Jazdenky na Slovensku: priemerná cena 16 500 eur, čínska vlna zatiaľ neprichádza
Zdroj: TOUCHIT.sk
2m čítanie

Jazdenky na Slovensku: priemerná cena 16 500 eur, čínska vlna zatiaľ neprichádza

Trh s ojazdenými autami na Slovensku sa v roku 2025 stabilizoval.

Podľa dát z portálu Autobazar.EU, ktorý na tlačovej konferencii zverejnil aktuálne štatistiky inzercie, sa jazdené vozidlo predá v priemere za 16 500 eur. Na nového majiteľa čaká približne 32 dní. Hoci elektromobily a hybridy si pomaly hľadajú cestu k zákazníkom, dominancia áut s naftovými motormi zostáva na našom trhu zatiaľ neotrasená.

Diesel stále vládne

51 % inzerovaných vozidiel má naftový motor, benzín tvorí 43 % a elektromobily (BEV) aj hybridy (HEV) zhodne po 2,5 %. Plyn (LPG) zostáva celkom na okraji s podielom len 1 %.

Z celkového počtu približne 64 800 inzerovaných vozidiel v tomto roku ide o veľmi podobné čísla ako vlani. Priemerný nájazd vozidla je 140-tisíc kilometrov, medián je 134-tisíc.

Priemerná cena 16 500 eur síce znie robustne, no medián 12 500 eur lepšie vystihuje realitu trhu – väčšina áut sa predáva pod touto hranicou. Firemní predajcovia tvoria až 86 % inzercie, čo svedčí o vysokej profesionalizácii na sekundárnom trhu.

Slováci stále milujú Škodu

Rebríčky najpredávanejších aj najvyhľadávanejších modelov sú už roky nemenné – Škoda Octavia a Škoda Superb stále dominujú.

Najinzerovanejším modelom je Škoda Octavia Combi (3,73 %), nasledovaná Fabiou a Superbom. V hľadaní zákazníkov vedie rovnako Octavia Combi (2,68 %), pričom prvú desiatku dopĺňajú tradiční hráči ako Volkswagen Passat, Tiguan či BMW X5.

Tieto štatistiky potvrdzujú, že zákazník na našom trhu zostáva konzervatívny – preferuje overené značky, dostupný servis a stabilnú zostatkovú hodnotu.

Čínska expanzia? Zatiaľ len na papieri

Hoci sa veľa hovorí o „čínskej automobilovej invázii“, dáta hovoria jasne: na Slovensko zatiaľ vlna čínskych automobilov neprišla.

Zdroj: TOUCHIT.sk

Podiel čínskych značiek na celkovom trhu tvorí iba 1,52 %, čo znamená necelých 800 áut z celkového počtu inzerátov. Až 70 % z nich sú nové vozidlá, čo naznačuje, že jazdené čínske modely zatiaľ u nás nemajú vytvorený sekundárny trh.

Príčinou je okrem opatrnosti zákazníkov aj nedostatok servisného zázemia a obavy o dostupnosť náhradných dielov. Kým čínske automobilky ako BYD, MG či Dongfeng v Európe expandujú, slovenský spotrebiteľ zatiaľ ostáva skôr zdržanlivý.

Realita slovenského trhu

Z pohľadu vývoja je slovenský trh s jazdenkami stabilný, no stagnujúci. Vozidlá sa predávajú v rozumných časoch, ceny držia úroveň a priestor pre lacnejšie elektromobily či nové značky zostáva otvorený – ak dokážu získať dôveru vodičov.

Zdroje: Autobazar.eu, vlastné