Upravený Lexus GX 550 od spoločnosti JAOS vyzerá a bez najmenších pochýb aj jazdí skvelo.
Klasická verzia GX 500 vyzerá dobre a určite toho aj veľa zvládne, no tento kúsok je na úplne inej úrovni, ako odolnosťou, schopnosťami, tak aj výzorom. Treba však dodať, že by sa ešte dal vylepšiť o rôzne doplnky, aby bol úplne sebestačný v akejkoľvek situácii. O úpravu modelu Overtrail sa postaral Lexus v spolupráci so spoločnosťou JAOS, ktorá upravuje terénne automobily od roku 1985, takže má značné skúsenosti s tým, čo treba, netreba a čo funguje.
Hneď na prvý pohľad je zrejmé, že sa trošku zmenil aj vizuál, resp. je bežná verzia doplnená o rôzne prvky. Základom sú rozšírené ochranné lemy blatníkov v matnej čiernej farbe (kombinácia plast a hliník) a ochranný prechodový rám prahov, ktorý zabraňuje poškodeniu karosérie v ťažkom teréne. Viditeľným prvkom je ochranný podnárazník zo špeciálneho ABS plastu, ktorý chráni hlavný nárazník automobilu (tu by sa veľmi pekne hodil vyšší pevnostný nárazník s integrovaným navijakom). Na výbavu a rôzne príslušenstvo môžu majitelia tejto nádhery využiť aj hliníkový strešný nosič, ktorý je súčasťou tejto úpravy. GX 550 Overtrail stojí na 18“ diskoch JAOS s nešpecifikovanými off-road pneumatikami TOYO.
Z pohľadu motorizácie sa toho veľa nezmenilo, vlastne vôbec nič, no to nevadí, nakoľko tento model je štandardne vybavený 3,4-litrovým a dvakrát preplňovaným 6-valcom s výkonom 349 koní a maximálnym krútiacim momentom 650 Nm. Tento výkon bude stačiť na akúkoľvek prekážku. Motor je kombinovaný s 10-stupňovou automatickou prevodovkou a vďaka tejto kombinácii je možné ťahať príves s hmotnosťou až 3,6 tony. Samozrejmosťou sú aj rôzne špeciálne off-road režimy a kompletné krytie podvozku 4 milimetrovou platňou, ktorá chráni motor, prevodovku a určité prvky zavesenia kolies.
Lexus GX ponúka systém nepretržitého pohonu všetkých štyroch kolies a elektronicky riadenú prevodovku. Okrem toho je k dispozícii uzamykateľný stredový diferenciál Torsen s obmedzenou svornosťou a Overtrail ponúka navyše aj dodatočnú uzávierku zadného diferenciálu. Veľmi dobrý a použiteľný „základ“, čo poviete? Osobne toto auto doslova žeriem, je krásne, praktické a mnohé testy ukazujú, že aj mimoriadne schopné. Základná verzia modelu GX sa začína na úrovni 66 000 USD, čo je približne 60000 eur.
Zdroj: Motor1.com
Prečítajte si aj: