Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

  • Hyundai dopĺňa oceňovaný rad IONIQ o nové elektrické SUV s tromi radmi sedadiel. Spája vynikajúci priestor, jedinečný dizajn a pokročilú technológiu EV.
  • Model IONIQ 9 sa predstavil v Goldstein House v LA, ikone modernej architektúry z polovice 20. storočia, ktorá odráža odhodlanie spoločnosti Hyundai k inováciám a jej vedúce postavenie v oblasti elektromobilov prostredníctvom modelov IONIQ.
  • Pôsobivý vnútorný priestor s úplne rovnou podlahou, relaxačnými sedadlami, otočnými sedadlami[1] a posuvnou stredovou konzolou Universal Island 2.0 na zlepšenie cestovateľského zážitku.
  • Štýlové a futuristické dizajnové prvky s označením Aerosthetic odlišujú nový model IONIQ 9 od ostatných vrátane aerodynamickej strechy a rovných plôch.
  • Batéria s kapacitou 110,3 kWh poskytuje podľa WLTP dojazd do vzdialenosti 620 km[2]; pokročilá architektúra E-GMP umožňuje nabitie z 10 na 80 percent za 24 minút[3].
  • Praktické technológie orientované na budúcnosť, funkcie na požiadanie a rozpoznávanie hlasu s pomocou umelej inteligencie[4] prinášajú pokročilé funkcie.
  • IONIQ 9 sa predstaví na autosalóne v LA a do predaja v Kórei a USA príde v prvej polovici roku 2025. Začiatok predaja v Európe bude nasledovať neskôr.

Spoločnosť Hyundai Motor Company predstavila nový model IONIQ 9, plne elektrické SUV s troma radmi sedadiel a s veľkým vnútorným priestorom, ktoré spája špičkový dizajn a inovatívnu technológiu elektrických vozidiel (EV).

Model IONIQ 9 sa predstavil v ikonickej budove Goldstein House v LA. Ide o vysoko cenený príklad modernej architektúry z polovice 20. storočia. Toto jedinečné miesto odráža víziu spoločnosti Hyundai ukotviť modelový rad IONIQ na trhu s elektrickými vozidlami ako symbol inovácie a pokroku. Podčiarkuje tak svoje vedúce postavenie v oblasti elektrifikácie, ako aj cieľ spoločnosti ponúkať do roku 2030 kompletný rad 23 modelov elektrických vozidiel. Po modeloch IONIQ 5 a IONIQ 6, oboch trojnásobných víťazoch cien World Car of the Year Awards v rokoch 2022 a 2023, bude na tomto dedičstve excelentnej elektrifikácie stavať aj model IONIQ 9.

Podujatie svetovej premiéry otvoril hlavným prejavom José Muñoz, prezident a globálny výkonný riaditeľ spoločnosti Hyundai Motor Company. Po odhalení modelu IONIQ 9 sa na terase konala diskusia o značke Hyundai, ako aj o dizajne a vnútornom priestore modelu IONIQ 9, zatiaľ čo výstavná zóna predstavila jeho vývojovú cestu.

IONIQ 9 predstavuje príťažlivú novú voľbu pre zákazníkov hľadajúcich elektromobil s troma radmi sedadiel, ktorý pojme až sedem cestujúcich. Poskytuje pôsobivý priestor a funkcie, ktoré vyhovujú individuálnym potrebám a zároveň ponúkajú pocit spolupatričnosti podľa hesla „Built to Belong“. Model IONIQ 9 vznikol tak, aby vyhovoval potrebám užívateľov, ktorí sú prepojení, ale zároveň si cenia priestor, súkromie a relax.

„Novinka v podobe modelu IONIQ 9 stelesňuje neochvejný záväzok a dôveru spoločnosti Hyundai Motor v elektrifikáciu,“ povedal Jaehoon Chang, prezident a generálny riaditeľ automobilky Hyundai Motor Company. „IONIQ 9 stojí na uznávanej globálnej modulárnej platforme pre elektromobily Electric-Global Modular Platform (E-GMP) spoločnosti Hyundai Motor Group. Ponúka výnimočný vnútorný priestor, poskytuje zákazníkom jedinečnú pridanú hodnotu a zároveň posilňuje naše vedúce postavenie na globálnom trhu s elektrickými vozidlami.“

Pohodlný a priestranný interiér poskytuje jedinečný zážitok z EV

IONIQ 9 ponúka vynikajúci vnútorný priestor s dostatočným miestom v druhom a treťom rade, čím poskytuje cestujúcim výnimočný zážitok. Dizajn jeho interiéru sa vyznačuje eliptickými prvkami a upokojujúcimi tónmi, ktoré dotvárajú pokojnú atmosféru. To vytvára pohodlný a prirodzený pocit, najmä keď ho zaplaví prirodzené svetlo z panoramatického strešného okna.

Plochá podlaha modelu IONIQ 9 vytvára priestor na sedenie pre šesť alebo sedem osôb. Relaxačné sedadlá v prvom a druhom rade sa dajú úplne sklopiť a pre optimálne pohodlie ponúkajú opierku nôh, vďaka čomu môžu, v závislosti od konfigurácie, odpočívať počas nabíjania vozidla až štyri osoby. IONIQ 9 sa po spojení druhého a tretieho radu môže pochváliť 1 899 mm priestoru na hlavu a 2 050 mm priestoru na nohy.

IONIQ 9 predstavuje otočné sedadlá[5] v druhom rade, ktoré umožňujú cestujúcim v druhom a treťom rade sedieť oproti sebe v momente, keď vozidlo stojí. Táto flexibilná konfigurácia zlepšuje interakciu a komunikáciu medzi cestujúcimi a pridáva ďalší spôsob, ako si vychutnať jedinečný priestor vozidla.

Posuvná konzola Universal Island 2.0 SUV poskytuje pôsobivé úložné priestory a priechodné usporiadanie sedadiel v prednom rade, čo zvyšuje dostupnosť a pohodlie. Obojsmerné lakťové opierky sa dajú otvárať spredu aj zozadu, čo umožňuje ľahký prístup ku konzole z druhého radu.

Konzolu Universal Island 2.0 možno posunúť až o 190 mm, čo pasažierom v druhom rade umožňuje ľahký prístup. Konzola zároveň poskytuje 5,6 litra úložného priestoru v hornej priehradke, ako aj 12,6 litra úložného priestoru v spodnej posuvnej priehradke.

Po sklopení sedadiel tretieho radu do roviny sa do kufra zmestí až 1 323 litrov batožiny, zatiaľ čo so všetkými tromi radmi ponúka IONIQ 9 až 620 litrov batožinového priestoru[6]. Predný kufor navyše ponúka maximálny objem 88 litrov pre modely RWD (s pohonom zadných kolies) a 52 litrov pre modely AWD (s pohonom všetkých kolies).

IONIQ 9 kladie dôraz na udržateľnosť pri výbere materiálov. Patria sem ekologická koža[7], recyklovaná PET tkanina, vlnená tkanina, bio TPO/PU koža, bio PET/semišová tkanina a bio farba. Vozidlo používa aj farbu vyrobenú z recyklovaného odpadu z pneumatík[8].

Futuristickú atmosféru interiéru modelu IONIQ 9 umocňujú panoramatický zakrivený displej, úzke vetracie otvory a náladové osvetlenie.

Aerostetický dizajn prináša elegantný a sofistikovaný vzhľad

Elegantný aerostetický exteriér modelu IONIQ 9 odráža odhodlanie spoločnosti Hyundai spájať aerodynamické inovácie a futuristický štýl. Predná časť obsahuje parametrické pixely integrované do LED svetiel a spodného panela, čím vytvára jedinečný a sofistikovaný vzhľad.

Siluetu modelu IONIQ 9 definuje hladká, zakrivená línia strechy, ktorá vytvára aerodynamický tvar a s digitálnymi bočnými zrkadlami[9] dosahuje nízky koeficient odporu vzduchu Cd len 0,259[10].

K úspore energie prispieva aj vyhladenie a vyváženie prúdenia vzduchu pod karosériou a zníženie valivého odporu kolies a pneumatík. Podarilo sa to dosiahnuť použitím nového systému aktívnej vzduchovej klapky s dvojitým pohybom (AAF). Medzi ďalšie riešenia na optimalizáciu aerodynamiky patria 3D tvarovaný kryt podvozka, aerodynamické kolesá a skryté antény.

