V auguste sme sa poriadne rozbehli s testami motorových vozidiel.

Veď ani niet divu, auto je dnes ďalším mobilným zariadením s USB portom, Wi-Fi hotspotom, mobilnou aplikáciou, diaľkovým ovládaním a podobnými vymoženosťami. A na dvere búchajú aj elektrické autá. Moderné vozidlá tak už berieme v TOUCHIT ako štandardný testovací produkt.

August však priniesol niečo, čo sme tu ešte nemali. Osobne mám vodičák na „veľkú“ motorku, a tak som si povedal, že len raz do roka je leto a teda to skúsim. Požičal som si skúter s objemom 650 cm3 a začal som ho testovať. Dostal som ho s tým, že v nádrži mám dosť benzínu tak na celý týždeň. Skúter síce nie je dospelá motorka, ale užil som si to naplno – neprešlo 24 hodín a bol som na pumpe doplniť celkom prázdnu nádrž. Prešiel som s ním celkovo viac ako 700 km, používal úplne iným spôsobom ako to výrobca primárne myslel a pochopil, prečo motorkári všetkých predbiehajú. V meste je to zábava – v podstate zbožňujete zápchy, lebo ste na každej križovatke nekompromisne prvý. Máte na to dosť výkonu a ideálne rozmery.

Ísť ale za tirákom alebo autobusom na diaľnici so skútrom s relatívne malými kolesami je niečo ako adrenalínová zábava, ktorá vám určite nedá za volantom zaspať. Vietor vás šľahá raz z jednej, raz z druhej strany, z nákladných áut v neočakávaných okamihoch padajú na vás rôzne predmety. Preto, aj keď to vyzerá skôr na darcu orgánov, je najlepšie všetkých predbehnúť a nemať pred sebou nikoho. Vo výsledku je to pre vás bezpečnejšie. Skúter má (v lete) obrovskú výhodu. Nepotrebujete klimatizáciu, zima vám je hneď od prvej sekundy ako naštartujete skúter. Teda určite v mojom skôr nevhodnom oblečení a obutí. A keď padnú prvé kvapky, už sa až tak veľmi ponáhľať nebudete. Ak je vám život milý, je lepšie posedieť si pekne s mobilom pod strechou. Jednoducho, toto je celkom iný život, a mne sa páči. Veľa toho skutočného IT v skútri síce nenájdete, ale video z testovania bolo viac ako úspešné. A o to ide, chceme robiť veci, ktoré vás zaujímajú. Ešte vám prezradím, že každá motorka raz spadne a stalo sa to aj mne a mám to celé na kamere. Bude to finálny záber v našom silvestrovskom videu, ktoré zverejníme na konci roka. Pri vracaní skútra som sa novinársky netradične priznal – v skutočnosti to boli len menšie škrabance, lebo ten skúter s pádom počíta.

Druhé netradičné vozidlo v auguste bolo BMW i8, ktoré sme mali exkluzívne v magentovej farbe Telekomu. Je to čistokrvný športiak, ktorý z vás v okamihu nákupu urobí stredobod pozornosti a katapultuje vás do inej sociálnej skupiny. Jednoducho sa s ním neskryjete, raz sme ho zaparkovali pri Fresh Markete a hneď som videl jeho fotku na Facebooku. Z praktickej stránky je BMW i8 ďalšie auto do rodiny. Mať ho ako hlavné auto, v ktorom budete voziť deti do škôlky a manželku na týždňový nákup, to nepôjde. Odkladací priestor vzadu je minimálny – teda presne pre náš ruksak s foto a videotechnikou. Prednú kapotu vám otvoria len v servise, sem nevložíte nič. Na obľúbenú golfovú súpravu zabudnite, tú si prenajmete priamo na greene. Odviezť dospelé osoby na zadných sedačkách – tak to je zábava. Vyskúšali sme to, a buď na počkanie schudnete na tretinu svojej váhy, alebo to chce náročnejšie cviky z jogy, ako sme to robili my.

vbmw-2_web2016_8_nowat

Parkovanie s i8 je tiež zaujímavá skúsenosť. Parkovacie miesto v podzemnej garáži napr. v nákupnom centre Eurovea? Pcha, tak to budete potrebovať dve miesta vedľa seba alebo miesto pre invalidov. Dvere sa totiž otvárajú efektne dohora, ale na to, aby ste nastúpili cez dvere musíte mať okolo seba tak skoro meter priestoru z každej strany. Inak budete nastupovať cez kufor, a to chce nacvičiť si plazenie pod hvízdajúcimi guľkami nepriateľa. Ale majiteľ BMW i8 predsa nebude parkovať kdesi v podzemnej garáži a keď už, tak tie dve reprezentačné miesta sa pre neho určite nájdu. Policajti – no to je ďalšia zaujímavosť. Aj to sú len ľudia a skôr ich zaujíma, ako to auto vyzerá a možno sa aj zabudnú pozrieť na rýchlosť, ktorú vám práve namerali.

Je to niečo také, ako keď parkujem auto s bratislavskou poznávacou značkou kdesi na východe Slovenska. Vlastne skôr očakávajú, že budem parkovať mimo vyznačených miest alebo cez dve čiary. Postaviť sa správne podľa predpisov je neočakávané. Rovnako keď máte i8, každý čaká, že nebudete dodržiavať rýchlosť, naopak – každý váš štart musí byť sprevádzaný rachotom motora a raketovým odpichom. A o tom je i8, je to o zábave, rýchlosti, ale aj o vstupenke do lepšej spoločnosti. Ale má aj technologickú výbavu a užijete si to naplno.

Tento článok vyšiel aj v tlačenom septembrovom vydaní TOUCHIT č. 7/2016, preto sa niektoré skutočnosti uvedené v článku, môžu odlišovať oproti aktuálnemu dátumu publikovania.

 

Značky:

Ondrej Macko

Ondrej Macko
Ako novinár pracujem už od roku 1990. Teraz sa zaoberám mobilnou komunikáciou, multimédiami a vyhotovovaním videorecenzií.