Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Spoločnosť Lidl sa zaviazala dosiahnuť do roku 2050 nulové emisie na základe nových ambicióznych klimatických cieľov v dodávateľskom reťazci.

Lidl tak opäť výrazne zintenzívňuje svoj záväzok k udržateľným obchodným postupom a ochrane klímy v rámci svojej medzinárodnej CSR stratégie. Diskont už zaznamenal výrazné zníženie emisií skleníkových plynov o 52 % vo všetkých krajinách v porovnaní s rokom 2019.

Lidl, jeden z najväčších európskych maloobchodných reťazcov, sa zaviazal, že do roku 2050 dosiahne nulové čisté emisie vo všetkých obchodných jednotkách a dodávateľských reťazcoch. To znamená, že spoločnosť do roku 2050 zníži svoje emisie skleníkových plynov čo najbližšie k nule. Cieľ čistej nuly zahŕňa emisie v rozsahu (Scope) 3, teda v dodávateľskom a odberateľskom hodnotovom reťazci. Práve tu vzniká viac ako 90 % celkových emisií spoločnosti.

Spojenie síl na zníženie emisií

S cieľom dosiahnuť nulové emisie Lidl rozširuje svoju klimatickú stratégiu o nové ciele v rámci rozsahu 3. Do roku 2034 chce spoločnosť znížiť emisie skleníkových plynov v poľnohospodárstve, lesníctve a inom využívaní pôdy o 42,4 % („emisie FLAG“). Reťazec sa tiež zaviazal, že v rovnakom období zníži svoje emisie v sektore energetiky a priemyslu o 35 % („emisie E+I“). [1]

S týmto cieľom bude Lidl v budúcnosti ešte užšie spolupracovať so svojimi partnermi a dodávateľmi. Diskont sa zaviazal, že jeho najväčší dodávatelia, ktorí sú zodpovední za 75 % emisií súvisiacich s výrobkami v rozsahu 3, do roku 2026 dosiahnu ciele zníženia emisií v súlade so Science Based Targets Initiative (SBTi). SBTi je globálna iniciatíva, ktorá podporuje spoločnosti pri stanovovaní vedecky podložených cieľov na zníženie emisií skleníkových plynov v súlade s najnovšími vedeckými poznatkami. Lidl podporuje svojich dodávateľov a umožňuje im dosiahnuť tieto ciele prostredníctvom vhodných opatrení.

Dosiahnuté míľniky v oblasti klímy

K dnešnému dňu spoločnosť Lidl ušetrila už 52% prevádzkových emisií CO2 (rozsah 1 a 2)[2] . Prispieva k tomu najmä využívanie obnoviteľných zdrojov energie. Od 1. marca 2022 využíva Lidl vo všetkých predajniach, logistických centrách a kancelárskych budovách 100 % zelenú energiu[3] . Úspešne sa realizovali aj ďalšie opatrenia, ako napr.:

  • Rozšírenie e-mobility a e-nabíjacích staníc pri predajniach
  • Umiestňovanie fotovoltaických zdrojov na strechy vybraných predajní
  • Rozširovanie sortimentu produktov rastlinného pôvodu privátnej značky Vemondo

V oblasti ochrany klímy sme už dosiahli významný pokrok. Našim zákazníkom chceme ponúkať výrobky za dostupné ceny, ktoré sú v súlade s našimi klimatickými cieľmi,“ hovorí Katarína Horňáková, manažérka pre trvalú udržateľnosť za nákup Lidl Slovenská republika. „Zmena klímy je jednou z najväčších výziev súčasnosti. My v Lidli sa do tejto úlohy púšťame s ambicióznymi cieľmi a prispievame k jej riešeniu.

Vedecky podložené ciele: záväzok voči vede

Spoločnosti skupiny Schwarz sa v roku 2020 pripojili k iniciatíve Science Based Targets, aby pomohli splniť cieľ 1,5 stupňa podľa Parížskej klimatickej dohody. Lidl sformuloval svoju vlastnú klimatickú stratégiu s ďalšími klimatickými cieľmi ako súčasť stratégie spoločností skupiny Schwarz.


[1] v porovnaní s rokom 2022

[2] v obchodnom roku 2023 v porovnaní s rokom 2019

[3] S výnimkou zmlúv o dodávkach, ktoré spoločnosť Lidl nemôže ovplyvniť, napr. v prípade jednotlivých nájomných nehnuteľností so záväzkami na dodávku elektrickej energie.

Značky:

Máte pripomienku alebo otázku k článku? Napíšte nám na redakcia@touchit.sk alebo priamo autorovi článku. Ďakujeme.