Model IONIQ 9 využíva najdlhší rázvor zo všetkých vozidiel značky Hyundai s hodnotou 3 130 mm. Zaujme priestrannou kabínou a veľkolepými proporciami. Čisté tvary karosérie a blatníkov vytvárajú impozantný dojem, zatiaľ čo zložito navrhnuté prvky dodávajú hĺbku a rozmer. Plynulý tvar zadných blatníkov zvýrazňuje jedinečné proporcie vozidla a prispieva k jeho dynamickému vzhľadu.

Zadná časť pripomínajúca chvost lode pokračuje v téme spojenej s pixelmi a zároveň prispieva k vynikajúcej aerodynamike modelu IONIQ 9. Plynulá línia strechy a stúpajúca spodná línia vytvárajú rovnováhu a dodávajú siluete elegantný, dynamický vzhľad.

IONIQ 9 zosobňuje prvý model značky Hyundai, ktorý odstránil strešnú anténu rozdelením jej funkcií medzi kryt na čelnom skle (pre GPS a satelitné rádio), prístrojový panel (pre Connected Car Services) a sklo batožinového priestoru (pre FM/AM a Digital multimedia broadcasting), čo prispieva k jeho pokročilému a minimalistickému dizajnu.

Vonkajšie osvetlenie sa nesie v súlade s ostatnými modelmi elektromobilov značky Hyundai, ktoré obsahuje charakteristické prvky s parametrickými pixelmi IONIQ s malými štvorcovými projekčnými svetlometmi a inteligentným systémom predného osvetlenia (IFS)[11], čím podporuje lepšie osvetlenie a bezpečnosť jazdy a zároveň zabraňuje oslňovaniu protiidúcich vozidiel. Vzadu sa nachádza FULL LED osvetlenie. Pre lepšiu viditeľnosť dostali vonkajšie kľučky dverí nepriame osvetlenie.

Sebavedomý postoj modelu IONIQ 9 podporuje široká ponuka vzorov diskov kolies vrátane štandardných 19- 20- a 21-palcových diskov kolies a špičkového 21-palcového dizajnu verzie Calligraphy, čo záujemcom umožňuje individuálne prispôsobenie vozidla.

SUV je k dispozícii v 16 farbách exteriéru vrátane nových odtieňov, ako sú matná sivá Celadon Gray Matte, sivá metalíza Celadon Gray Metallic, zelená perleťová Ionosphere Green Pearl, perleťová hnedá Sunset Brown Pearl a perleťová modrá Cosmic Blue Pearl[12].

Interiér poskytuje výber z viacerých farebných odtieňov obloženia interiéru vrátane čiernej Obsidian Black a šiestich jedinečných dvojfarebných možností (podrobnosti v technických údajoch)[13].

Vylepšená výkonová elektronika prináša pokročilé možnosti EV

Model IONIQ 9 využíva inovatívnu architektúru E-GMP spoločnosti Hyundai, ktorá zlepšila systém výkonovej elektroniky (PE) s upraveným prevodovým pomerom na stúpanie do kopca a na zníženie spotreby používa dvojstupňový menič prúdu.

Plne zapuzdrený systém PE pomáha znižovať hluk motora, zatiaľ čo vylepšené akustické vrstvené sklo, trojité tesnenie vo všetkých oblastiach a použitie zosilneného obloženia v oblasti A-stĺpika pomáha v interiéri vozidla eliminovať hluk od vozovky a vetra, vibrácie a drsnosť (NVH).

Platforma sa môže pochváliť vysokokapacitnou vysokonapäťovou batériou pre predĺžený elektrický dojazd a rovnou podlahou pre väčšie pohodlie pasažierov a väčší batožinový priestor. Vďaka robustnej konštrukcii karosérie navrhnutej pre optimálne rozloženie energie pri náraze sa zlepšila aj bezpečnosť pri náraze a odolnosť.

V prípade modelu IONIQ 9 ide o prvý model Hyundai s hliníkovými blatníkmi a bočnými panelmi, čo znižuje hmotnosť karosérie a spotrebu. Nový systém aktívnej vzduchovej klapky s dvojitým pohybom (AAF) zlepšuje vzduchové tesnenie a vonkajší vzhľad so zarovnanými panelmi karosérie.

SUV prináša nový systém zatvárania dverí s čapom, ktorý zaisťuje lepšie priľnutie a dovretie, ako aj novovyvinutú elektrickú západku kapoty pre prístup do predného kufra, ktorá nielen zlepšuje dizajn, ale zvyšuje aj kvalitu produktu.

