Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Údaje, ktoré uverejnilo Európske združenie výrobcov automobilov (ACEA*), odhaľujú, že Kia si v apríli zaistila na európskom trhu významný podiel 5,7 %. Týmto výsledkom značka dorovnala rekordný trhový podiel, ktorý dosiahla v januári, vďaka čomu sa zaradila medzi päť najúspešnejších výrobcov za daný mesiac.

Počet zaregistrovaných vozidiel Kia na trhoch v EÚ, EZVO a Spojenom kráľovstve dosiahol v apríli 47 725, čo v porovnaní s rovnakým mesiacom predchádzajúceho roka predstavuje nárast o 12,5 %. Celkovo zaznamenal trh s osobnými vozidlami za daný mesiac 20,2 % pokles. S výnimkou pandemického roka 2020 tak išlo na európskom trhu o najslabší apríl z hľadiska objemu predaja, odkedy sa tieto údaje evidujú.

„Na európskom automobilovom trhu došlo minulý mesiac k poklesu, Kia však dosiahla nárast objemu aj trhového podielu,“ povedal Jason Jeong, prezident spoločnosti Kia Europe. „Tieto najnovšie údaje dokazujú, že Kia je v tomto roku najrýchlejšie rastúcou značkou v rámci Európskej únie.

A hoci má dnes zákazník obrovský výber, majitelia vozidiel Kia uznávajú hodnotu, ktorú naša výnimočná ponuka produktov zohráva pri presadzovaní udržateľnejšej budúcnosti. Viac ako tretinu zo všetkých našich predaných vozidiel za tento mesiac tvorili elektrifikované modely. Súčasne s rastúcim radom elektrifikovaných vozidiel a neustálym rozširovaním našej ponuky v oblasti zdieľanej mobility Kia skutočne vytvára ,pohyb, ktorý inšpiruje‘.“

Najpredávanejšími modelmi Kia za mesiac apríl boli nový Sportage s počtom 8 368 kusov, rodina vozidiel Ceed s počtom 7 995 kusov a elektrifikované vozidlá modelového radu Niro s počtom 6 735 kusov. V rámci plnenia svojej stratégie pod názvom Plán S si Kia vytýčila plány na kompletný rad elektrifikovaných modelov do roku 2035, pričom do roku 2027 sa ponuka rozšíri o celkovo 14 modelov na batériový elektrickým pohon. Nedávno sa automobilka podelila o plány vybudovať v Kórei svoju prvú továreň na výrobu vozidiel na špeciálne účely (PBV), ktorá podporí jej ambíciu stať sa svetovým lídrom na trhu s týmto typom vozidiel.

Na Slovensku sa v apríli predalo 751 kusov vozidiel značky Kia, čo predstavuje trhový podiel 12,4%. Celkovo sa od začiatku roka predalo na Slovensku 2 767 Kia vozidiel, čo predstavuje 10,9% trhový podiel. Najpredávanejšími modelmi boli rodina Ceed s počtom 1 146 kusov, nasledoval model Sportage s 769 kusmi vozidiel a trojicu najúspešnejších modelov uzatvára model Rio s 226 predanými kusmi. Pričom Kia je v segmente elektromobilov na Slovensku nielen v apríli, ale za všetky štyri mesiace roka 2022 na 1. priečke, čo znamená, že sa jej podarilo predať najviac elektromobilov, konkrétne 62 kusov.

Kia Connect

Elektrifikácia zostáva základným pilierom stratégie Plán S spoločnosti Kia spoločne s konektivitou. Od uvedenia systému Kia Connect v roku 2019 sa vďaka atraktívnej ponuke pripojených služieb neustále zvyšuje miera rozšírenia značky Kia aj množstvo aktivovaných kont. Okrem skvelých predajných výsledkov a rekordného trhového podielu za apríl prekročila Kia aj jeden medzník v oblasti konektivity, a to viac ako 500 000 aktívnych pripojených vozidiel v Európe. Tieto presvedčivé výsledky z pohľadu hlavných strategických pilierov elektrifikácie a konektivity podporujú automobilku Kia v jej premene na významného hráča v oblasti udržateľnej a inovatívnej mobility.

Značky: