Kolobežku s označením #HMBRG V1 od firmy origos používame v redakcii na pohyb v rámci mesta už mesiac. Je to šikovné riešenie, ak potrebujeme zájsť napr. po testovacie auto do pobočky automobilky, ale oplatí sa aj pri návštevách klientov či len tak skočiť z Rače do centra mesta.

Kolobežka #HMBRG V1

Kolobežka #HMBRG V1 v zloženom stave

Má reálny dojazd vyše 20 km, a to aj vtedy, keď na ňom jazdia osoby s hmotnosťou okolo 100 kg. Výrobca uvádza dojazd až 25 km, zrejme teda s ľahšími osobami. Veľmi dobrá je jej vlastnosť rýchleho skladania. Vtedy povolíte jednu z poistiek a potlačíte páčku smerom dole. Takto sa zloží horná časť kolobežky a fixuje sa v polohe, ktorá umožňuje jej pohodlnejšie prenášanie. Na dlhšie prenášanie treba silnejšiu osobu, jej hmotnosť je totiž 17 kg. S takouto hmotnosťou nie je problém elektrickú kolobežku #HMBRG V1 zodvihnúť a naložiť napr. do vlaku alebo preniesť cez schodište. To sa dá celkom pohodlne.

Kolobežka #HMBRG V1

Kolobežka #HMBRG V1 a jej tachometer

Podstatná je jej pomerne vysoká rýchlosť, ktorá predstavuje až 28 km/h. Na rozdiel od niektorých kolobežiek na prenájom však #HMBRG V1 automaticky nebrzdí pri klesaní na ceste a tak vo výsledku môžete dosiahnuť pomerne vysokú rýchlosť. Potom oceníte skutočne silné kotúčové brzdy. Nie zriedka na tejto kolobežke doslova „zašmykujete“ so zadným kolosom a brzdenie je naozaj intenzívne a účinné.

Pneumatiky a kotúčové brzdy na kolobežke #HMBRG V1

Batéria má kapacitu 10 400 mAh a je umiestnená v spodnej časti kolobežky. Pri nej je aj nabíjací adaptér. Výhodou je priestranná „lavica“, na ktorej pri jazde na kolobežke stojíte. Navyše je tu nanesená protišmyková vrstva a tak je to naozaj pohodlné a spoľahlivé. A rovnako oceníte vzduchom plnené pneumatiky vpredu aj vzadu s priemerom až 10 palcov. To je ideálne na cesty a chodníky na Slovensku, lebo väčšie nerovnosti vám na rozdiel od iných kolobežiek s menšími kolesami nerobia teraz zásadnejší problém. My chodíme s touto kolobežkou aj cez križovatky, kde sa cesta kríži s koľajami pre električky a to napr. pri elektrickej kolobežke od Antiku znamená zosadnúť dole a prejsť križovatku pekne krásne peši. V prípade elektrickej kolobežky #HMBRG V1 doslova letíte nad nerovnosťami.

Nabíjanie trvá s dodávanou nabíjačkou tak 5,5 hodiny, ak teda nabíjate z 0 na 100 %. Nabitie na 70 % je však hotové už za 2 hodiny, potom to ale lezie pomaly do batérie. Na riadidlách sa nachádza tachometer a ukazovateľ zostávajúcej kapacity batérie, pomocou tlačidiel zase volíte stupeň sily elektrického motora. Displej s údajmi môžete krátkym stlačením tlačidla aj podsvietiť, čo je fajn pri doprave v noci. Prakticky každý si to dá po chvíli na najvyšší piaty stupeň, lebo práve vtedy nastupuje tá pravá zábava.

Výšku riadidiel si môžete nastaviť podľa seba, pre skutočne vysoké postavy by to však chcelo ešte o 5 cm viac. Riadidlá sa dajú aj čiastočne poskladať pre lepšiu prenosnosť napr. v batožinovom kufre menšieho auta. My elektrickú kolobežku #HMBRG V1 berieme so sebou aj do MHD, mali sme ju už aj v autobuse či v električke. Výborné je aj to, že s kolobežkou môžete jazdiť aj vtedy, keď je vonku daždivo. Blatníky fungujú spoľahlivo a po jazde nemáte na chrbte ani na nohaviciach blato. Po jej naštartovaní a tlačení dozadu vydáva zaujímavý „elektrický“ zvuk.

Svetlo je vpredu biele odoberateľné, dá sa použiť aj ako vrecková baterka. Poháňa sa samostatnou batériou, sú to 4 kusy AAA batérií. Vzadu je svetlo červené a v dodávke sú aj nalepovacie odrazky. S kolobežkou sa takto dá bezpečne pohybovať aj v noci a v redakcii sme si na ňu veľmi zvykli.

Logo Origos

Technické údaje

  • Výkon motora: 350 W
  • Batéria: LI-ION, 36 V, 10,4 Ah
  • Brzdy: Mechanické kotúčové brzdy vpredu a vzadu
  • Regulovanie rýchlosti: volič ovládaný prstom, 5 stupňov
  • Svetlo: predné a zadné
  • Rozmery: 115 × 55,5 × 92 – 112 cm
  • Zložený stav:  105 × 18 × 38 cm

Cena. 999 eur

Zapožičal: Origos

Ďalšia fotogaléria