Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Uvoľňovanie korona karantény umožnilo opätovne spustiť aj predaj jazdených vozidiel. Servisná história, ale aj overený pôvod prvého majiteľa by mali byť alfou a omegou pri ich obstaraní.

Jazdené vozidlá často lákajú svojou cenou, no dovoz zo zahraničia či neoverený pôvod prvého vlastníka býva vo väčšine prípadov rizikom. A to najmä pre stočené kilometre, teda zámerne upravený stav tachometra – počítadla najazdených kilometrov. Uvoľňovanie prísnych pravidiel korona karantény už umožňuje obstaranie si jazdených vozidiel tak pre fyzické, ako aj právnické osoby. Čo by malo byť alfou a omegou rozhodovania?

Zaujímajte sa o históriu a referencie

„Zdokladovaný pôvod obstarania vozidla umožňuje vyhnúť sa nákupu vozidla s problémovou históriou, najmä stočenými kilometrami. Hoci dnes sú takéto praktiky u nás trestné, bez overeného prvého majiteľa a servisnej histórie je to vždy riziko,“ upozorňuje Jana Smoláriková, Team Manager Remarketing & Retail Sales Business Lease Slovakia. Spoločnosť je poskytovateľom komplexnej mobility, v rámci ktorej popri operatívnom lízingu poskytuje už aj predaj jazdených vozidiel po operatívnom lízingu pre fyzické aj právnické osoby, krátkodobý prenájom, car sharing, car pooling, mobility budget pre firmy a ich zamestnancov, ako aj ďalšie formy zabezpečenia mobility vrátane služieb.

Najväčším strašiakom pri kúpe jazdených vozidiel je naozaj najčastejšie neoverený pôvod prvého vlastníka a stočené kilometre, teda zámerne upravený stav tachometra – počítadla najazdených kilometrov. Okrem toho, že jazda na takto „vylepšenom“ jazdenom vozidle je nebezpečná na prevádzku aj kvôli opotrebovaniu dôležitých častí podvozka či bŕzd, takéto stáčanie kilometrov je trestné. Napriek tomu je pri takomto neoverenom kupovaní z druhej ruky vždy na kupujúcom, aby prípadné stočenie odhalil. Ak sa totiž príde na to, že ktokoľvek manipuloval s tachometrom vozidla, osvedčenie o technickej kontrole vozidlo nedostane. Na ošúchané pedále, radiacu páku alebo volant by ste sa pri zisťovaní opotrebovanosti auta spoliehať nemali. Tieto diely sa dajú pri dnešných cenách lacno vymeniť. „Keďže overenie pravosti stavu tachometra Vás stojí dodatočný čas a námahu, ktorý môžete stráviť oveľa príjemnejším spôsobom, najlepším riešením je kupovať jazdené vozidlo od spoločnosti s overenou históriou, ktorá ponúka vozidlá s rovnako overenou históriou a ku kupovanému vozidlu vie garantovať jeho kompletnú históriu,“ konštatuje Jana Smoláriková.

Ak preto kupujete jazdené vozidlo, vždy vyberajte podľa dôveryhodnosti predajcu – teda jeho referencií. Ak ponúka viacero vozidiel, nie je problém si nájsť na internete referencie od zákazníkov. Vždy sa zároveň snažte získať čo najviac údajov o vozidle, každý seriózny predajca by ich mal dať k nahliadnutiu vrátane servisnej histórie či VIN čísla vozidla. Údaje o STK alebo Kontroly originality (KO) vozidla nájdete aj na oficiálnych stránkach www.ko.sk alebo www.stkonline.sk.

Výhody jazdeniek po operáku

Jazdené vozidlá s overeným prvým pôvodcom sa dnes dajú obstarať u autorizovaných predajcov jazdených vozidiel nielen v rámci autobazárov, ale záujem rastie aj v prípade lízingových spoločností. „Záujem o jazdené vozidlá po operatívnom lízingu rastie nielen vo firmách, respektíve u zamestnancov firiem, ale aj u bežných retailových zákazníkov. Výhodou áut po operatívnom lízingu je, že sú kupované na Slovensku, sú jazdené v priemere štyri roky, sú po prvom majiteľovi a majú celú kompletnú servisnú históriu,“ hovorí Jana Smoláriková. Servisná história auta, vrátane histórie poistných udalostí, je pritom veľmi dôležitá z hľadiska kontroly prípadnej poruchovosti vozidla. Spoločnosť dokonca poskytuje na takéto jazdené vozidlá aj predĺženú garanciu až na obdobie 3 rokov a pod jednou strechou si vie záujemca vybaviť aj výhodné podmienky financovania a povinného či havarijného poistenia vozidla. „Vždy je pritom možnosť si vybrať z rôznych modelov, veľkostí aj vybavenia vozidla presne podľa potrieb,“ spresňuje odborníčka.