Jej výskyt bol spozorovaný už aj v návrhoch vyhľadávania.

Je tak vidieť, že spoločnosť Google pritvrdzuje trend, ktorý reklamu pretláča čoraz viac. Ide pritom o plnohodnotnú reklamu, ktorá sa začína zobrazovať už aj vo výsledkoch vyhľadávania. Je však potrebné poznamenať, že tomuto kroku predchádzali odporúčania aplikácií. Tie sa začali zobrazovať ešte pred koncom roka 2022. V tom čase išlo o cielené propagačné ponuky aplikácií pre zariadenia so systémom Android. Google vydal aj vyhlásenie, ktoré malo jeho používateľov ubezpečiť, že v žiadnom prípade nejde o reklamy, ale iba o proaktívne odporúčania aplikácií.

Portál AndroidPolice teraz informuje, že mnohým používateľom sa v Obchode Play pri vyhľadávaní aplikácií začala zobrazovať skutočná reklama. Tá je už údajne pomerne rozšírená v Spojenom kráľovstve, Japonsku a niekoľkých ďalších regiónoch. Je preto celkom možné, že Google práve spustil prvú fázu jej širšieho zavádzania. Nie je však jasné, kedy a akým spôsobom ovplyvní používateľov na Slovensku.

Už na prvý pohľad je vidieť, že zobrazená reklama je od odporúčaní celkom odlišná. Najvýraznejším odlišovacím prvkom je symbol reklamy, teda “Ad“, ktorý sa zobrazuje vedľa ikony aplikácie. Google však na to ide pomerne rafinovane, pretože reklama je vložená medzi proaktívne odporúčania spoločnosti. Je tak možné, že reklama sa bude zobrazovať len používateľom, ktorí majú na svojich účtoch povolenú funkciu návrhov.

Reklama v Obchode PlayZdroj: AndroidPolice
Reklama v Obchode Play

Nové rozhranie, ktorého súčasťou sú aj rozširujúce sa reklamy, dostalo aj jedno vylepšenie. Vďaka nemu sa používatelia dozvedia viac informácií o aplikáciách – v nadpise pod každým návrhom vrátane reklám aj proaktívnych odporúčaní sa teraz uvádza hodnotenie používateľa a celkový počet stiahnutí.

Hoci zavedenie reklamy aj do výsledkov vyhľadávania môže byť otravné, zo strany spoločnosti Google nejde až o tak neočakávaný krok. Keďže reklama je veľkou súčasťou obchodného modelu spoločnosti, Google možno iba začal testovať nový spôsob jej zobrazovania, ktorý by mal vykompenzovať straty, ktoré môžu vzniknúť na trhoch, kde sú v Obchode Play povolené platobné systémy tretích strán.

Táto teória je celkom pravdepodobná, keďže reklama sa začala zobrazovať aj v Spojenom kráľovstve, kde bola iba nedávno v Obchode Play spustená možnosť fakturácie cez platobné systémy tretích strán.

Zdroj: AndroidPolice

Prečítajte si aj:

Peter Hupka

Peter Hupka
Každý deň sledujem aktuálne dianie v technologickom svete a vyberám tie najzaujímavejšie témy pre náš web.