Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Údaje ZAP potvrdzujú, že Kia je na Slovensku najrýchlejšie rastúca značka za prvých 8 mesiacov roku 2021 spomedzi top 10 najpredávanejších značiek osobných automobilov na Slovensku. Predaje značky Kia vzrástli o 32,4 %, kým trh vzrástol o 25,2%. Trhový podiel 9,2 % a stabilná 4. najpredávanejšia značka

Podľa oficiálnych údajov, ktoré zverejnilo Združenie automobilového priemyslu (ZAP), dosiahla Kia na Slovensku za prvých 8 mesiacov roku 2021 trhový podiel 9,2 %. 

Trh osobných automobilov na Slovensku vzrástol celkovo o 25,2 % v porovnaní s prvými ôsmimi mesiacmi roku 2020, kedy pre pandémiu COVID-19 boli zatvorené showroomy na celom území. Nárast značky Kia v rovnakom období predstavoval 32,4 %, pričom od začiatku roka sa podarilo predať 4 866 kusov osobných vozidiel v porovnaní s 3 676 kusmi v prvých ôsmych mesiacoch minulého roka. Tieto predajné čísla a percentuálny nárast profilujú značku Kia ako najrýchlejšie rastúcu značku spomedzi top 10 najpredávanejších značiek na Slovensku, ktoré predávajú osobné vozidlá.

K rastu predaja prispel najmä model Ceed s predajom 1 751 kusov, ktorého predaje sa zvýšili medziročne o 21 %, nasledoval ďalší model zo slovenskej produkcie, obľúbená Kia Sportage, z ktorej sa predalo 1 101 kusov vozidiel, čo predstavuje medziročný nárast 47 %. Trojicu najobľúbenejších modelov uzatvára  kompaktný model Rio, ktorý si zakúpilo 659 zákazníkov a neuveriteľný medziročný nárast až 61 % zaznamenal zástupca B-SUV segmentu, model Stonic.

Marián Hoffer, generálny riaditeľ Kia Sales Slovakia, pri tejto príležitosti uviedol: „Som rád, že zákazníci zachovali značke Kia priazeň a že v čase, keď sa automobilový sektor začína zotavovať z pandémie môžeme poskytnúť našim zákazníkom širokú paletu modelov bez dlhej čakacej lehoty. Od transformácie značky, ktorou sme prešli začiatkom roka sme zaznamenali najrýchlejší nárast predaja. To svedčí o sile a pripravenosti novej značky Kia uspokojiť potreby svojich zákazníkov. S výhľadom na záver roka predpokladám, že vďaka uvedeniu elektromobilu EV6, modernizovanej rade Ceed a celkom novej generácii SUV, Kia Sportage, značka Kia ešte viac upevní svoju pozíciu na Slovensku.“

Značky:

Máte pripomienku alebo otázku k článku? Napíšte nám na redakcia@touchit.sk alebo priamo autorovi článku. Ďakujeme.