Veľkokapacitná batéria poskytuje pôsobivý dojazd a výkon

Vysokonapäťová lítium-iónová batéria NCM pokročilého systému PE montovaná do podlahy ponúka 110,3 kWh využiteľnej energie. Očakáva sa, že IONIQ 9 dosiahne výnimočný dojazd 620 km podľa WLTP a cieľovú spotrebu energie modelu Long Range RWD s 19-palcovými kolesami podľa WLTP na úrovni 19,4 kWh/100 km. Podarí sa to vďaka nízkemu koeficientu odporu vzduchu, vyspelej platforme a pokročilej technológii batérií.

IONIQ 9 sa na rýchlej nabíjačke s výkonom 350 kW pohodlne nabije z 10 na 80 percent len za 24 minút, pričom charakteristická komfortná funkcia V2L a nabíjanie pomocou 400 V/800 V technológie odstraňujú prekážky pri zavádzaní elektrickej mobility.

Model Long Range RWD poháňa vzadu umiestnený motor s výkonom 160 kW (218 k), alternatíva Long Range AWD obsahuje dodatočný vpredu umiestnený motor s výkonom 70 kW (95 k), zatiaľ čo modely Performance AWD sa môžu pochváliť výkonnými 160 kW (218 k) motormi vpredu aj vzadu[14].

Model Performance[15] zrýchli z 0 na 100 km/h len za 5,2 sekundy, verzia Long Range s pohonom všetkých kolies[16] to zvládne za 6,7 sekundy a verzia s pohonom zadných kolies a s dlhým dojazdom[17] za 9,4 sekundy. Pokiaľ ide o pružné zrýchlenie, ako je predbiehanie iných vozidiel, model Performance zrýchli z 80 na 120 km/h za 3,4 sekundy. Variant Long Range AWD to zvládne za 4,8 sekundy, zatiaľ čo verzii Long Range RWD to potrvá 6,8 sekundy.

Praktické technológie orientované na budúcnosť prinášajú inovatívne zážitky

Automobilka Hyundai použila v modeli IONIQ 9 významné zlepšenia na riešenie bežných problémov zákazníkov elektromobilov vrátane prepracovaného plánovača trasy EV, zlepšenej konzistencie batérie, zlepšeného zobrazenia rozdelenia krútiaceho momentu, komplexnej funkcie správy o spotrebe energie a viacero ďalších inteligentných zlepšení.

Model IONIQ 9 zobrazuje stav nabitia pomocou LED pixelov na volante*, čím vodiča informuje
o zostávajúcej energii. Zároveň využíva tlačidlom aktivovaného asistenta Hyundai AI Assistant so systémom rozpoznávania hlasu s podporou AI* podobného domácemu virtuálnemu asistentovi. V modeli IONIQ 9 kombinujú tieto funkcie pokročilú technológiu s praktickým využitím na zlepšenie zážitku z EV.

Nová služba Features on Demand (FoD) spoločnosti Hyundai predstavuje jedinečnú ponuku, ktorá umožňuje zákazníkom modelu IONIQ 9 ďalšie úpravy vozidla pomocou digitálnych zlepšení zakúpených v internetovom obchode. Produkty FoD ponúkajú dynamické vzory osvetlenia pri otváraní dverí, dynamické sprievodné svetlo pri zatváraní dverí a možnosti streamovania obsahu* vrátane služieb Amazon Music a SoundCloud. Funkcia Téma zobrazenia umožňuje prispôsobenie obrazovky pomocou rôznych tém.

Služby Bluelink® Connected Car Services* poskytujú bezproblémovú konektivitu prostredníctvom online rozpoznávania hlasu a množstva funkcií pre pohodlnejší a príjemnejší zážitok z jazdy. To zahŕňa vyhodnocovanie povrchu vozovky a jazdy v reálnom čase*, ako aj Index bezpečnosti vodiča* založený na vzoroch správania sa vodiča.

Možnosť aktualizácie softvéru OTA (over-the-air) umožňuje bezdrôtovú aktualizáciu prvkov vozidla. Vozidlo dostalo funkciu digitálneho kľúča Digital Key* fungujúceho prostredníctvom komunikácie NFC, rýchlu bezdrôtovú nabíjačku s pogumovanou nabíjacou podložkou, ktorá zabraňuje pohybu zariadení počas jazdy, a chladiaci ventilátor na zníženie teploty zariadenia pri nabíjaní.

IONIQ 9 ponúka cestujúcim v prvom, druhom a treťom rade 100 W vysokovýkonné USB-C porty*. Na rozdiel od tradičných USB portov závislých od 12 V batérie IONIQ 9 čerpá energiu priamo z vysokonapäťovej batérie. Tento inovatívny koncept rozširuje možnosti systému Hyundai Motor Vehicle-to-Load (V2L). Zásuvka V2L v batožinovom priestore umožňuje napájať a nabíjať elektrické zariadenia a spotrebiče prostredníctvom štandardnej elektrickej zásuvky pomocou batérie vozidla.

Klimatizačný systém modelu IONIQ 9 ponúka samostatnú funkciu pre zadnú časť upravenú pre potreby voľnočasových aktivít ako autokemping. Tento systém poskytuje klimatizáciu pre cestujúcich vzadu a znižuje zbytočnú spotrebu energie nezávislým ovládaním predných a zadných klimatických zón. Vozidlo obsahuje aj tenký strešný vetrací otvor navrhnutý tak, aby fungoval v spojení s balíkom panoramatického strešného okna.

Nové elektrické SUV s troma radmi sedadiel využíva UV-C sterilizátor*, ktorý ponúka vo viacerých priečinkoch funkciu sterilizácie, čím dezinfikuje malé predmety, ako sú mobilné telefóny, peňaženky a rúška. Táto funkcia vznikla tak, aby vyhovovala potrebám zákazníkov uprednostňujúcich zdravie a hygienu vo vozidle.

* Funkcie označené hviezdičkami sú dostupné len na vybraných trhoch.

Informačný a zábavný systém modelu IONIQ 9 obsahuje 12-palcovú prístrojovú dosku a 12-palcový zabudovaný monitor, ktoré tvoria súčasť panoramatického zakriveného displeja[18]. Štandardný audio systém obsahuje ozvučenie s ôsmimi reproduktormi a ponúka možnosť prémiového systému BOSE so 14 reproduktormi, podporou 5,1-kanálového priestorového zvuku, bezdrôtových aktualizácií a pokročilých funkcií BOSE. Zahŕňa aj e-Active Sound Design (e-ASD), ktorý pomocou audio systému vozidla vydáva virtuálny jazdný zvuk elektromobilu.

Štandardne dodávané pokročilé bezpečnostné funkcie poskytujú pokoj

Zosilnená konštrukcia karosérie modelu IONIQ 9 zaisťuje maximálnu bezpečnosť batérie efektívnym rozdelením energie nárazu a aj pri ťažkých nehodách zachováva štrukturálnu integritu. Štandardné použitie predpínačov a obmedzovačov záťaže bezpečnostných pásov v treťom rade výrazne zlepšuje ochranu cestujúcich v treťom rade v prípade kolízie, zabraňuje nárazom hlavy do sedadiel v druhom rade a znižuje zranenia hlavy a krku. Bezpečnosť modelu IONIQ 9 zvyšuje 10 airbagov.

IONIQ 9 obsahuje najnovšie pokročilé asistenčné systémy vodiča (ADAS) Hyundai zamerané na zlepšenie bezpečnosti predchádzaním nehodám a uľahčovaním riadenia. Medzi tieto systémy patria Asistent predchádzania zrážke vpred 2 (FCA), Asistent udržiavania v jazdnom pruhu (LKA), Asistent vyhýbania sa zrážke v mŕtvom uhle (BCA), Varovanie pri bezpečnom opustení (SEW), Asistent bezpečného vystupovania (SEA), Výstraha pre cestujúcich vzadu, Inteligentný asistent rýchlostného limitu (ISLA), Varovanie pred nepozornosťou vodiča (DAW), Sledovanie mŕtveho uhla (BVM), Asistent diaľkových svetiel (HBA), Asistent vyhýbania sa kolíziám pri premávke za vozidlom (RCCA), Varovanie pri parkovaní (PDW) a mnoho ďalších.

Technológie zamerané na vodiča zvyšujú výkon a efektivitu

Volič prevodovky umiestnený na stĺpiku radenia modelu IONIQ 9 obsahuje na intuitívne ovládanie a využitie priestoru aj tlačidlo štartovania. Pri zaradení spiatočky poskytuje haptickú odozvu. Systém lepšie reaguje, zatiaľ čo brzdový systém sa zlepšil na zvýšenie brzdnej sily a účinnosti.

Riadiaca jednotka podvozka zlepšuje jazdu pomocou funkcií ako dynamické vektorovanie krútiaceho momentu pre lepšiu ovládateľnosť a kontrola bočnej stability pri vetre pre stabilitu pri vysokej rýchlosti. IONIQ 9 využíva aj systém Terrain Traction Control System pre nerovné cesty a režim Auto Terrain Mode[19], ktorý pomocou AI rozpozná povrch vozovky a zvolí optimálny jazdný režim.

Odpruženie vozidla vzniklo špeciálne na použitie v čisto elektrickom SUV so vzperami MacPherson vpredu a s viacprvkovým zavesením vzadu. Obsahuje samonivelačné tlmiče odpruženia pre väčšie pohodlie a hydraulické dorazy na zníženie vibrácií.

IONIQ 9 ponúka aj konkurencieschopné ťažné schopnosti. V režime prívesu automaticky rozpozná hmotnosť prívesu a podľa toho upraví predpokladaný dojazd. Táto funkcia zachováva pre optimálny výkon pevné rozdelenie krútiaceho momentu motora vpredu a vzadu v pomere 50 : 50. Európske modely IONIQ 9 dokážu ťahať brzdený príves s hmotnosťou až 2 500 kg.

Na vybraných trhoch nahrádzajú tradičné zrkadlá nové digitálne bočné zrkadlá, ktoré na 7-palcovom OLED monitore zobrazujú bočný pohľad dozadu. Systém ponúka funkciu oddialenia na cúvanie, pokyny na manévrovanie a pomocnú čiaru pri zmene jazdného pruhu. Poskytujú bezpečný, široký uhol výhľadu dozadu aj v náročných podmienkach a znižujú aerodynamický odpor vozidla.

IONIQ 9 znižuje hladinu hluku od cesty s ohľadom na jedinečné vlastnosti elektromobilov. Použitie pneumatík pohlcujúcich hluk minimalizuje ich rezonancie, zatiaľ čo výstuže v konštrukcii vozidla dodávajú tuhosť a znižujú nízkofrekvenčný dunivý hluk vznikajúci pri jazde na nerovných cestách.

Vozidlo využíva systém Active Noise Control-Road (ANC-R)[20], ktorý znižuje hluk od vozovky.

Globálny predaj modelu IONIQ 9 sa začne v roku 2025

IONIQ 9 sa začne predávať v Kórei a v Spojených štátoch v prvej polovici roku 2025 s následným neskorším uvedením na európsky trh. IONIQ 9, ktorý sa môže pochváliť komplexnou súpravou štandardného vybavenia a špičkovými technológiami, ponúkne aj vylepšené pohodlie a dizajnové prvky ako voliteľné vylepšenia. Podrobné špecifikácie budú zverejnené bližšie ku konkrétnemu termínu uvedenia na trh.


[1] Dostupné len na vybraných trhoch.

[2] Model RWD s dlhým dojazdom a 19-palcovými kolesami.

[3] Za optimálnych podmienok, môže sa líšiť v závislosti od trhu.

[4] Dostupné len na vybraných trhoch.

[5] Dostupné len na vybraných trhoch.

[6] Podľa normy SAE​.

[7] Dostupné len na vybraných trhoch.

[8] Dostupné len na vybraných trhoch.

[9] Dostupné len na vybraných trhoch. IONIQ 9 vybavený konvenčnými spätnými zrkadlami dosahuje koeficient odporu vzduchu Cd s hodnotou 0,269.

[10] S 19-palcovými kolesami.

[11] Dostupné len na vybraných trhoch.

[12] Farby sa môžu líšiť v závislosti od trhu.

[13] Farby sa môžu líšiť v závislosti od trhu.

[14] Skutočné výkony motora sa môžu líšiť v závislosti od podmienok.

[15] Variant AWD Performance vybavený 21-palcovými kolesami.

[16] Variant AWD s dlhým dojazdom vybavený 19-palcovými kolesami.

[17] Variant RWD s dlhým dojazdom vybavený 19-palcovými kolesami.

[18] Veľkosť sa môže líšiť v závislosti od trhu.

[19] K dispozícii iba na vybraných trhoch.

[20] Iba pre model s 21-palcovými kolesami.

Značky:

Máte pripomienku alebo otázku k článku? Napíšte nám na redakcia@touchit.sk alebo priamo autorovi článku. Ďakujeme.