Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Spoločnosť LG Electronics Inc. (LG) oznámila tržby za tretí štvrťrok roka 2022 vo výške 21,2 bilióna KRW (15,2 miliardy EUR). To predstavuje 14,1% nárast oproti rovnakému štvrťroku minulého roka a zároveň najvyššie kvartálne tržby v histórii spoločnosti LG Electronics. Prevádzkový zisk za tretí štvrťrok činil 746,6 miliardy KRW (536,7 milióna EUR), čo je o 25,1 % viac než v rovnakom štvrťroku minulého roka.

Za tretí štvrťrok LG vykázala tržby v hodnote 21,2 bilióna KRW (15,2 miliardy EUR). Spoločnosť zaznamenala rast tržieb tiahnutý predovšetkým zvýšeným záujmom o prémiové domáce spotrebiče vrátane nových kategórií spotrebičov, úspech však mali aj automobilové diely. Prevádzkový zisk spoločnosti sa však v tomto roku kumulatívne znížil a to vzhľadom k slabému dopytu spôsobenému spomalením globálnej ekonomiky.

Divízia LG Home Appliance & Air Solution vykázala v treťom kvartáli tržby vo výške 7,5 bilióna KRW (5,3 miliardy EUR), čo predstavuje nárast o 5,8 % oproti rovnakému obdobiu minulého roka. Znamená to historicky najvyššie tržby v tomto segmente spoločnosti za tretí štvrťrok vôbec. Prevádzkový zisk vo výške 228,3 miliardy KRW (3,9 miliardy Kč/ 164 milióna EUR) bol nižší než v minulom roku kvôli zvýšeným investíciám do marketingu a vyšším nákladom na logistiku.

Nárast tržieb bol podporený silným predajom prémiových spotrebičov, vrátane ich nových kategórií, ako sú napríklad hygienické výrobky využívajúce parnú technológiu v kľúčových regiónoch Severnej Ameriky a Európy. Spoločnosť LG plánuje pokračovať v nastolenej dynamike zlepšovaním konkurencieschopnosti prémiových výrobkov.

Divízia LG Home Entertainment zaznamenala v tretom štvrťroku tržby vo výške 3,7 bilióna KRW (2,6 miliardy EUR) a prevádzkovú stratu vo výške 55,4 miliardy KRW (39,8 miliónov EUR), ktorá opäť odráža vyššie investície do marketingu v reakcii na náročnejšie tržné podmienky. Stratégia divízie LG Home Entertainment sa zameria na efektívne riadenie marketingových výdajov a posilnenie segmentu prémiových televízorov.

Ďalšia divízia LG, LG Vehicle Component Solutions, dosiahla v treťom kvartáli tržby vo výške 2,3 bilióna KRW (1,6 miliardy EUR). Nárast celkových tržieb o 45,6 % oproti rovnakému obdobiu v roku 2021 znova predstavuje najvyššie štvrťročné tržby realizované touto divíziou v danom segmente. Prevádzkový zisk za tretí štvrťrok roka 2022 činil 96,1 miliardy KRW (69,0 miliónov EUR). Výrazne vyššie predaje sú dôvodom proaktívnych reakcií na vyšší dopyt zo strany výrobcov automobilov a efektívnym riadením dodávateľského reťazca. LG bude aj naďalej pokračovať v budovaní pevných vzťahov s globálnymi výrobcami automobilov, spolu so silným riadením štruktúry nákladov, aby ďalej vylepšovala svoju ziskovosť.

Divízia LG Business Solutions zaznamenala v tretom štvrťroku celkové tržby vo výške 1,4 bilióna KRW (1,0 miliarda EUR) s dosiahnutou prevádzkovou stratou vo výške 14,4 miliardy KRW (10,3 miliónov EUR). Tú spôsobili prevažne vyššie náklady na vstupné materiály a zvýšené globálne logistické náklady. Tržby vzrástli o 9,7 % oproti minulému roku a to predovšetkým vďaka oživeniu v segmente B2B. Divízia LG Business Solutions plánuje cieliť na oživujúci sa segment B2B vývojom viacerých prispôsobených riešení a rozšírením produktového portfólia. Na B2B predaje plánuje táto divízia cieliť predovšetkým vývojom inovatívnych riešení určených práve pre tento segment a tým rozšíriť tiež ďalej produktové portfólio. LG bude aktívne znižovať náklady efektívnejším riadením zdrojov a to predovšetkým pri stabilizácii dodávok kľúčových komponentov.

Značky: