Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

  • Hyundai Motor premiérovo predstavil dva vysokovýkonné koncepty – RN22e a N Vision 74
  • RN22e využíva inovatívnu platformu E-GMP s dizajnom karosérie IONIQ 6
  • N Vision 74 je vysokovýkonný hybridný model s vodíkovými palivovými článkami inšpirovaný konceptom Hyundai N 2025 Vision Gran Turismo a Hyundai Pony Coupe z roku 1974
  • Oba koncepty stelesňujú víziu elektrifikácie značky Hyundai N
  • Prvým plne elektrickým sériovým vysokovýkonným modelom Hyundai bude IONIQ 5 N, ktorý príde na trh už v roku 2023

Spoločnosť Hyundai Motor Company predstavila víziu elektrifikácie svojej značky N, ktorá označuje vysokovýkonné modely Hyundai, aby demonštrovala svoj záväzok k bezemisným technológiám budúcnosti. Koncepty RN22e a N Vision 74 sú inšpiratívnymi príkladmi elektrifikačnej vízie značky N. Tieto dva koncepty, tzv. „rolling lab“ demonštrujú ambíciu spoločnosti Hyundai Motor stať sa lídrom v budúcnosti bez emisií.

“Rolling labs” poskytujú priestor, kde Hyundai testuje a preveruje svoje pokročilé technológie, aby ich mohol aplikovať na budúce produkčné modely. RN22e spája dizajn úplne nového modelu IONIQ 6 a firemnú platformu Electric-Global Modular Platform (E-GMP), čím definuje nový štandard v oblasti vysokovýkonných elektrických vozidiel. N Vision 74 zasa kombinuje technológiu elektrických vozidiel s pokročilým systémom vodíkových palivových článkov a ide o prvý vodíkový hybrid značky N.

RN22e a N Vision 74 zohrávajú dôležitú úlohu v strategickom rozvoji celého nášho produktového radu, najmä našich elektrifikovaných, vysokovýkonných vozidiel,“ povedal Thomas Schemera, výkonný viceprezident a vedúci divízie zákazníckych skúseností Hyundai Motor Company. „Predstavujú neustály vývoj našich najpokročilejších technológií. Vďaka tomuto prístupu sme pripravení na výzvy budúcnosti tým, že nám umožňuje posunúť sa až na hranice svojich možností.

RN22e aj N Vision 74 budú naďalej testovať a overovať inžinieri Hyundai, takže budúce sériové vozidlá N môžu byť vybavené ich pokročilými technológiami.

Vízia Hyundai N pre éru elektrifikácie

Uvedením svojho úplne prvého vysokovýkonného sériového cestného automobilu v roku 2017, ktorým bol model i30 N, ukázala značka N zákazníkom, aká zábavná môže byť jazda. Slogan značky N znie „Never just drive“, pretože dostať sa z bodu A do bodu B by nikdy nemalo byť nudné či fádne. Dokonca aj v elektrickej budúcnosti značka N zostáva verná svojim trom pilierom – modely N sú hravé a zábavné v zákrutách, plne spôsobilé pre jazdu na pretekárskej trati a zároveň sú ako športové vozidlá vhodné aj pre každodenné jazdenie.

Len sedem rokov trvalo, aby sa Hyundai N stal najrýchlejšie sa rozvíjajúcou výkonnostnou značkou,“ hovorí Till Wartenberg, viceprezident divízie N Brand Management & Motorsport Sub-Division v Hyundai Motor Company. „N sa posúva vpred, aby stanovil nové štandardy v oblasti trvalo udržateľného vysokého výkonu. S nadšením začíname túto novú kapitolu (…) a tento cieľ budeme sledovať s využitím našej kreativity, inžinierskych znalostí a konkurenčného ducha.“

Predstavujeme RN22e

RN22e ponúka výkon pripravený na pretekársku dráhu, je postavený na platforme E-GMP od Hyundai Motor Group a disponuje aerodynamickým dizajnom modelu IONIQ 6. RN22e ukazuje víziu a smerovanie elektrifikovanej značky N a zároveň otvára možnosti vysokovýkonného modelu elektrických vozidiel v budúcnosti.

RN22e je vyvíjaný a testovaný s ohľadom na tri výkonnostné piliere N. Hravú jazdu v zákrutách napriek vyššej hmotnosti zvláda RN22e vďaka vektorovaniu krútiaceho momentu pomocou dvojitej spojky. Okrem toho 3D tlačené diely znižujú hmotnosť a zachovávajú tuhosť vozidla. RN22e je vybavený pohonom všetkých kolies (AWD) a poskytuje optimalizované rozdelenie krútiaceho momentu podľa rôznych jazdných režimov.

