Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Renault ako prvý francúzsky výrobca na svete inovuje nepretržite už viac ako 120 rokov. Technologické, spoločenské, a tiež environmentálne požiadavky vytvárajú výzvy pre automobilový priemysel. Vyvíjajú sa a tvoria motor rozvoja značky Renault.

Už niekoľko rokov nie je osobný automobil iba prostriedok osobnej dopravy. Získal novú dimenziu. V súčasnosti je priestorom pre mobilitu a zdieľanie a prostriedok so stále silnejším prepojením. Renault si túto zmenu uvedomil veľmi skoro. Začiatkom roka značka predstavila obrysy snov s názvom MORPHOZ. Univerzálny, modulárny, autonómny a konektívny elektrický koncept posilňuje nové využívanie mobility.

Renault dnes píše novú kapitolu svojej histórie, keď predstavuje inovatívne, priekopnícke a ambiciózne vozidlo: Megane eVision. Je predobrazom novej generácie elektromobilov založených na celkom novej modulárnej platforme: CMF-EV. Megane eVision maximálne využíva možnosti, ktoré táto nová platforma Aliancie ponúka. Tento dynamický sedan disponuje napríklad jednou z najtenších platforiem na trhu a novou veľmi malou pohonnou jednotkou, ktoré zvyšujú jeho priestrannosť. Vysoká technická úroveň jeho určitých stránok a svetelný podpis podčiarkujú túto modernosť. Ruší zavedené pravidlá, ktoré sa týkajú využívania proporcie, dizajnu, a tiež energetickej účinnosti. Toto vozidlo budúcnosti sa už čoskoro stane skutočnosťou. Sériový model, ktorý vychádza z tohto konceptu bude predstavený už v roku 2021.

Megane eVision symbolizuje návrat značky Renault do samotného jadra trhu. Predstavuje budúcnosť kategórie kompaktu, kam jednoznačne patrí svojou priestrannosťou a svojimi vnútornými rozmermi. Megane eVision pokračuje v histórií vozidiel Megane, vlajkovej lodi ponuky vozidiel Renault už 25 rokov. Zároveň jednoznačne potvrdzuje svoj súlad so všetkými trendami modernej doby.

Renault tak nadväzuje na svoju históriu a úspechy, ktoré mala značky v spojitosti s vozidlami Megane. Ponúka svoju víziu budúcnosti, ktorých sa už môžeme dotknúť a ktorá bude dostupná pre všetkých.

„Vďaka našej novej platforme CMF-EV, ktorú vyvinula Aliancia, sme zrušili obmedzenia, ktoré sa týkajú dizajnu, tvaru, energetickej účinnosti a využívania, aby sme mohli predstaviť koncept nášho vozidla Megane eVision. S najtenšou batériou na trhu, veľmi kompaktnou 4,21 m dlhou karosériou a s priestrannosťou vozidla segmentu C je Megane eVision vrcholným dielom vynaliezavosti. Vzali sme jeden z našich najikonickejších modelov a spojili sme ho s budúcnosťou. Megane eVision redefinuje Megane a Renault. Je to len začiatok, ktorý predznamenáva príchod novej generácie elektromobilov, ktoré sú prešpikované inováciami.“ Luca De Meo, generálny riaditeľ Skupiny Renault

Renault, uznávaný výrobca elektromobilov

Renault vychádza z desaťročnej skúsenosti s konštrukciou, výrobou a predajom elektromobilov, aby mohol ponúknuť svojím zákazníkom nové modely s radou výhod: menej znečistenia, úspory pri využívaní, málo plánované údržby, tichý motor atď. Viac ako 30 000 zamestnancov v celej európskej sieti prešlo školením, ktoré bolo zamerané na špecifické aspekty elektromobility.

Práve v Európe je Renault v tomto sektore jednotkou a užíva si to, že mu čoraz viac zákazníkov dôveruje. Od zahájenia predaja elektromobilov tak Renault predal na starom kontinente viac než 300 000 elektromobilov. Od roku 2010 to prestavuje dohromady každý piaty predaný elektromobil.

Aby to mohol Renault dosiahnuť, musel vytvoriť rozmanitú ponuku, ktorá pokrýva rôznorodé potreby zákazníkov: viacúčelovosť so ZOE, mikromobilitu s Twizy, dodávku až na miesto určené s Kangoo Z.E. a Master Z.E. a nedávno aj obratnosť s Twingo Electric.

Táto ponuka elektromobilov sa bude ďalej rozširovať, aby mohla ponúkať viac možností výberu a uspokojovať stále rastúce spôsoby využívania. Začneme sériovým modelom, ktorý vychádza z vozidla Megane eVision, ktorý bude predstavený už na budúci rok.

Nová škála výrobkov a služieb už čoskoro

Koncept Megane eVision umožní vznik vozidla, ktorý bude čoskoro k dispozícii výhradne s elektrickým motorom. Prvé z novej rodiny dynamických a viacúčelových elektromobilov Renault, ktoré budú v stále väčšom súlade s rôznymi spôsobmi života a využívaním. Táto budúca škála výrobkov bude vybavená najnovšími technológiami a inováciami v oblasti batérií a nabíjania. Mala by tak zaujať stále širší okruh verejnosti v tejto dobe, keď si začíname uvedomovať význam ekológie.

Táto nová generácia vozidiel bude mať špičkové služby pripojenia. Budú súčasťou rozvíjajúceho sa elektrického ekosystému a bude doprevádzať nie len užívateľov a ich potreby, ale tiež celú spoločnosť v procese energetickej transformácie.

Renault sa bude podieľať na rozvoji „smart charging“, aby tu bola zaistená rovnováha elektrickej siete a aby si mohli užívatelia aj niečo usporiť. Nabíjať batériu bude možné v správnej chvíli vďaka konektivite automobilu, čím nedôjde k preťaženiu elektrickej siete a budú sa uprednostňovať obnoviteľné zdroje. Ďalšia technológia, ktorá sa rozvíja je V2G (Vehicule-to-grid). Tá umožní každému zaparkovanému a nabitému automobilu previesť časť elektriny obsiahnuté v jeho batérií do elektrickej siete.

CMF-EV: modulárna elektrická platforma

Nová modulárna platforma CMF-EV, ktorú vyvinuli Renault-Nissan-Mitsubishi, bude tvoriť základ pre budúce 100 % elektrické vozidlá Renault. Umožní tak výrobu, vývoj a optimalizáciu efektívnosti elektrického pohonu každého nového modelu.

Platforma CMF-EV má oproti tradičnej platforme, ktorá sa používa pre vozidlá so spaľovacím motorom alebo pre vozidlá so zmiešaným spaľovacím/elektrickým motorom, radu výhod. Má napríklad menší motor. Veľkosť častí elektromotora je menšia než vo vozidlách s dieselovým alebo benzínovým motorom. V spojení s predĺženým rázvorom je možné využiť objem pre účely priestrannosti a dizajnu.

Vďaka prelomovým technológiám a batériám s vyššou kapacitou prináša platforma CMF-EV zákazníkom taktiež možnosť zvýšiť dojazd ich budúceho elektromobilu a znížiť čas potrebný pre nabitie. Dochádza tak k zlepšeniu dynamiky a radosti zo šoférovania vďaka upravenému podvozku a zníženému ťažisku s inštaláciou batérie pod podlahou.

Pre Skupinu Renault bude táto nová etapa v rozvoji ich skúseností v oblasti elektromobilov vyjadrená novou synergiou s ich partnermi z Aliancie a výraznými úsporami.

