Program Lidl Plus sa neustále zlepšuje a rozširuje svoje možnosti.

Aplikácia patrí medzi jedny z najsťahovanejších na platforme Android iOS . Aplikácia bola oficiálne spustená 7. januára 2020 a na jej používanie sa netreba registrovať. Na to, aby ste využívali všetky výhody, je najlepšie riešenie registrácia. Nezaberie viac ako dve minúty.

Aplikácia

Princípom je nielen priniesť všetky podstatné informácie na displej smartfónu ale poskytnúť aj praktickú hodnotu. V aplikácii máte k dispozícii prehľad zliav, aktuálny leták a akciové ponuky.

Klasická karta, ktorú by ste museli mať v peňaženke a myslieť na jej nosenie so sebou, sa presunie do smartfónu. Ten máte pri sebe prakticky neustále a tak stačí zapnúť aplikáciu a jedným stlačením hneď na úvodnej obrazovke nechať zobraziť QR kód vašej karty. Jas displeja sa automaticky zvýši, čím odpadá časť problémov s načítaním kódu.

Aplikácia slúži aj na zobrazovanie zliav u partnerov značiek ako Martinus, Zľavomat, Union Poisťovňa či Fax Copy.

Lidl Plus má 50 % aktívnych používateľov, čo podľa štatistík reťazca znamená, že si ju aspoň otvoria. Nejde teda o vo výsledku nič nehovoriace počty stiahnutí. Jej výhodou je, že funguje aj off-line. Síce v obmedzenom režime ale nepotrebujete internet na to, aby ste mohli použiť svoju zákaznícku kartu. Presne tak, ako by ste nepotrebovali internet pri štandardnej plastovej karte.

Obchod sa teda rozhodol priniesť výraznú digitalizáciu na zlepšenie zážitku pre svojich zákazníkov, zároveň však neprináša ďalšie komplikácie. Karta teda bude fungovať vždy a pri pokladni si ju načítate sami. Dobrá správa pre každého, komu prekážalo čakanie na načítanie kódu pokladničným pracovníkom a zbytočné zdržovanie jeho aj ostatných zákazníkov v rade.

Lidl patril medzi prvých obchodníkov, ktorí v apríli 2020 zrealizovali zvýšenie limitu pre bezkontaktné transakcie z 20 na 50 EUR.

Wi-Fi zadarmo

Funguje síce v off-line režime, no v Lidli off-line nebudete ani keď si miniete vaše predplatené dáta u operátora. Od 1. 7. 2020 spúšťa reťazec na všetkých filiálkach Wi-Fi zadarmo. Internet zadarmo v predajni bude pokrývať nielen fungovanie aplikácie v plnom režime ale umožní aj využívanie bežných webových stránok. Budete si tak môcť skontrolovať emaily alebo využívať sociálne siete či iné komunikačné služby.

Reťazec však celkom prirodzene pristupuje k tzv. štandardnej blokácii. Nepripojíte sa na stránky s obsahom pre dospelých alebo stránok z kategórie inak nevhodných. Toto blokovanie je štandardnou súčasťou nielen tohto reťazca. Pristupujú k nemu takmer všetky spoločnosti, či už ide napríklad o hotely alebo vlakových / autobusových prepravcov.

Každý nákup sa počíta

V aplikácii sa zobrazuje sumár nákupu aj to, koľko zákazník na danom nákupe ušetril. Zároveň Lidl spustil špeciálnu akciu nazvanú Darčekobranie. Zákazníkom sa budú kumulovať nákupy. Nejde však o klasické zbieranie bodov. Podľa stanovených „cieľových súm“, budú pre zákazníka pripravené odmeny.

Kumulácia nákupu sa počíta za kalendárny mesiac. Ak teda zákazník minie postupne 300 EUR, dostane všetky odmeny, ktoré boli stanovené napríklad na sumu 80 EUR. Aktuálne sú štyri cenové sumy a cieľová na tento mesiac je spomínaných 300 EUR.

Ide o produkty zadarmo. Nateraz Lidl hovorí o čokoláde, luxusnej bonboniére alebo napríklad vínu. Predpokladáme, že koncept sa ešte bude meniť a postupne upravovať tak, aby bol atraktívny pre zákazníkov.

Ako je to v zahraničí?

Vo všetkých krajinách, kde je Lidl sa tento digitálny program volá Lidl Plus. Je teda ľahko identifikovateľný aj v iných krajinách. Ak teda budete mať príležitosť nakupovať napríklad Rakúsku, Taliansku alebo povedzme v Nemecku, stačí v aplikácii zmeniť krajinu.

Vernostné nákupy a výhody Lidl Plus budete využívať aj tam. Avšak nefunguje tu „lidl roaming“ a všetky výhody treba vždy čerpať podľa krajiny, kde ste výhody nazbierali a kde ste možnosť kúpu akciového tovaru dostali.

Lidl ruší distribuovanie letákov priamo do domácností. Chce prejsť na digitálnu platformu a naplno poskytovať výhody Lidl Plus. To ale neznamená, že letáky úplne vymiznú. Ako spoločnosť informovala v polovici júna na svojej FB stránke, je to súčasne aj ekologická iniciatíva.

Reťazec chápe, že je stále veľa zákazníkov, najmä starších a dôchodcov, ktorí chcú klasiku. Teda listovať v papierovom letáku. Dozvedia sa o akciách tradičnou formou aj bez smartfónu alebo počítača. Na doplnkové využitie zliav Lidl Plus ale potrebujú smartfón a nainštalovanú aplikáciu.

Tomáš Bezák, Vedúci úseku komunikácie, uvádza detaily o použití aplikácie: „Vekové skupiny 18-29, 30-39, 40-49 sú veľmi vyrovnané. Registrujeme menej zákazníkov vo vekových skupinách 50+. Aplikáciu využívajú zväčša ženy.

Na článku spolupracoval Ondrej Macko

Zdroj: vlastné, Lidl Slovensko

Prečítajte si aj:

Lidl upozorňuje na podvod. Nerozdáva voucher

Značky:

Michal Reiter

Michal Reiter
Publikujem o dianí na internete, súkromí, bezpečnosti a testujem notebooky, smartfóny, audio produkty a ďalšie gadgety.