Ide najmä o označovanie fotorealistických obrázkov.

Meta sa k vyššej transparentnosti v oblasti AI zaviazala už vo februári a prisľúbila používania „AI tagov“ v obrázkoch, ktoré boli vytvorené za pomoci umelej inteligencie. Ide najmä o spôsob, ako odlíšiť skutočný od fiktívneho obsahu. To pomôže najmä používateľom, v časom prudkého nárastu konšpirácií nehovoriac. Služba bude spustená v máji 2024.

Na pohľad sa iniciatíva môže javiť ako banalita, no nie všetci používatelia majú vzdelanie a informácie z digitálneho sveta, aby dokázali odlíšiť, že ide o podvrh alebo fikciu. K tomu stačí pridať nevhodný komentár a používatelia môžu byť obsahom pomýlení a uveriť výtvoru AI. Aktuálne zásady hovoria o nutnosti označovať videá vytvorené alebo upravené cez AI. Ide o pravidlá zavedené ešte v roku 2020. Facebook dokonca kontroluje, či váš účet nie je zneužitý a nevytvára podozrivé činnosti.

01_IG-AI-Generated-Content-Lable_Carousel-01Zdroj: Meta

Nový štítok bude niesť označenie „Made with AI“ a o značku sa bude starať platforma sama. Na svojom blogu dodáva, že v prípade rizikovejších AI výtvorov, môže použiť výraznejšie označenie. Pôjde najmä o vyjadrenia politikov alebo známych osobností, ktorých deep fake videá často slúžia na falošnú propagáciu produktov alebo služieb.

Facebook vykonal prieskum verejnej mienky na základe ktorého vyplynulo, že až 8 2% ľudí ocení označovanie takýchto príspevkov. Išlo o viac ako 23 000 respondentov z 13 krajín. Zaujímavosťou na záver je ešte odmietanie reklamy ak zobrazuje nahotu. Uvidíme, ako sa s týmto popasujú inzerenti. Google totiž dnes nezobrazuje nahotu ale pochybné reklamy na zázračné liečivé prípravky. To nám pripadá ako minimálne rovnako veľký problém v porovnaní s istým typom nahoty.

Zdroj: Meta

Prečítajte si aj:

Michal Reiter

Michal Reiter
Publikujem o dianí na internete, súkromí, bezpečnosti a testujem notebooky, smartfóny, audio produkty a ďalšie gadgety.