Zbaviť sa obmedzení

Predstavte si vozidlo, ktoré ruší zavedené pravidlá. Futuristický objekt, ktorý a priori nepatrí do žiadnej kategórie. Čím viac sa k nemu priblížite, tím viac si to všimnete. Kompaktná a dynamická silueta konceptu pripomína v prvom rade štýlový a aerodynamický hatchback. Jeho predná časť, jeho svalnatá kapota a veľké kolesá vyvolávajú okamžite dojem mohutnosti. Podrobnosti prezrádzajú, že sa jedná o elektromobil a vy máte iba jednu túžbu: odísť s ním ďaleko.

Koncept je inšpiratívne vozidlo, prenáša emócie. Megane eVision vás v prvom rade okamžite uchváti svojím jedinečným dizajnom a svojimi neobvyklými rozmermi. Vozidlo vyvoláva pocit radosti, modernosti, vysokej technickej úrovne a vytyčuje nové hranice v oblasti priestrannosti. Ukazuje, že budúce generácie elektromobilov Renault budú zbavené všetkých obmedzení. Megane eVision prekročí tradičné segmenty a znova objaví to, čo musí vozidlo z kategórie kompaktných hatchbackov spĺňať.

Minimalizovať formu, maximalizovať priestrannosť

Vďaka platforme CMF-EV ponúknu budúce elektromobily Renault väčšiu modularitu, priestrannosť a pritom nemusia byť väčšie alebo dlhšie. To je to, čo ukazuje koncept Megane eVision. Jeho štandardná dĺžka (4,21 m) každopádne umožňuje ponúknuť pasažierom priestrannosť a užívateľské možnosti, ktoré sú hodné vozidiel zo segmentu C, ktoré sú tradične o 15 až 30 cm dlhšie a súčasne uľahčuje prevádzku v mestskom prostredí. Megane eVision je celkovo vozidlo, ktoré vybočuje z pravidiel tradičných segmentov.

Optimalizovaný dojazd a rýchlosť nabíjania

Dojazd elektromobilov závisí zvyčajne na jeho veľkosti a na jeho schopnosti prijať viac či menej objemné batérie.

Obmedzenie, ktorého sa Megane eVision zbavuje. Obsahuje ultra tenkú 60 kWh batériu, ktorá umožňuje vozidlu byť nižšie a mať preto lepšiu aerodynamiku. To výrazne znižuje spotrebu elektrickej energie. Jeho nabíjačka DC (až 130 kW) umožňuje veľmi rýchle nabíjanie.

Vďaka tomu má koncept aj menšie vnútorné rozmery a dojazd na cestách a diaľniciach, ktoré sú zvyčajne vyhradené len väčším vozidlám. Vymyká sa tak tradičným kategóriám.

Jedinečný dizajn

Megane eVison spája štýlové prvky mestského vozidla, SUV a dokonca aj kupé. Naďalej však zostáva dynamickým hatchbackom s novými proporciami a odvážnymi rysmi. Je svalnatý, ale relatívne nízky, veľmi aerodynamický s veľkými kolesami, ktoré sú však tenšie, než je pre vozidla z tejto triedy obvyklé. Nová rodina elektromobilov Renault bude mať tento novátorský štýl, ktorý zvýši ich osobitý charakter, ale tiež pohodlie pasažierov.

Dizajn, ktorý ťa hneď dostane

Megane eVision sa kompletne zaraďuje do dizajnovej stratégie značky Renault. Dizajn spája jemné a fluidné tvary s veľmi presnými prvkami. Stelesňuje tiež vývoj na základe spojenia zmyselnosti, vysokej technickej úrovne a aerodynamiky. Vývoj, ktorý už vyjadril MORPHOZ sa už inšpiroval Megane eVision. Presnosť a vysoká technická úroveň detailov konceptu vozidla, ktoré odrážajú elektrický a technologický obsah vozidla, nechávajú vyrásť ducha novej generácie elektromobilov Renault.

Rozmery dynamického hatchbacku

Megane eVision je nový, pokiaľ ide o jeho rozmery a výrazne moderný. So svojimi veľkými kolesami, vysokou karosériou a pocitom mohutnosti preberá napríklad určité vizuálne atribúty SUV. Jeho kompaktnosť, veľmi krátke previsy a veľký rázvor ho približujú viac k mestským hatchbackom. Jeho dizajn evokuje vozidlo kupé s integrovaným strešným spojlerom a hliníkovým difuzérom.

Plávajúca strecha

Strecha vozidla Megane eVision sa vyznačuje zlatistým odtieňom Gold, ktorý od stĺpika čelného skla postupne slabne a vyvoláva dojem ľahkosti a vlnenia. Podčiarkuje aerodynamický dojem vozidla vytvorený profilom karosérie.

Vypuklá kapota

Kapota konceptu s dvoma vstupmi vzduchu je súčasne vypuklá a veľmi výrazne tvarovaná. Prispieva   k osobitosti vozidla. Jej neprerušovaný obrys až do stredu masky zvýrazňuje identitu loga Renault a taktiež zvýrazňuje jeho hornú časť.

Aerodynamické kolesá

Podľa vzoru konceptu MORPHOZ má Megane eVision veľké kolesá, čím sa vraciame k téme aerodynamiky. To sa odráža v prvom rade v dizajne 20 palcových diskov v tvare vrtuľových lopatiek. Ich horná časť je maximálne uzavretá a zarovnaná s karosériou z dôvodu zvýšenia aerodynamiky a dosiahnutia väčšej účinnosti obmedzením vírivého pohybu. Z rovnakého dôvodu sú tieto kolesá a tiež časť pneumatík 245/40 ZR 20 – zakryté 21 palcovými krytmi kolies. Tie sú doplnené aerodynamickými vložkami.

Zvýraznené podbehy kolies

Podbehy kolies zlepšujú vizuálny dojem vozidla. Sú vyleštené a natrené lesklou čiernou farbou a dodávajú vozidlu Megane eVision rysy typicky mestského automobilu.

Predná časť

Predná časť vozidla Megane eVision je výrazne vytvarovaná, čo prispieva k vyvolaniu dojmu objemnosti. Nasávacie otvory sú koncentrované v dolnej časti, zatiaľ čo prepracované svetlá sú spojené veľmi vizuálnym spôsobom v štýle 3D, s karosovanou časťou. V strede sa rozsvieti logo Renault, aby zvýraznilo elektrický pohon vozidla.

Mriežky

Téma mriežok, ktoré sú skutočnou súčasťou identity elektromobilov a boli prítomné už pri koncepte MORPHOZ pripomína svet hi-fi. Mriežky sú dole v prednej časti vozidla a na bokoch dverí. Sú vyleštené čo umožňuje ich zarovnanie s karosériou.

Prepracované svetlá

Svetlomety vozidla Megane eVision sú prepracované, založené na maticovej LED technológii a osvetľujú prednú časť vozidla. Tento veľmi elektricky pôsobivý svetelný podpis nájdeme na sériovom modely, a taktiež prispieva k vizuálnemu rozšíreniu karosérie.

Deflektory

Deflektory v prednom nárazníku sa podieľajú na efektívnej aerodynamike vozidla. Vytvárajú skutočnú vzduchovú clonu, aby sa zlepšilo prúdenie v oblasti kolies. Majú rovnaký zlatistý odtieň ako strecha.

Svietiaci otvor

Rovnako ako v prípade konceptu MORPOZ sa logo Renault nachádza na otvore pre elektrické nabíjanie vozidla Megane eVision. Otvor je priehľadný a rozsvieti sa pomocou svetelnej kontrolky, ktorá ukazuje nabitie.

Zadná časť

Zadná čas vozidla Megane eVision je rozšírená pásom svetiel, ktorý sa rozbieha po celej šírke vozidla a obklopuje logo Renault. Tieto svetlá sú zložené na princípe kríženia LED svetiel svetlometov, čím sa vytvára moaré efekt, ktorý dodáva objem a technickú úroveň svetelnému podpisu.

Historické referencie

Písmeno E uvedené na konci slova Megane v prvej časti názvu vozidla stavia na obdiv odlišnú grafiku ostatných písmen. Symbolizuje elektrický pohon a značku E-TECH. Jeho farba Gold sa zhoduje s farbou strechy. Svojím tvarom a svojimi čiernymi rovnobežnými pruhmi odkazuje na logo Renault z roku 1972, ktoré vytvoril Victor Vasarely.

Metalické farby

Karoséria má farbu šedého saténu, ktorá sa volá Sivá Schiste Mat. Strecha má naopak zlatú farbu Gold. Je inšpirovaná metalickými odtieňmi, ktoré majú posledné koncepty automobilov Renault. Nájdeme ich na určitých technických detailoch vozidla, ako sú predné deflektory, tlmiče bŕzd a niektoré časti karosérie

 LIVINGTECH: vitajte na palube

Megane eVision nie je len konceptom, ktorý pozorujeme alebo obdivujeme. Je to vozidlo, ktoré nás vyzýva k cestovaniu. Jeho základom sú technologické inovácie LIVINGTECH od značky Renault a prispôsobuje sa potrebám pasažierom. Vozidlo je intuitívne, inteligentné a zamerané na interakciu so svojou posádkou.

  1. Najskôr celkové proporcie: silueta vozidla je z diaľky rozpoznateľná, zatiaľ čo jeho osvetlenia pri príchode k vozidlu a svetelný podpis podnecuje zvedavosť.
  2. Potom, keď sa k vozidlu priblížime, objavia sa nové svetelné rysy, ktoré oživujú jeho obrysy. Vykresľujú sa plochy a objavuje sa čistota línií.
  3. A nakoniec, na niekoľko krokov od vozidla Megane eVision, sa objaví presnosť detailov a vysoká technická úroveň jednotlivých častí. Tie evokujú elektrický pohon vozidla a posúvajú nás postupne k interiéru.

LIVINGLIGHTS: živý svetelný podpis, ktorý vyjadruje modernosť

Svetelný podpis vozidla Megane eVision je viac geometrický, ostrejší, odlišný a adaptívnejší. Úplne jemne a presne vykresľuje horizontálne a vertikálne línie a aktivuje ich vďaka maticovej LED technológii.

Táto nová vizuálna identita, ktorá sa volá LIVINGLIGHTS spočíva tiež v samotnej sade animácií v týchto líniách. Prechádza nimi trblietavá vlna, ktorá vychádza z centrálneho loga smerom ku koncu pred spustením svetelného podpisu. Trblietavý efekt je posilnený rozdelením LED línií do pixelov. Osvetlenie sa takto povznáša.

Zvýrazniť identitu vozidla

Lišty na bočných sklách, ktorý bývajú zvyčajne čierne alebo chrómované sa tu rozsvecujú. Šíria nepriame osvetlenie, ktoré ide zo spätného zrkadla. Táto animácia sa podieľa na grafickom podpise vozidla. V dolnej časti na vnútornej ochrane dverí, je na kryte nápis E-TECH Electric a symbol uloženia batérii pod podlahou.

Interiér, ktorý sa odhaľuje

Toto osvietenie pri príchode k vozidlu nie je len obalom. Sada svetiel umožňuje odhaliť určité časti kokpitu. Rozsvecujú sa napríklad na horné okraje displeja a prezentujú siluetu v tvare L. Na displeji sa objaví názov Megane eVision. Najvyspelejšie moderné technológie sú v službách snov a prianí

CMF-EV: prísľub budúcej estetiky a výkonnosti

„Vďaka technologickým inováciám, ktoré má CMF-EV a možnostiam, ktoré ponúka jej modularita, bude referenčná platforma pre budúce elektromobily značky Renault.“ Jean-Paul Drai, Project development director, Skupina Renault

Platfroma CMF-EV (CMF – Common Module Family a EV – Electric Vehicles) bola vyvinutá v Aliancii, aby špecificky uspokojovala súčasné potreby užívateľov v oblasti mobility. Vyvinuli ju spolu s Nissanom, partnerom značky Renault vďaka skupine francúzskych a japonských inžinierov.

Platforma CMF-EV posúva limity tým, že umožňuje umiestnenie batérií s rôznorodými modularitami na dĺžku a výšku. Na základe tejto platformy je tiež možné vyvíjať nízke hatchbacky rovnako ako väčšie SUV, kde je možné umiestniť batérie s väčšou kapacitou. Táto platforma je prirodzene viac modulárna pokiaľ ide o dĺžku, aby ešte lepšie prispôsobovali batériu typu vozidla a požadovaného dojazdu. CMF-EV preto môže dať vzniknúť elektromobilom plánovaným skôr pre cesty v meste, ale tiež modelom, ktoré sú schopné prejsť bez ďalšieho nabíjania dlhšie trasy.

Sériové vozidlo, ktoré vychádza z konceptu Megane eVision bude prvým sériovým modelom značky Renault vyvinutým na tejto platforme. Jedinečná pohonná jednotka, optimalizované technológie batérie a dynamické proporcie

Menší elektromotor

Menší motor a súbor technických prvkov spojených s týmto motorom a ďalšími funkciami vozidla svedčí o jedinečnej architektúre. Sú umiestnené v prednej časti motorového vozidla. To umožňuje uvoľniť miesto v priestore pre posádku a zlepšiť pohodlie pasažierom. Je to príklad klimatizačnej jednotky. Výsledkom je nová odhaliteľná podlaha a vyššia priestrannosť vozidla.

Prepracovaná batéria

Batérie, ktoré sa vyvinuli na platforme CMF-EV majú úplne novú vlastnosť: sú štrukturálne. To znamená, že sú nevyhnutnou súčasťou štruktúry vozidla. Podieľajú sa hlavne na absorpcii energie v prípade bočného nárazu.

Tieto batérie môžu byť umiestnené rôznym spôsobom s väčšou či menšou hrúbkou až kým nie sú najtenšie na trhu. Táto malá hrúbka umožňuje navrhovať nižšie vozidlá, ktoré majú taktiež lepšiu aerodynamiku. To podstatne znižuje spotrebu elektrickej energie, čo má pozitívny vplyv pretože dochádza k zlepšeniu dojazdu a energetickej účinnosti.

Rovná podlaha

Absencie výfuku a klasického hriadeľa umožnilo zrušiť tradičný tunel, ktorý majú zvyčajne vozidlá so spaľovacím motorom. Preto je podlaha budúcich vozidiel založených na platforme CMF-EV celkom rovná, čím prichádza k zvýšeniu priestrannosti a vnútornej modularite.

Skrátené previsy

Menšia veľkosť elektromotorov, ktoré sa vyvíjajú na platforme CMF-EV umožňuje skrátiť dĺžku previsu, a to ako vpredu tak aj vzadu. Vďaka tomu môže mať vozidlo 18 až 20 palcové kolesá. Toto skrátenie previsov ponúka nové dizajnové možnosti a pridáva novým elektromobilom Renault výraznú štýlovú hodnotu.

Predĺžený rázvor

Veľký rázvor (až 2,77 m) ponúka vďaka platforme CMF-EV viac priestoru na palube a preto z neho ťažia najmä pasažieri. Umožňuje taktiež nainštalovať do budúcich elektromobilov Renault väčšie batérie.

Zmenená výška

S touto novou platformou uprednostňujú inžinieri a dizajnéri Aliancie koncept nižších vozidiel s cieľom zlepšiť ich aerodynamiku a znížiť ich spotrebu energie. Efektom je aj vyššia priestrannosť vozidla.

Diverzita

CMF-EV je platforma, ktorá je zameraná najmä na viacúčelovosť a výkonnosť. Budúca ponuka vozidiel Renault tým získala veľkú diverzitu. Jej modularita umožní napríklad inštalovať vzadu druhý motor, čo bude mať za následok možonsť vyvíjať výkonnejšie modely s pohonom 4 kolies.

Spoľahlivosť

Platformu vyvinuli s cieľom poskytnúť najlepšiu spoľahlivosť a životnosť na trhu. Vo Francúzsku a Japonsku predviedli prvotné testy s cieľom schváliť všetky technické prvky podvozku, systému, motoru a batérie.

Patenty

K dnešnému dňu bolo na platformu CMF-EV a budúce sériové vozidlo Megane eVision podaných viac ako 300 patentov. Tieto patenty chránia všetky inovácie, ktoré sa použili na motor, systém nabíjania, batérie, tepelné riadenie, architektúru a tiež akustiku. Výsledkom je vzájomná spolupráca medzi Skupinou Renault a značkou Nissan pre zachovanie a zaistenie technologického náskoku nad konkurenciou.

Prednosti novej generácie, ktorá vznikla z CMF-EV

Okrem toho, že platforma CMF-EV môže ponúkať úžasnú rôznorodosť vozidiel, tak urobila veľký krok dopredu v oblasti výkonnosti, dojazdu a pohodlia pre svoje budúce modely.

Výkonnosť

Vďaka platforme CMF-EV sa bude možné zamerať na zábavu za volantom budúcich elektromobilov Renault. Znížené ťažisko zlepší správanie sa na diaľnici. Vďaka predĺženému rázvoru alebo viacprvkovej zadnej náprave sa zlepší riadenie a podvozok a tým sa zvýši pohodlie vo vnútri vozidla. Na vozidle budú tiež inovácie, ktoré priaznivo ovplyvnia akustiku. Dôjde k eliminácii nepríjemných zvukov a vibrácií. Motor vozidla Megane eVision patrí k najvýkonnejším motorom zo sortimentu Renaultu bez ohľadu na druh pohonu. Má výkon 160 kW (ekvivalent 217 koní) a točivý moment 300 Nm, pri zrýchlení z 0 na 100 km/h za menej než 8 sekúnd. Radosť z jazdy je maximálna na diaľnici, či v meste.

Dojazd

Pokiaľ ide o dojazd, tak vozidlo na platforme CMF-EV dôjde ešte ďalej. Nová 60 kWh batéria spolu s rýchlym nabíjaním (nabíjačka DC až 130 kW) umožní budúcemu sériovému modelu vychádzajúcemu z konceptu Megane eVision, prejsť vzdialenosť typu Paríž-Londýn v čase porovnateľnému s vozidlami so spaľovacím motorom, vrátane prestávok.

Pohodlie, priestor a vnútorné usporiadanie

Posledná veľká výhoda tejto novej platformy: umožní maximálne využiť vnútorný priestor s priestrannejšími sedačkami vpredu a väčším priestorom na nohy vzadu. Ako príklad môžeme uviesť, že táto platforma umožňuje vývoj s rovnako veľkým vnútorným priestorom vzadu ako majú vozidlá strednej triedy, ale s rozmermi vozidla segmentu C.

Pokiaľ ide o modularitu, tak s prepracovanou a vylepšenou prístrojovou doskou a novým jedinečným usporiadaním vytvárajú inžinieri celkom nový svet, ktorý spája dizajn a funkčnosť.

Základné technické parametre

  • Dĺžka: 4210 mm
  • Šírka: 1800 mm
  • Výška: 1505 mm
  • Rázvor: 2700 mm
  • Disky: 20 palcov
  • Pneumatiky: Continental 245/40 ZR 20
  • Hmotnosť: 1650 kg
  • Motor: elektrický 160 kW (217 koní) s rotorom a cievkou
  • Pohon: 4×2
  • Hnacie kolesá: predné
  • Nabíjanie: AC až 22 kW, DC až 130 kW
  • Batéria: 60 kWh – 400 V