Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Udržateľnosť podnikania je odpoveďou na katastrofické scenáre klimatickej zmeny. Škody a riziká, ktoré spôsobí, budú jednoznačne prevažovať nad investíciami, ktoré si vyžadujú zodpovedné podnikanie a cesta k udržateľnosti. Udržateľnosť v segmente slovenských e-shopov už rok sleduje a garantuje Heureka, najväčší nákupný radca a cenový porovnávač v našom regióne.

Podporiť udržateľnosť viete aj pri online nakupovaní

Certifikačný program Udržateľný e-shop pomáha zákazníkom nakupujúcim na internete identifikovať e-shopy dosahujúce udržateľnú prevádzku. Ide o projekt nákupného poradcu Heureka v spolupráci s VÚB bankou a spoločnosťou Visa. Udržateľné e-shopy tak ľahko spoznáte vďaka tomuto zelenému logu. Aby e-shopy podnikali v súlade s udržateľnosťou, nemusia len predávať ekologické produkty. V celkovom hodnotení totiž zaváži najmä komplexný prístup od znižovania odpadov a vlastnej uhlíkovej stopy až po zodpovedný prístupom k zamestnancom.

Viac ako polovica Slovákov pri nákupoch zvažuje vplyv na životné prostredie

„Viac ako polovica Slovákov uvádza, že udržateľnosť je dôležitým faktorom pri výbere výrobku alebo služby. Vďaka certifikátu Udržateľný e-shop teraz spotrebitelia vedia, že ich samotný nákup bol v súlade s udržateľným podnikaním,“ hovorí hovorí Jan Mayer, výkonný riaditeľ slovenskej a českej Heureky.

Každý e-shop zapojený do projektu prejde hodnotiacim dotazníkom, ktorý v súlade s ESG princípmi zostavila Asociácia spoločenskej zodpovednosti a zrevidoval Inštitút cirkulárnej ekonomiky, vďaka čomu vie Heureka certifikát udeľovaný e-shopom garantovať.

Podiel nákupov na internete v udržateľných e-shopoch je 11 % a neustále rastie

Aktuálne po roku fungovania má udržateľný certifikát už 190 e-shopov a neustále pribúdajú nové. Sú medzi nimi aj malé lokálne či špecializované e-shopy, ale aj veľkí hráči, ktorých pozná väčšina spotrebiteľov. Podmienky sú prísne a certifikát získa len niekoľko desiatok percent žiadateľov.

Najdôležitejšou správou však je, že podiel nákupov na internete realizovaných v udržateľných e-shopoch neustále rastie a aktuálne dosahuje nezanedbateľných 11 % tržieb. “Ak teda patríte medzi tých, ktorí často nakupujú na internete, vyberajte si aj podľa toho, či je e-shop zodpovedný. Každý krok k udržateľnej budúcnosti sa totiž počíta,” prízvukuje Jan Mayer.

Prvé ocenenie Udržateľný eshop roka získali tri e-shopy

V tomto roku sa prvýkrát udeľovali aj špeciálne udržateľné ceny v rámci známej súťaže ShopRoku. Prvé ocenenia Udržateľného e-shopu porota udelila trom e-shopom: predajcovi širokého portfólia ekologických produktov ecolife.sk, sesterskému duu vyrábajúcemu prírodnú kozmetiku vlastnej značky Soaphoria.sk či česko-slovenskému výrobcovi eko drogérie a eko kozmetiky TierraVerde.sk.

Čo sa hodnotí v dotazníku Udržateľný e-shop? Zodpovedný prístup k životnému prostrediu Od balenia produktov do recyklovaných či obnoviteľných materiálov cez klimaticky neutrálnu dopravu až po úsporu energií a vody. Zodpovedný prístup k zákazníkom Poskytovanie transparentných informácií a nastavenie interných procesov na ochranu osobných údajov. Prehľad o dodávateľoch Základná znalosť celého dodávateľského reťazca, nastavenie férovej ceny bez zneužívania monopolného postavenia, budovanie dlhodobých vzťahov. Starostlivosť o zamestnancov Poskytnutie vyššej ako minimálnej dôstojnej mzdy, dohliadanie na rodovo rovnocenné ohodnotenie či začleňovanie znevýhodnených skupín do pracovného procesu. Transparentné riadenie spoločnosti Rozvoj verejne prospešných cieľov, nastavenie etického kódexu, antikorupčných opatrení, transparentný prístup k informáciám. Podpora komunity Spolupráca s iniciatívou v oblasti udržateľnosti a dobrovoľná činnosť prispievajúca k riešeniu environmentálnych alebo sociálnych problémov.

Značky: