Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Značka Mercedes-Benz ukazuje konceptom GLB ďalšie nápady spojené s vozidlom SUV.

Zameriava sa na ponuku priestoru a robustnosť: vozidlo (dĺžka/šírka/výška: 4 634/1 890/1 9001 mm) ponúka vďaka dlhému rázvoru kolies (2 829 mm) miesto pre sedem osôb a priam vyhľadáva drsné poľné cesty.

Koncept Mercedes-Benz GLB sa vyznačuje mohutnými rozmermi inšpirovanými svetom kompaktných SUV. Rovná predná časť s výraznými svetlometmi MULTIBEAM LED rovnako ako krátke previsy vpredu a vzadu svedčia o génoch terénneho vozidla. Široké terénne pneumatiky sú obuté na 17-palcových diskoch v dvojfarebnom vyhotovení.

Interiér konceptu GLB sa začleňuje do rodiny nových kompaktných modelov značky Mercedes-Benz. Prvýkrát v kompaktnom vozidle značky Mercedes-Benz disponuje aj tretím radom sedadiel s dvomi samostatnými sedadlami, ktoré možno sklopiť do dna batožinového priestoru a ponúkajú priestor pre stredne vysoké osoby. Operadlá druhého radu sedadiel sú rozdelené v pomere 40 : 20 : 40 a možno ich sklopiť tak, aby vznikla rovná ložná plocha. Sedacie plochy sú rozdelené v pomere 40 : 60. Druhý rad sedadiel možno presunúť po dĺžke o 140 mm (90 mm smerom dopredu a 50 mm smerom dozadu), v ôsmich stupňoch sa dá nastaviť aj sklon operadiel. Na uľahčenie nástupu do oblasti tretieho radu sedadiel disponujú sedadlá druhého radu funkciou EASY-ENTRY pre jednoduché skolepnie operadla a posun sedadla smerom dopredu. V druhom a treťom rade sedadiel možno celkovo upevniť štyri detské sedačky. Pred vodičom sa nachádza širokouhlý kokpit, ovládanie a zobrazenie sa uskutočňujú prostredníctvom MBUX (Mercedes-Benz User Experience, Používateľský zážitok Mercedes-Benz).

Koncept GLB poháňa štvorvalcový benzínový motor M 260 s dvojspojkovou 8-stupňovou prevodovkou 8G-DCT, maximálny výkon je 165 kW (224 k), maximálny krútiaci moment 350 Nm. V  bloku motora z hliníkovej liatiny odlievanej pod tlakom s liatinovými vložkami valca sa skrýva povrchová úprava valcov CONICSHAPE®. V štvorventilovej hlave valca z hliníka sa nachádza variabilný ventilový rozvod CAMTRONIC, ktorý umožňuje dvojstupňové nastavenie zdvihu nasávacích ventilov.

Koncept GLB využíva systém pohonu 4MATIC s plne variabilným rozdeľovaním krútiaceho momentu. Ovládanie DYNAMIC SELECT umožňuje meniť jeho charakteristiku. V režimoch Eco a Komfort sa využíva rozdelenie náhonu v pomere 80 : 20 (predná náprava : zadná náprava), v režime Šport je to 70 : 30. V terénnom režime sa spojka pripájania náhonu všetkých kolies používa ako medzinápravá uzávierka diferenciálu, základné rozdelenie je rovnomerné 50:50.

Máte pripomienku alebo otázku k článku? Napíšte nám na redakcia@touchit.sk alebo priamo autorovi článku. Ďakujeme.