Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Lyžovačka je pre mnohých Slovákov súčasťou zimnej dovolenky. Na základe prieskumu, ktorého sa zúčastnilo 1042 respondentov – používateľov finančnej aplikácie Patron GO, sme sa pokúsili zistiť, kam Slováci najradšej chodia lyžovať a aké sú ich zvyky a preferencie na svahu.

Až 82 % respondentov uviedlo, že najradšej lyžujú na Slovensku, čo svedčí o obľube domácich lyžiarskych stredísk. Zahraničie láka menší počet lyžiarov, pričom 4,1 % preferuje Rakúsko a 2,4 % Česko. Tí, ktorí lyžujú v zahraničí (17 %), si vyberajú tieto destinácie pre lepšiu kvalitu lyžovačky za porovnateľné ceny.

Lyžovačka väčšiny respondentov (65,5 %) trvá 2-5 dní, zatiaľ čo 25 % lyžuje celý týždeň. Približne 27 % ľudí strávilo na lyžovačke toľko dní ako vlani, ale 38 % lyžovalo menej. Z tohto počtu 11 % uviedlo ako dôvod finančné obmedzenia.

Na otázku týkajúcu sa celodenného skipasu pre dospelého, 37 % respondentov považuje za prijateľnú cenu do 30 eur, zatiaľ čo 35 % by radi zaplatilo menej ako 20 eur.

Minieme do tisíc eur

Tento rok minulo 54 % respondentov na lyžovačku viac peňazí ako vlani. Rast cien zaznamenali najmä v oblasti skipasov, ubytovania a jedla.

Pokiaľ ide o výdavky, 27 % respondentov minulo počas zimnej dovolenky do 500 eur a 61 % minulo do 1000 eur.

Prieskum tiež odhalil, že 31 % respondentov si požičiava lyžiarske vybavenie z požičovne, zatiaľ čo 25 % má svoje, staršie ako 2 roky.

„Zaujímavé je, že Slováci aj Česi to majú s lyžovaním a zimnou dovolenku na horách takmer rovnako. Správanie, útraty aj názory oboch národov sa líšia minimálne. V ostatných prieskumoch sa pritom ich ekonomické správanie väčšinou odlišuje viac,“ zamýšľa sa Lukáš Vršecký, spoluzakladateľ finančnej aplikácie Patron GO, ktorá pomáha nájsť klientom zbytočne predražené platby a úvery.

Lyže a snowbordy si požičiavame

Čo sa týka športových disciplín, 47 % respondentov lyžuje, 12 % jazdí na snowboarde, 12 % robí rovnako obe disciplíny a 29 % sa nevenuje ani jednej z nich. Na lyžovačku chodí 59 % respondentov s rodinou a 20 % s priateľmi. Zaujímavé je, že až 72 % respondentov cestuje na lyžovačku neorganizovane a vlastným autom.

Prieskum Patron GO ukázal, že finančné obmedzenia ovplyvňujú dĺžku a kvalitu lyžovačky, pričom respondenti zaznamenali rast cien skipasov, ubytovania a jedla. Napriek tomu sa lyžovanie a snowboarding tešia medzi Slovákmi značnej obľube.

Poznámka: Aplikácia Patron GO spomínaná v texte je bezplatná aplikácia, ktorá je voľne na stiahnutie v Apple Store aj Google Store.

Značky: