Notebooky, ale aj počítače či iné hardvérové zariadenia sa z hľadiska hardvéru dostali na úroveň, že ďalšie navyšovanie nie je až také nevyhnuté. To čo máme, už dostatočne stačí na realizáciu úloh. Podstatné je, aby vám tieto zariadenia určite fungovali. Hovoríme o službách, ktoré sú naviazané na daný hardvér.

A presne v tomto sa výrobcovia hardvéru odlišujú. Dnes nestačí len niečo vyrobiť, musí to na 100 % fungovať a ak sa niečo stane, je nevyhnuté vzniknutý problém rýchlo vyriešiť.

Pre koho je určený?

Služba HP Active je určená ako pomocník pre IT manažéra firmy, ktory zodpovedá za väčší počet zariadení. Základom služby je tzv. portál, kde sú všetky monitorované informácie dostupné na jednom praktickom paneli nástrojov. Manažér má takto jednoducho rýchly prehľad, v akom stave sú zariadenia a môže prípadným problémom predchádzať tým, že ich vyrieši včas. Typickým príkladom je monitoring verzií BIOSu na zariadeniach vo firme.

Vzdialený anjel strážny

HP Active Care je spôsob poskytovania vzdialenej podpory PC pre ľudí, ktorí používajú zariadenie od HP, a to kedykoľvek a kdekoľvek. Naviac ho ocenia mobilní firemní používatelia, ktorí dnes delia svoj čas medzi kanceláriu, cestovanie a prácu na diaľku napr. z domu. A určite si nemôžu dovoliť nepracovať kvôli tomu, že napr. dôjde k poruche pevného disku v notebooku.

Keď totiž notebook či počítač nefunguje, nemôžete pracovať a takto sa stávate pre zamestnávateľa tým úplne najdrahším zamestnancom.

Minimalizácia prestojov

Služba HP Active Care je integrovaná priamo do BIOS-u zariadenia a určená je na minimalizáciu prestojov v zmiešanom pracovnom prostredí. Pomocou nej sa problém vo vhodnom čase zistí, predíde sa tomu, že nemôžete pracovať a hlavne problém so zariadením sa vyrieši.

Služba pracuje z veľkej časti automaticky a dopredu zistí, že môže nastať problém napr. so spomenutým diskom, prípadne pamäťami RAM, grafickou kartou a pod. Zistenie problému je tak proaktívne – viete o ňom dopredu a môžete sa naň pripraviť. To je pre zamestnávateľa konkurenčná výhoda – nemusí sa stretávať s tým, že zrazu jeho ľudia nepracujú a procesy nebežia.

Rozpoznaný problém s pevným diskom
Rozpoznaný problém s pevným diskom

Oprava nastáva ešte skôr ako dôjde k poruche

Rozpoznanému problému na vašom hardvéri sa potom venujú špecialisti. Na základe toho, že pomocou jasných symptómov vedia o blížiacom sa probléme, sú pripravení poskytnúť vzdialenú technickú podporu a hlavne zariadiť rýchlu opravu. Týka sa to väčšiny komerčných notebookov a tiež stolových počítačov HP. Ide o platenú službu, ktorú si objednávate na základe vašich požiadaviek a platí sa v podobe mesačných poplatkov.

Ako to funguje?

Prvou a zásadnou fázou je prediktívna analýza, ktorá beží na vašom zariadení. Využíva sa pritom cloudová analytická platforma TechPulse. Tá sa spustí spolu s BIOS-om a prebieha v pozadí. Pri svojej činnosti diagnostikuje problémy a následne pripravuje potrebné opravy či výmeny komponentov.

Záznam o nainštalovanej a spustenej službe HP ActiveCare
Záznam o nainštalovanej a spustenej službe HP ActiveCare

Po rozpoznaní blížiaceho sa problému sa hneď spustia procesy – daný diel sa dopredu objedná a dodá na špecializované pracovisko, odkiaľ bude realizovaný servisný zásah. Príslušný diel je pritom presne ten, ktorý potrebujete, vychádza sa zo sériového čísla vášho zariadenia a ďalších údajov. Nestane sa, že by sa objedal nekompatibilný komponent.

Oprava bude vtedy, keď to vyhovuje vám

Servisný zásah sa naplánuje tak, aby prebehol práve vtedy, keď to vyhovuje vám alebo v súlade s plánom zamestnávateľa. Na tento úkon sa tak môžete dopredu pripraviť a podľa toho si rozdeliť vaše úlohy.

Niektoré opravy sa vykonávajú na mieste inštalácie, niektoré v servisnom stredisku. V podstate to závisí od typu zmluvy, ktorú máte s HP. Dostupná je napr. reakcia so zásahom na mieste inštalácie, a to najneskôr nasledujúci pracovný deň. Vzdialená podpora je u HP dostupná 24 hodín denne a 7 dní v týždni. A je pritom jedno, že ste práve na dlhšej služobnej ceste na úplne inom mieste. Služba je totiž dostupná v rámci celého sveta.

Zodpovedné nakladanie s dátami

Pri poruche úložných zariadení s vašimi dátami máte v tomto prípade aj kontrolu nad poškodenými médiami. Znamená to, že s týmito médiami bude nakladané presne podľa bezpečnostných noriem na ochranu citlivých údajov. Nestane sa teda, že niekto nájde v zbere váš disk a dostane sa k citlivým firemným údajom.

Inštalácia a aktivácia

HP Active Care je k dispozícii pre väčšinu komerčných PC produktov vrátane notebookov ZBook, EliteBooks, ProBooks od série 200-300, ďalej stolných počítačov Z Workstaton, EliteDesk, ProDesk a Mikrotower série 200. Na tieto zariadenia sa inštaluje softvér One Click Installer, pomocou ktorého si do zariadenia pridáte potrebný softvér a aktivujete službu Active Care. Všetko sa dá vybaviť priamo z vášho počítača bez toho, aby ste s ním museli niekam chodiť.

Ako ďalej?

Zaujali vás tieto informácie a zistili ste, že toto je dobrý spôsob ako zaistiť, aby zamestnanci mohli pokojne robiť? Ak sa chcete dozvedieť viac informácií, resp. službu HP Active Care vyskúšať vo vašej firme, kliknite na nasledovnú adresu https://reinvent.hp.com/cz-services.

Na službu HP Active Care nadväzujú aj ďalšie služby, napríklad ochrana údajov po strate zariadenia. O tom si detailne povieme v nasledujúcom článku.

Zdroje: HP, vlastné

Prečítajte si tiež

Ondrej Macko

Ondrej Macko
Ako novinár pracujem už od roku 1990. Teraz sa zaoberám mobilnou komunikáciou, multimédiami a vyhotovovaním videorecenzií.

Máte pripomienku alebo otázku k článku? Napíšte nám na redakcia@touchit.sk alebo priamo autorovi článku. Ďakujeme.