 milióna. Zaujímavosťou je však fakt, že počet odstránených reklám je v porovnaní s predošlým rokom o jednu miliardu menší.

Pozitívnou správou je, že od apríla spoločnosť zavádza nové pravidlá, ktoré majú pomôcť s vzniknutými nedorozumeniami a predísť zbytočným problémom.

Reklamy predstavujú pre Google príjem vo výške 32 miliárd amerických dolárov len za predchádzajúci štvrťrok, čo teda tvorí viac ako 83% všetkých príjmov spoločnosti. Tie sú základom pre vývoj populárnych služieb ako Gmail, YouTube či operačného systému Android.

Nekompromisným postupom v prípade nevhodného či zavádzajúceho obsahu si spoločnosť Google udržiava pri sebe aj veľkých inzerentov. V posledných mesiacoch tak vytvorila 330 nových detekčných systémov, ktoré majú vyhľadávať stránky, porušujúce pravidlá.

Zdroj: TechCrunch

Prečítajte si aj:

Mobilná aplikácia Google Disk dostáva Material Design po vzore Gmailu

 

Značky:

Máte pripomienku alebo otázku k článku? Napíšte nám na redakcia@touchit.sk alebo priamo autorovi článku. Ďakujeme.