Aby sa zlepšili schopnosti RN22e na pretekárskej dráhe, Hyundai N sa zameral na aspekty chladenia a brzdenia. RN22e poskytuje nastavenia optimalizované pre trať, aby si zákazníci mohli užiť okruh bez zníženia výkonu. Disponuje štyrmi piestovými monoblokovými strmeňmi a 400 mm hybridným kotúčom. Okrem toho Hyundai N použije RN22e na štúdium toho, ako poskytnúť dynamický pohyb s regeneratívnym brzdením, ktoré presne kontroluje vybočenie a nájazd do zákrut.

Keďže Hyundai N vyvíja a overuje najmodernejšie technológie pre ich využitie v produkčných modeloch N, RN22e zohráva dôležitú úlohu aj ako laboratórium pre pripravované elektrické modely N. S ohľadom na preferencie zákazníkov vyvíja Hyundai N nové funkcie, ktoré prinášajú emocionálny zážitok z jazdy s elektrifikovanými modelmi. RN22e je vybavený funkciou N Sound+, ktorý generuje zvuk z vnútorných a vonkajších reproduktorov pre dynamický pocit z jazdy. Okrem toho N e-shift integruje vibrácie a pocit radenia so zvukovým prejavom N Sound+. Keďže ide o laboratórium, v ktorom Hyundai N neustále vyvíja pokročilé technológie, tieto emocionálne zážitky z jazdy sa budú ďalej rozvíjať.

Prispôsobením dizajnu modelu IONIQ 6 využije RN22e aerodynamické vlastnosti tohto nového elektrického vozidla. S cieľom maximalizovať výkon pridal Hyundai N detaily inšpirované motoristickým športom. Vďaka nízkej svetlej výške a zvýrazneným ramenám dosiahol Hyundai N dizajn so širokým a robustným postojom. Pri zachovaní dizajnu IONIQ 6 bol spodný nárazník navrhnutý tak, aby bol športový a pútavý. S touto funkčnou estetikou by RN22e mal mať lepšie chladenie a aerodynamiku.

RN22e s dĺžkou 4 915 mm, šírkou 2 023 mm, výškou 1 479 mm a s rázvorom 2 950 mm sa bude naďalej vyvíjať s odbornými znalosťami z oblasti motoristického športu, takže Hyundai môže neustále zdokonaľovať svoje pokročilé technológie na uvedenie sériovo vyrábaného elektrického modelu N s využitím potenciálu platformy E-GMP.

RN22e špecifikácia:

RozmeryD / Š / V / Rázvor (mm)4 915 / 2 023 / 1 479 / 2 950
MotorCelkový max. výkon (kW)430 kW (kombinovaný)
Max. krútiaci moment (Nm)740 Nm (kombinovaný)
BatériaKapacita (kWh)77,4 kWh 400 V / 800 V nabíjanie
Čas nabíjaniaDo 18 min. z 10% na 80%
VýkonMax. rýchlosť (km/h)Vyše 250 km/h

Predstavujeme N Vision 74

N Vision 74, inšpirovaný dedičstvom Hyundai Motor, predstavuje vysokovýkonné hybridné laboratórium s vodíkovými palivovými článkami. N Vision 74 je inšpirovaný technológiou aj dizajnom, ktorý má korene v trvalo udržateľnej vízii N ohlásenej v roku 2015 a vášni Hyundai pre vysoký výkon od roku 1974.

Dizajnovo vzdáva N Vision 74 poctu konceptu Hyundai Pony Coupe z roku 1974, ktorý vyvinul legendárny automobilový dizajnér Giorgetto Giugiaro. Koncept bol potom zabudovaný do prototypov prvého sériového športového automobilu Hyundai. Do výroby sa síce nakoniec nedostal, ale odvážny postoj udal tón celej spoločnosti.

N Vision 74 zdedil čistý povrch, dynamický proporčný profil a jedinečný B stĺpik z konceptu Pony Coupe z roku 1974. Dizajnové dedičstvo Hyundai sa tak stretáva s érou elektrifikácie s vysokým výkonom. Osvetlenie Parametric Pixel dodáva navyše futuristický rozmer.

Dizajn N Vision 74 je orientovaný na budúcnosť, odráža však rešpekt a uznanie oddanosti a vášni, ktoré boli súčasťou konceptu Pony Coupe,“ povedal SangYup Lee, výkonný viceprezident a vedúci dizajnérskeho centra Hyundai.

N Vision 74 povyšuje odvážnosť konceptu Pony Coupe, transformuje ho do budúceho dizajnu Hyundai a zároveň mení interiér na zábavný priestor bez toho, aby sa stratila čistota architektúry konceptu Pony Coupe. N Vision 74 je vybavený kokpitom zameraným na vodiča so zmesou historických prvkov a moderného dizajnu, ako je digitálny klaster či analógové tlačidlá.

S dĺžkou 4 952 mm, šírkou 1 995 mm, výškou 1 331 mm a s rázvorom 2 905 mm je to prvé vysokovýkonné laboratórium postavené na najpokročilejšom systéme vodíkových palivových článkov, aký kedy Hyundai N vytvoril. Nie je to však prvýkrát, čo sa Hyundai N zaoberá technológiou palivových článkov. N Vision 74 je tiež inšpirovaný koncepčným vozidlom Hyundai N 2025 Vision Gran Turismo, ktoré bolo predstavené v roku 2015 pri uvedení značky N.

Inžinieri Hyundai vyvinuli hybridnú štruktúru batériového elektrického pohonu v kombinácii so systémom FCEV s úplne novým usporiadaním. Tým, že N Vision 74 je poháňaný systémom palivových článkov a elektrickým pohonom batérie, zlepšuje sa účinnosť chladenia, pričom je možné použiť dva rôzne zdroje energie v závislosti od rôznych jazdných podmienok. To umožňuje lepšie vektorovanie krútiaceho momentu pomocou dvoch zadných motorov a tým aj presné a citlivé zatáčanie. N Vision 74 navyše skúma rovnováhu medzi výkonom a chladením pomocou trojkanálového chladiaceho systému.

Vysokovýkonná technológia je plne integrovaná do dizajnu vozidla. S takouto funkčnou estetikou N Vision 74 skúma rovnováhu medzi najmodernejšou technológiou a ikonickým dizajnom. Spolu so schopnosťami dlhého dojazdu a rýchleho tankovania zaručuje N Vision 74 zábavu z jazdy s udržateľným zdrojom energie prostredníctvom použitia špičkových technológií.

N Vision 74 špecifikácia:

RozmeryD / Š / V / Rázvor (mm)4 952 / 1 995 / 1 331 / 2 905
MotorCelkový max. výkon (kW)Vyše 500 kW (zadná náprava)
Max. krútiaci moment (Nm)Vyše 900 Nm (zadná náprava)
BatériaKapacita (kWh)62,4 kWh 800 V rýchlonabíjanie
VodíkKapacita4,2 kg
 Čas tankovania5 minút
VýkonMax. rýchlosť (km/h)Vyše 250 km/h
DojazdVyše 600 km

História a budúcnosť “rolling labs” Hyundai

V roku 2012 sa Hyundai pustil do projektu RM, aby ukázal svoje odborné znalosti v oblasti vývoja nových technológií a inovácií. Prostredníctvom tohto projektu spoločnosť vyvíja a spája novú vysokovýkonnú technológiu z motoristického športu s budúcimi modelmi N. Od svojho vzniku sa séria RM postupne vyvíjala a zahŕňala RM14, RM15, RM16 a RM19. Modely RM, ktoré prešli rozsiahlym testovaním, overujú pokročilé technológie, sledujú ich efektívne zvyšovanie výkonu a zlepšujú ich pre aplikáciu v budúcich modeloch N.

Pred dvoma rokmi predstavil Hyundai novú generáciu elektrifikovaného športového vozidla RM20e Racing Midship. V rámci série RM bol RM20e prvým vysokovýkonným batériovým elektrickým vozidlom. Hyundai po prvý raz dokázal využiť potenciál pohonných jednotiek s nulovými emisiami vo svojich vysokovýkonných autách.

Zatiaľ čo značka N pokračuje v presadzovaní svojich troch pilierov výkonu N, prototypy RN22e a N Vision 74 sa testujú, aby maximalizovali schopnosti budúcich vozidiel na pretekárskom okruhu, poskytovali vlastnosti športového auta na každodenné jazdenie a zároveň boli hravé a drzé v zákrutách. Hyundai N ostáva svojej filozofii a trom pilierom N verný aj v ére elektrifikácie.

Prvým elektrickým modelom N od Hyundai Motor bude IONIQ 5 N, ktorý príde na svetový trh už v roku 2023. Ďalšie podrobnosti odhalí automobilka neskôr.

Viac podrobností o vízii elektrifikácie Hyundai N a konceptoch RN22e a N Vision 74 nájdete na Youtube kanáli „Hyundai N Worldwide“: https://www.youtube.com/c/hyundainworldwide.

Značky:

Máte pripomienku alebo otázku k článku? Napíšte nám na redakcia@touchit.sk alebo priamo autorovi článku. Ďakujeme.