Aké boli tento rok najzásadnejšie elektro trendy a čo nás v tomto odbore čaká budúci rok? Odborníci Datartu dali dokopy tie najdôležitejšie body.

  1. Tradičné uvedenie noviniek prémiových mobilov

Medzi veľmi sledované udalosti roka patrí predstavenie vlajkových lodí mobilných telefónov značiek Apple a Samsung. „Apple predstavil hneď tri nové iPhony. Novinka iPhone Xs je priamym nástupcom minuloročného iPhonu X, zväčšený variant sa potom objavil v podobe ďalšej novinky iPhone Xs Max. Posledná novinka iPhone Xr je najdostupnejším variantom zo všetkých novo predstavených modelov. Samsung tento rok takisto predstavil nové vlajkové lode – Samsung Galaxy S9 a S9+. Predstavenie nových mobilov nás čaká aj v budúcom roku, v priebehu januára budú uvedené nové modely Huawei a Honor, veľkú várku noviniek čakáme tiež na konci februára, kedy sa v Barcelone koná Mobile World Congress, a v priebehu prvého štvrťroka 2019 Samsung s najväčšou pravdepodobnosťou tiež uvedie svoj top model, nástupcu Galaxy S9. Na jeseň potom očakávame ako každoročne novinky od značky Apple,“ opisuje Iva Pavlousková, tlačová hovorkyňa Datartu.

  1. Zväčšovanie obrazoviek

Tento trend sa najviac prejavuje u televízorov a mobilných telefónov. „Ešte pred pár rokmi sa najviac predávali televízory s uhlopriečkou 32″ až 43″, tento rok zákazníci najčastejšie nakupovali TV s uhlopriečkou 49″ až 55″. Výrobcovia zároveň neustále vylepšujú technickú vybavenosť televízorov, dnes je už takmer každý prístroj inteligentný. Televízia sa stala multimediálnym centrom domácej zábavy, v našich obývačkách je umiestnená na čestnom mieste a zvlášť večer sa okolo nej schádza celá rodina,“ konštatuje Iva Pavlousková. Zásadne sa posunula aj kvalita obrazu z pohľadu rozlíšenia obrazoviek, súčasným vrcholom je tento rok predstavené rozlíšenie v podobe 8K.

U mobilných telefónov sa zväčšujú displeje z priemerných 5″, čo bolo štandardom v uplynulých rokoch, na súčasných 5,6″. „Veľkosť telefónov však zostáva rovnaká, zmenšujú sa rámčeky a vďaka tomu sa zväčšujú displeje telefónov. Tiež technológie, s ktorými sme sa predtým stretávali iba u top modelov, sa presúvajú aj do modelov strednej triedy. Ide napríklad o čítačky odtlačkov prstov alebo o funkcie odomykania pomocou rozpoznania tváre,“ vysvetľuje Iva Pavlousková. Stále viac ľudí pri sebe nosí len jeden prístroj, a to mobilný telefón, ktorý využívajú nielen na volanie a posielanie správ, ale aj na čítanie, vybavovanie e-mailov, surfovanie po sociálnych sieťach a internete, fotenie a natáčanie videí, ich zdieľanie, počúvanie hudby alebo prezeranie videí …

  1. Zrýchľovanie a zvyšovanie výkonu

Trend zrýchľovania a zvyšovania výkonu vidíme predovšetkým u mobilných telefónov, tabletov a notebookov. Najviac viditeľný je posun u mobilných telefónov, u ktorých sú dnes parametre ako operačná pamäť a kapacita vnútornej pamäte už porovnateľné s parametrami u bežne používaných notebookov.

  1. Zdravý životný štýl: stravovanie i športovanie

V posledných rokoch môžeme jasne vidieť rastúci trend zdravého životného štýlu, čo sa týka športovania i stravovania. „Čím ďalej obľúbenejšími produktmi sú fitness náramky a inteligentné hodinky, ktoré sa dajú prepojiť s mobilnými telefónmi či tabletmi a umožňujú neustále sledovať informácie ohľadne športového výkonu a zdravia,“ potvrdzuje Iva Pavlousková. Pri príprave zdravých pokrmov patria medzi veľmi obľúbených pomocníkov odšťavovače, mixéry či parné hrnce. Títo pomocníci budú populárny aj v budúcom roku.

  1. Posun v elektro značkách

Aj naďalej bude pokračovať trend posilňovania novo prichádzajúcich značiek, ako je Xiaomi či Honor, na náš trh. „Značka Honor ponúka mobilné telefóny, fitness náramky a príslušenstvo. Značka Xiaomi vyrába širokú škálu produktov od mobilných telefónov, inteligentných hodiniek a náramkov, notebookov, kamier cez elektrické kolobežky, okuliare pre virtuálnu realitu, reproduktory, powerbanky až po vysávače či osobné váhy,“ vymenováva Iva Pavlousková. A dodáva, že dochádza tiež k rozširovaniu portfólia u tradičných značiek. „Príkladom môže byť česká Eta, tradičný výrobca malých domácich spotrebičov a produktov starostlivosti o telo, ktorá rozšírila svoju ponuku o veľké spotrebiče, ako sú chladničky, mrazničky či umývačky riadu.“

  1. Rastúci význam gamingu a virtuálnej reality

Segment gamingu a virtuálnej reality bude hrať stále väčšiu a väčšiu úlohu. „Virtuálnu realitu predstavujú predovšetkým okuliare prepojiteľné s hernou konzolou, počítačom alebo mobilom, ktoré vás prenesú do iného priestoru. Veľkou témou pre celý budúci rok bude gaming. Týka sa to nielen herných konzol alebo herných počítačov a notebookov, ktoré sa stávajú stále cenovo dostupnejšími pre viac zákazníkov, ale aj herného vybavenia, teda slúchadiel, klávesníc, volantov, joystickov či herných myší. Jedna z kľúčových udalostí, ktoré môžeme očakávať koncom budúceho roka, bude uvedenie novej generácie herných konzol,“ uzatvára Iva Pavlousková.

Značky: