Spoločnosť Kofola dokazuje, že to s udržateľnosťou myslí vážne. Po covidom zasiahnutom roku prichádza s novým projektom Cirkulka, vďaka ktorému rozšíri do obchodov aj veľkých reťazcov svoje portfólio tradičných nápojov vo vratných sklenených fľašiach. Vďaka špeciálnej modulárnej prepravke zachová aj doterajší komfort pro spotrebiteľa.

„V Kofole veríme tomu, že s každou zmenou je potrebné začať od seba. So znižovaním záťaže životného prostredia zvyšujeme v Kofole nároky na využívané obaly, aby naša cesta viedla k bezodpadovému riešeniu,“ vysvetľuje Jannis Samaras, generálny riaditeľ Skupiny Kofola a dopĺňa: „Ctíme princíp RRR, teda Reduce, Reuse, Recycle. Po slovensky redukuj, použi znovu, zrecykluj, ktorý tvorí základný princíp pri ekologickom nakladaní s odpadmi. Po tom, čo sme uviedli na trh fľaše zo 100 % recyklovaného plastu (rPET), sme sa teraz rozhodli prísť s konceptom ľahko odnositeľných vratných fliaš na nealko.  Naše obľúbené nápoje si tak budete môcť kúpiť už aj na doma vo vratnom skle.“  

Kofola pokračuje v tom, čo bolo v našom regióne kedysi bežné – kupovať limonády a vody v zálohovaných fľašiach a prepravkách. Vďaka špeciálnej modulárnej prepravke s odnosným uchom však zachováva komfort, na ktorý sme si ako spotrebitelia zvykli. „Urobili sme všetko pre to, aby systém vratných fliaš prispel k predlžovaniu životnosti obalu a minimalizácii odpadu,“ dodáva Samaras.

V modulárnej prepravke bude priestor pre šesť litrových fliaš.  Na výber bude tradičná Kofola, hroznová Vinea či pramenitá voda Rajec.

„Na projekte pracujeme už viac ako dva roky a v najbližších týždňoch ho predstavíme obchodným reťazcom tak, aby mohli pripraviť  svoju logistiku. Cirkulka nielenže odráža naše udržateľné premýšľanie o obaloch, ale vychádza v ústrety aj dopytu spotrebiteľov. Opakovane použiteľné sklo šetrí prírodné zdroje a inovatívna prepravka je vyrobená z recyklovaného plastu,“ hovorí Daniel Buryš, generálny riaditeľ Kofoly ČeskoSlovensko. Kofola plánuje nové fľaše uviesť na trh na jar budúceho roku. „Prakticky celá ponuka našich výrobkov pre gastronómiu už dnes využíva vratné obaly, máme s nimi skúsenosti a sme tak na rozšírenie do obchodov pripravení,“ dodáva Daniel Buryš.

Spoločnosť Kofola neustále hľadá cesty, ako znižovať uhlíkovú stopu, produkovať čo najmenej odpadu a byť čo najviac lokálny. Okrem prepracovanej obalovej stratégie využíva kamióny na CNG, zameriava sa na pôvod využívaných surovín, vytvára BIO lokality v okolí svojich závodov a pestuje na nich vlastné byliny. Udržateľné myslenie ale preklápa aj do jednotlivých rozhodnutí – od obmedzenia hliníkových sponiek na čajových vrecúškach LEROS, až po spracovanie odšťavenej dužniny z ovocia a jej využitie do UGO Dužiniek (sušienok a krekrov).

Značky: