Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Elektrárenský konglomerát ČEZ, a. s. sa stáva partnerom konzorcia InoBat a IPM Group v rámci projektu InoBat Auto

• Ide o 10-miliónovú investíciu vo forme konvertibilnej pôžičky a revolučné technologické riešenia
• Po akvizícii pozemku s rozlohou 27 000 m2, na ktorom InoBat Auto postaví svetovo unikátne výskumno-vývojové centrum a 100 MWh pilotnú linku na autobatérie šité na mieru, tak ide o ďalší dôležitý krok

InoBat Auto bude prvým dodávateľom autobatérií šitých na mieru. Vďaka technológii „High Throughput Process“, ktorú prináša americký partner Wildcat Discovery Technologies, dokáže InoBat Auto súbežne testovať veľké množstvo variácií chemického zloženia batérie. Použitím umelej inteligencie vie analyzovať výsledky a vybrať najoptimálnejšiu batériu vyhovujúcu požiadavkám daného automobilového výrobcu. Táto testovacia batéria je následne ľahko škálovateľná do cenovo výhodnej sériovej produkcie.

Spoločnosť ČEZ, a. s. neprináša investíciu len v podobe peňazí, ale aj know-how a sily v regióne. „Slovenskú a Českú republiku spája spoločná história, ktorá ovplyvnila politický, ekonomický i sociálny život v oboch krajinách aj po ich odlúčení. Práve industriálne dedičstvo spoločného štátu vo veľkom nasmerovalo ekonomickú orientáciu týchto krajín na automobilový priemysel. A doslova ich predurčuje na rýchlu implementáciu riešení v oblasti elektromobility. Spolupráca InoBat Auto a ČEZ, a. s., presahuje hranice oboch krajín. Produkty tohto partnerstva sa budú vyvážať do celej Európskej únie a následne aj do zvyšku sveta, čo je dôležitý faktor na pozadí koronakrízy,“ vysvetľuje Marián Boček, CEO InoBat Auto.
Po nedávnej akvizícii pozemku vo Voderadoch teraz InoBat Auto čaká výstavba výrobnej linky, ako aj nábor kľúčových ľudí. Nielen v týchto oblastiach bude InoBat Auto čerpať zo skúseností a znalostí svojich industriálnych partnerov. Kľúčovú úlohu bude zohrávať ČEZ, a. s., ktorý sa dlhodobo zameriava na podporu a rozvoj inovatívnych energetických riešení, ktoré pomôžu zabezpečiť ekologicky udržateľnú budúcnosť.

Ako dodal Pavel Cyrani, podpredseda predstavenstva ČEZ, a. s.: „Vlády Českej a Slovenskej republiky už dávnejšie ohlásili strategickú spoluprácu v oblasti elektromobility. InoBat Auto je jedným z projektov v rámci tejto iniciatívy. Naša spolupráca je komplementárnou k ostatným projektom, ktorým sa ČEZ, a. s., v tomto sektore venuje, či už ide o ťažbu lítia v Krušných Horách, ktoré by mohlo byť vhodné aj pre automobilové batérie, alebo potenciálnu výstavbu gigafabriky v Česku.“

InoBat Auto je podľa Mariána Bočeka ako regionálny akcelerátor pre inovácie o ďalší krok bližšie k tomu, aby ponúkol nové energetické riešenia na pevných základoch existujúceho automobilového, petrochemického a energetického sektora v strednej a východnej Európe.

„Silné priemyselné zázemie a pozitívne skúsenosti s implementáciou inovatívnych riešení zmenili krajiny strednej Európy na Petriho misku. Dokážu podstúpiť také výzvy ako sú vývoj, testovanie a zavádzanie nových riešení na energetickom trhu. Vďaka najväčšej koncentrácii výroby áut na svete je možné rýchlo adaptovať výrobu na nové požiadavky. Práve história potvrdila flexibilitu a adaptabilitu pracovnej sily na nové výzvy,“ zdôraznil M. Boček.

Medzi partnerov InoBat a Inobat Auto patria aj Matador, jeden z najsilnejších regionálnych dodávateľov inovatívnych riešení v automobilovom sektore s viac ako 100-ročnou históriou, energetická spoločnosť AEN či MSM Group, zastrešujúca dcérske spoločnosti s portfóliom v oblasti obranného a civilného priemyslu, ktorá sa pohybuje na trhu od roku 1935.
ČEZ, a. s. doplní túto silnú zostavu, a bude tým správnym strategickým partnerom, ktorý má potrebné skúsenosti z energetického sektora a dokáže víziu InoBat Auto pretaviť do reality vďaka spoločnému riešeniu.

Ide tak o ďalší krok na ceste k modernej výrobe na Slovensku. InoBat Auto v máji 2020 oznámila akvizíciu pozemku s rozlohou 27 000 m2, na ktorom postaví prvú 100 MWh pilotnú linku na autobatérie šité na mieru na svete. Táto linka na západnom Slovensku bude pod jednou strechou kombinovať výrobu s výskumom a vývojom prototypov batériových článkov. Prvé zákazkové batérie, ktoré poskytujú revolučné energetické riešenia pre elektrické vozidlá, opustia slovenskú výrobnú linku v roku 2021.

Značky:

Máte pripomienku alebo otázku k článku? Napíšte nám na redakcia@touchit.sk alebo priamo autorovi článku. Ďakujeme.