Toyota ako automobilový líder ponúka rôzne druhy elektrifikovaných vozidiel s cieľom znižovať emisie v súlade s predpismi, infraštruktúrou trhu a s požiadavkami zákazníkov.
Základným pilierom je práve hybridná technológia, ktorú Toyota do svojich vozidiel montuje. Už v roku 1997 Toyota spustila predaj hybridných elektrických vozidiel a prvý model bol práve Prius. Dnes si môžete vybrať z rôznych hybridných modelov naprieč celému modelovému radu od malého Yarisa až po veľké 7-miestne SUV Highlander, ktoré práve v týchto dňoch prichádza aj na slovenský trh.
Toyota za tento čas predala po celom svete už viac ako 15 miliónov plne hybridných vozidiel s znížila tak emisie CO2 o viac ako 120 miliónov ton.
V súčasnosti, keď je infraštruktúra, a teda možnosť nabiť čisto elektrické vozidlo kdekoľvek, ešte nedostatočná, externé nabíjanie veľmi zdĺhavé a obstarávacia cena vozidla podstatne vyššia, je práve full hybrid najlepším riešením. Cena hybridných vozidiel je dnes porovnateľná s klasickým benzínovým pohonom. Pritom netreba nič externe dobíjať a napriek tomu jazdíte úsporne a ste ekologickí.
Prepracovaný a spoľahlivý hybridný pohon, ktorým sa značka výrazne od konkurencie odlišuje je stále viac vyhľadávaným a už dnes na Slovensku dosahuje 45 % z celkového predaja značky. Pri prémiovej značke Lexus volí hybridnú motorizáciu dokonca až 98 % zákazníkov.
Hybridy sú tak ideálnym typom vozidiel, ktoré budú majiteľovi dokonalo slúžiť a pritom sú to autá s nízkym dopadom na životné prostredie. Toyota hybridné vozidlá vyvíja už 24 rokov a práve vďaka nim dokáže značka splniť limity, ktoré požaduje EU do roku 2025 aj so súčasným modelovým radom.
Na Slovensku za rok 2020 zaregistrovala Toyota celkovo 5769 vozidiel a oproti roku 2019 ako jedna z mála značiek naozaj rástla. Prvý krát v histórii prerazila na Slovensku medzi prvých 5 značiek a so 7 % trhovým podielom obsadila 5. miesto na trhu.
Toyota je jasným lídrom na tuzemskom hybridnom trhu. K rastúcej popularite hybridov prispievajú ich lepšie dynamické vlastnosti a vyššia hodnota pri opätovnom predaji. Z celkového predaja značky na Slovensku až 45 % tvorili práve vozidlá s hybridnou motorizáciou. Hybridné elektrické vozidlá (HEV) sú tak kľúčovou súčasťou širšieho mixu elektrifikovaných vozidiel budúcnosti, avšak viac ako 20-ročné skúsenosti v oblasti elektrifikácie sa odrazili vo vlastnej stratégii presadzovania rôznorodých typov pohonov.
Zákazníci, ktorí vyhľadávajú športovejšie ladené autá, zvažujú aj kúpu auta s hybridným elektrickým pohonom. Je zrejmé, že sa spoliehajú na to, že od hybridnej technológie môžu očakávať nielen požadované potešenie z jazdy, ale aj potrebný výkon.
Aj rok 2021 bude pre Toyotu rokom hybridov a elektrifikovaných vozidiel. Jednou z najväčších noviniek, ktorú môžu zákazníci očakávať na jar, bude model na vodíkový pohon – Toyota Mirai.