Chce konkurovať tradičnej ponuke operátorov.

Programovo je bohatá, čo dokazuje aktuálna ponuka 114 staníc, ktoré je možné sledovať aj vo Full HD. Tie je možné spätne pretáčať až o 100 dní a samozrejme nechýba archív. V ponuke nájdete aj 1353 filmov, ktoré sú dostupné zadarmo. Obrovská výhoda tohto typu televízie spočíva v tom, že na jej sledovanie je potrebné iba vhodné smart zariadenie a internet, takže nepotrebujete žiadne externé antény, satelit, veľké set-top-boxy alebo iné káble.

Prostredie aplikácie Lepšia.TV je rovnaké na všetkých platformách. Pokiaľ si aplikáciu stiahnete do iného Android boxu, Android TV, smartfónu alebo tabletu, budete sa vedieť orientovať. Služba takisto podporuje všetky značky inteligentných televízorov a funguje aj na počítači. Lepšia.TV je tak možné sledovať na hocijakom zariadení, ktoré je pripojené do internetu.

Smart po každej stránke

Podstatný rozdiel nastáva až pri spôsobe ovládania. V tomto smere má určite navrch ovládanie na dotykových displejoch, pričom v oblasti televízorov je veľmi praktickým práve set-top-box Lepšia.TV BOX, ktorého diaľkový Bluetooth ovládač je najlepšie prispôsobený na ovládanie ponuky na nedotykových displejoch. Okrem prítomnosti potrebných ovládacích prvkov, nechýba ani QWERTY klávesnica a funkcia magickej myši.

Nejde však o oficiálny Android TV, ktorý je prispôsobený na potreby televíznych obrazoviek, ale o upravený Android, ktorý sa nachádza v smartfónoch alebo tabletoch. Lepšia.TV BOX zobrazuje aktuálny čas na malom displeji. Vo výbave má tiež slot na pamäťové karty, dva USB porty, optický audiovýstup, AV jack a ethernet. K dispozícii je tiež 2,4 GHz Wi-Fi pripojenie. Set-top box podporuje rozlíšenie až do 4K, kodek H.265 a 5.1-kanálový priestorový zvuk.

Lepsia.TV BOX

Lepšia.TV BOX je založený na platforme Amlogic S95X so štyrmi jadrami a 2 GHz frekvenciou. Zdroj: Lepsia.TV

Zoznámenie si vyžaduje čas

Od internetovej televízie pre smart zariadenia očakávam, že jej prostredie bude intuitívne, prehľadné a rýchle. V tomto smere ma Lepšia.TV na prvý pohľad sklamala a na jej spôsob ovládania som si musel dlho zvykať. Tu by sa mohlo v plnej miere aplikovať pravidlo, že menej je niekedy (skutočne) viac.

Počas testovania služby Lepšia.TV na smartfóne mi prekážala pevne nastavená horizontálna orientácia displeja, ktorá je tak nastavená pravdepodobne aj z dôvodu až zbytočne informáciami preplnenej domácej obrazovky. Vertikálne držanie smartfónu by tak ubralo ⅔ zobrazovaného obsahu, čo by už nedávalo žiadny zmysel.

Nie vždy sa však chystám niečo pozerať ihneď, a nutnosť okamžite používať smartfón v horizontálnej polohe nebolo pohodlné. Druhá, zdanlivá nevýhoda, je spomínaná preplnená úvodná obrazovka. Na používateľa doslova vyskočí 36 farebných obdĺžnikov (na úvodnej obrazovke) zoradených do kategórií, takže zorientovať sa v nich chce určitú prax a dobrý zrak.

Lepšia.TV

Úvodná obrazovka Lepšia.TV

Našťastie sa táto úvodná obrazovka dá nastaviť a prispôsobiť, čím sa úvodné “vizuálne utrpenie” zmierni. Je skutočne potrebné mať na každom náhľade stanice alebo filmu farebnú fotografiu alebo cover, ktorý sa v čase a pri zmene vysielaného programu neustále mení? Také Sledovanie.tv vsádza presne na opačný prístup, ktorý mi je sympatickejší (logá staníc v mriežke a jednoduchý popis).

Za poslednú nevýhodu považujem programovú ponuku, ktorá je pevne radená smerom zdola nahor, čo mi príde ako nastupovať do auta cez kufor. Jej načítavanie je neprehľadné a pomerne pomalé. Tento spôsob pritom používajú aj konkurenčné služby, ktoré programovú ponuku radia zhora nadol a v ich podaní je podstatne rýchlejšia. Svetlou výnimkou je opäť Sledovanie.tv, kde je možné si v bočnej lište pozrieť okamžitý náhľad práve vysielaného programu a v celkovom náhľade programu sú aj bunky širšie a prostredie podstatne prehľadnejšie.

Ide to aj jednoduchšie

Pokiaľ by vám nevyhovovalo aktuálne (nové) rozhranie služby, v nastaveniach je možné vybrať retro vzhľad. Úvodná obrazovka sa mi v retro štýle páčila viac. Pri tomto nastavení sa mierne zmení aj prostredie prehrávača a zredukujú funkcie, ale všetko je prehľadnejšie.

Lepšia.TV

Retro dizajn Lepšia.TV

Obrazovka prehrávania

Z obrazovky sledovaného programu je veľmi dobre prístupná možnosť nahrať program, ako aj informácie o dieloch konkrétneho programu, čím sa dajú jednoducho vyhľadať staršie časti a tlačidlo naživo. Pochvalu si zaslúži posúvanie prehrávania, ktoré pri pohybe posúva súbežne aj obraz v hlavnom okne prehrávania, čím sa dokážete dostať na požadovanú časť programu veľmi pohodlne, rýchlo a presne.

Ďalšia šikovná funkcia STANICE je priamy prístup ku skupinám TV staníc, ktoré zefektívňujú vyhľadávanie v inak skutočne bohatej ponuke staníc, čo uberá na celkovej prehľadnosti prostredia.

Z obrazovky prehrávaného programu je takisto možné zmeniť kvalitu obrazu, hlasitosť a vybrať funkciu Zoom, ktorou pri prehrávaní na smartfóne vyplníte celý displej. Malý zámok v pravom hornom rohu umožní uzamknúť ovládacie prvky, takže nedôjde k neúmyselnému stlačeniu funkčnej oblasti.

Dostupná je aj funkcia obraz v obraze, čo zmenší okno prehrávania do miniprehrávača. Tu som sa počas testovania stretával s chybou, ktorá neumožňovala v miniprehrávači prehrať obraz, no zvuk pri čiernej obrazovke fungoval ďalej. Pravdepodobne ide o chybu prehrávania v Androide 11, takže v najbližšej aktualizácii služby bude chyba už opravená.

Predplatné

Službu Lepšia.TV je možné si predplatiť na obdobie jedného mesiaca pre jedno zariadenie v cene 7,39 eur. Rozšírenie v podobe balíka staníc HBO a Cinemax na jeden mesiac stojí 8,14 eur. Pokiaľ máte doma viac zariadení, a chceli by ste súčasne sledovať vysielanie na viacerých z nich, za každé jedno navyše je potrebné priplatiť 3,69 eur

Celkovo je možné sledovať TV vysielanie na 4 zariadeniach. V prípade kompletného balíka Lepšia.TV + HBO a Cinemax + tri ďalšie zariadenia tak zaplatíte 26,60 eur za mesiac. V prípade ročného predplatného sa cena po prerátaní na mesiace takmer vôbec nezníži.

Záver

V prípade služby oceňujem neustále navyšovanie počtu TV kanálov a aj vysokú obrazovú kvalitu. Silnou stránkou je aj stabilita prenosu. Počas testovania som nezaznamenal žiadne výpadky alebo záseky obrazu, takže v tejto oblasti je Lepšia.TV skutočne lepšia. Služba aktuálne ponúka 114 TV kanálov a to dokonca aj vo Full HD kvalite.

Nevýhodou je nie príliš používateľsky prívetivé prostredie, ktoré vyžaduje dlhší čas na zoznámenie. To je však možné upraviť, alebo zmeniť na staršiu verziu, ktorá je prehľadnejšia. Mínusom je aj pomalý programový sprievodca, ktorý radí televízne kanály zdola nahor.

Otázna je aj cena. Základný balík pre jedno zariadenie Lepšia.TV + HBO stojí 15,53 eur. Pokiaľ by ste však chceli pozerať vysielanie súčasne na viacerých zariadeniach, tak už sa cena pri maximálnom počte 4 zariadení navýši na 26,60 eur, čo nie je málo. Pokiaľ by ste nevyužívali balík HBO, tak z tejto sumy si môžete odrátať 8,14 eur. Konkurencia vie byť aj lacnejšia.

Internetovú televíziu Lepšia.TV môžete vyskúšať na 1 mesiac takmer zadarmo. Postačí vám iba 10 centov. V rámci tohto skúšobného obdobia je dostupný aj balík HBO.

Peter Hupka

Peter Hupka