Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Denne vypravených 30 kamiónov, plnoautomatizované montážne linky s nepretržitou prevádzkou, kapacita skladu 40 tisíc pneumatík a približne 2 000 obutých vozidiel.

Toto sú základné parametre spoločnosti PTG Slovakia, technologicky najvyspelejšej prevádzky v Európe, ktorá začne už koncom mája dodávať kolesá pre automobilku Volkswagen. Prácu v nej našlo 100 zamestnancov a prevádzku spúšťa v špičkovo vybavenej hale DC1 v priemyselnom parku P3 Bratislava.

Montážna hala spoločnosti PTG Slovakia v priemyselnom parku P3 Bratislava, neďaleko Lozorna je od závodu vzdialená len 14 kilometrov a je najmodernejšia v Európe. Výber lokality, rovnako ako aj technické vybavenie sa odvíjali od špecifických požiadaviek Volkswagenu. Kompletizácia pneumatík je náročná a fyzicky namáhavá práca, nakoľko váha jedného kolesa môže byť až 35 kg. Pomoc strojov výrazne pomáha zlepšiť pracovné podmienky zamestnancov. Nová PTG montážna hala tak vďaka technológiám a robotom zastúpi až 80 %  ťažkej práce zamestnancov. PTG je takto pripravené denne vypraviť až 30 kamiónov a vykryť dodávku kolies pre 2 000 vozidiel šiestich rôznych značiek z dielne Volkswagen. Značky ako VW Touareg, Audi Q7 a nový Porsche Cayenne s kolesami od PTG sa na cesty dostanú už v júni. Ďalšou zásadnou zákazkou je kompletizácia kolies s rozmerom 23ʺ pre vozidlá Lamborghini. PTG bude rovnako pokrývať aj dodávku kolies na autá zo segmentu „New Small Family“.

MAXIMÁLNA AUTOMATIZÁCIA: Unikátne, na mieru šité technológie

PTG hala patrí k jedným z technologicky najvyspelejších na svete a v Európe je jediná, čo sa týka rozsahu automatizácie s využitím výnimočných technológií. Príprava kolies pre VW je v PTG rozdelená na dve časti. V prvej časti haly špeciálne high-tech linky kompletizujú kolesá podľa požiadaviek klienta, ktoré musia spĺňať prísne kritéria kvality a špecifiká jednotlivých značiek automobilov. Plnoautomatizovaná robotická linka obuje pneumatiku za menej ako 18 sekúnd. Pripravené pneumatiky putujú do druhej časti montážnej haly, tzv. portálového skladu, ktorý je plnoautomatizovaný a navádzaný laserom. V ňom pripravuje PTG sady kolies do výroby podľa JUST IN SEQUENCE dodávacieho systému.

JUST IN SEQUENCE: Dodávky v 360 minútových cykloch

PTG je napojená priamo na výrobný software VW, z ktorého dostáva v určitých časových horizontoch informácie o plánovanej výrobe. Realizovaná dodávka je nastavená na 360 minútové cykly, čas zahŕňa zadanie do systému, prípravu a montáž kolesa s diskom a následnú dodávku priamo do závodu.

NAJMODERNEJŠIA HALA V EURÓPE: Laserom navádzaný sklad, vykurovanie odpadovým teplom

„Staviame haly na mieru pre najnáročnejších klientov doma i v zahraničí. Vlani sme odovzdali v nemeckom P3 Niedersachsenpark logistické centrum pre PSA Peugeot Citroën, v P3 Bratislava zase haly pre Faureciu, HBPO či Panasonic. Napriek bohatým skúsenostiam s automotive segmentom bola výstavba haly pre PTG pilotným projektom, vyžadujúcim špecifické riešenia, ktoré v P3 Logistic Parks zažili premiéru,“ hovorí Peter Jánoši, riaditeľ spoločnosti P3.

Jednou z požiadaviek bola výstavba špeciálneho prejazdného tunelu na bočné vykladanie a nakladanie (tzv. side loading). Tunel zároveň urýchľuje proces manipulácie s nákladom. Keďže PTG pracuje s hotovými súpravami výrobkov a potrebuje udržiavať stálu teplotu i čistotu, tunel je uzatvorený. Druhou požiadavkou na vybavenie haly bola podlaha v absolútnej rovine. Súvisí to najmä s portálovým skladom – pre bezchybné fungovanie potrebuje jednotlivé typy pneumatík umiestniť na konkrétnom mieste, kalibrované a uskladnené v presne stanovenej výške. Najmodernejšia montážna hala spĺňa zároveň „eko-friendly“ požiadavky. PTG až z 25 % využíva na vykurovanie haly odpadové teplo z troch kompresorov slúžiacich na nafúknutie pneumatík. Prirodzenou súčasťou je zachytávanie dažďovej vody, senzory na úsporu vody, dvojfázové splachovače, vlastný transformátor na záložný generátor či izoláciu opláštenia podľa noriem EÚ.

„V P3 sme našli perfektného partnera, s ktorým sme pripravili najinovatívnejší európsky projekt v oblasti kompletizácie kolies. Profesionáli z P3 tímu nám odovzdali obrovskú halu postavenú na mieru a v stanovenom čase, všetky fázy výstavby realizovali bez zaváhania, zmenám sa prispôsobili v krátkom čase, čo bolo pre nás kľúčové,“ tvrdí Dirk Gentgen, výkonný riaditeľ spoločnosti PTG Europe.

P3 BRATISLAVA:  PTG posilnilo automotive segment

O bratislavskom P3 parku sa hovorí aj ako o tzv. logistickom trojuholníku Praha – Viedeň – Budapešť. Má strategickú polohu, výbornú dostupnosť a dobré napojenie na diaľnicu D2. Od Bratislavy je vzdialený len 15 km a od závodu Volkswagen približne 14 km, čo oceňujú najmä nájomníci pôsobiaci v automotive segmente. Okrem PTG Slovakia si priestory v parku prenajímajú aj ďalšie automotive spoločnosti ako Faurecia, HBPO, Panasonic a Schnellecke Logistics, ktoré spoločne pokrývajú takmer polovicu celkovej plochy parku. Park P3 Bratislava má rozlohu 215 000 m2 a je rozdelený do siedmich samostatných budov (DC1 – DC7). Montážnu halu PTG Slovakia nájdete v budove DC1 s rozlohou 17 000 m2. V minulom roku spoločnosť P3 Logistic Parks dokončila výstavbu budovy pre francúzsku Faureciu, výrobcu sedadiel pre Volkswagen a najväčšieho svetového veľkoobchodného distribútora IT a mobilných technológií Ingram Micro.

PTG Slovakia v číslach:

  • Plnoautomatické montážne linky
  • Nastavený 360 minútový cyklus dodávky
  • Montáž jedného kolesa za menej ako 18 sekúnd
  • Obuje 2 000 vozidiel denne
  • Montuje kolesá pre šesť rôznych značiek z dielne Volkswagen (VW, Audi, Porsche, Lamborghini, Škoda, Seat)
  • Denne vypraví až 30 kamiónov
  • Kapacita skladu je naprojektovaná na 40 000 pneumatík
  • Zamestnáva 100 ľudí
  • Vykurovanie haly z 25 % odpadovým teplom

Značky:

Máte pripomienku alebo otázku k článku? Napíšte nám na redakcia@touchit.sk alebo priamo autorovi článku. Ďakujeme.