Celosvetovo úspešný model AMG GT 4-dverové kupé bude teraz ešte individuálnejší, čím posilní svoju pozíciu dokonalého automobilového spoločníka pre všetky životné situácie. Exkluzívna edícia zdôrazňuje rozmanitý charakter štvordverového športového vozidla.
K nej sa pridáva rozšírený výber kolies, poťahov čalúnenia, ozdobných prvkov, farieb exteriéru, ako aj novo vyladený podvozok s ešte väčším rozpätím medzi športovými vlastnosťami a komfortnosťou. Vďaka rozsiahlej modernizácii z minulého leta je už model AMG GT 4-dverové kupé po technologickej stránke na najmodernejšej úrovni. Medzi novinky patria aktualizované asistenčné jazdné systémy, ako aj sériový širokouhlý kokpit spolu s multimediálnym systémom MBUX s ukazovateľmi a funkciami špecifickými pre modely AMG. Spočiatku budú nové modely k dispozícii ako 6-valcové varianty, ktoré prídu k európskym obchodníkom už v auguste.
Tretie vozidlo kompletne vyvinuté značkou Mercedes-AMG je pokračujúcim príbehom úspechu. Model AMG GT 4-dverové kupé prilákal nové skupiny zákazníkov a podarilo sa mu vzbudiť množstvo sympatií voči značke. Kombinuje maximálnu dynamiku jazdy športového vozidla AMG GT so zvýšenou mierou praktickosti pri každodennom používaní vďaka svojim štyrom dverám a miestu až pre piatich cestujúcich. Sofistikovaný vzduchový podvozok, aktívne riadenie zadnej nápravy, plne variabilný náhon na všetky kolesá a moderná celková koncepcia očarujú zákazníkov po celom svete. Keďže model je držiteľom rekordu s najlepším časom na okruhu Nürburgring-Nordschleife je jasné, že technika a naladenie sú na najvyššej úrovni a vo svojom segmente určujú štandardy.
Aj v interiéri určuje konštrukčný rad vyššie štandardy vďaka kvalitnej a precíznej úprave všetkých povrchov a komponentov, inovatívnym displejovým ovládacím prvkom, tlačidlám na volante či mnohým konfiguráciám sedadiel a výbav.
Konštrukčný rad ponúkal pôsobivé množstvo možností individuálneho prispôsobenia aj predtým – od troch konfigurácií sedadiel vzadu cez výber balíkov výbavy až po individuálne prvky výbavy špecifické pre AMG. Teraz sa k tomu pridávajú ďalšie atraktívne možnosti výberu.
„Náš model AMG GT 4-dverové kupé neustále udržiavame po stránke techniky na špičkovej úrovni. S aktuálnou modernizáciou a exkluzívnou edíciou oslovujeme cieľové skupiny, ktoré kladú najväčší dôraz na individualitu a expresívny životný štýl. Vďaka tomu ďalej rozvíjame svoj profil značky „výkonnostného luxusu“ a dokladáme to aj produktami a prvkami výbavy prispôsobenými na mieru. Okrem toho v tomto modeli čoskoro predstavíme náš prvý hybrid E PERFORMANCE, čím posunieme vpred elektrifikáciu hnacieho ústrojenstva,“ tvrdí Philipp Schiemer, predseda vedenia spoločnosti Mercedes-AMG GmbH.
Dizajn šesťvalcových variantov zostáva nezmenený, prednú časť však možno na želanie pripodobniť vzhľadu osemvalcových modelov.
Pre všetky modely sú k dispozícii tri nové farby exteriéru: spektrálna modrá metalíza, spektrálna modrá magno (matný lak) a kašmírová biela magno (matný lak). Celkovo je teraz k dispozícii päť matných lakov, päť metalických tónov a dva jednovrstvové laky. O ešte športovejší vzhľad sa stará nový balík AMG Night II, ktorý sa dodáva na želanie. Vertikálne lamely v obložení chladiča špecifickom pre AMG sú v tomto prípade vyhotovené v tmavom chróme. Vzadu sa nachádzajú výrazné prvky, ako logo AMG, hviezda Mercedes a označenie typu v čiernej farbe. To isté platí pre nápisy na predných blatníkoch. Novinkou je okrem toho aj kombinácia balíka Night a balíka uhlíkových vlákien.
O ešte väčšiu úroveň komfortu a športových vlastností sa stará nové nastaviteľné tlmenie s dvoma ventilmi
Novo naladený podvozok AMG RIDE CONTROL+ je aj naďalej založený na viackomorovom vzduchovom pružení a je skombinovaný s adaptívnym, elektronicky riadeným nastavovaním tlmenia. Tento systém tlmenia je úplne nový: po prvýkrát sa používajú dva takzvané obmedzovacie ventily tlaku. Pomocou týchto plynulo regulovateľných ventilov umiestnených mimo tlmičov možno silu tlmenia ešte presnejšie prispôsobiť rôznym jazdným podmienkam a jazdným programom: jeden ventil riadi ťažný stupeň, teda silu, ktorá vzniká pri vypružení kolesa, a druhý ovláda tlačný stupeň, ktorý vzniká pri zapružení kolesa. Regulácia ťažných a tlačných stupňov prebieha nezávislé od seba. Táto technológia umožňuje na jednej strane zvýšiť úroveň komfortu a na druhej strane poskytnúť ešte športovejšiu dynamiku jazdy. Cestujúci sú vo výsledku vďaka tomu takmer úplne izolovaný od nerovností na vozovke. Karoséria je aj napriek tomu maximálne stabilizovaná.
Riadiaca jednotka regulácie podvozku prispôsobuje v závislosti od situácie tlmiacu silu pre každé koleso v priebehu niekoľkých milisekúnd na základe analýzy údajov, ktoré pochádzajú okrem iného zo senzorov zrýchlenia a dráhy kolies. Vývojárom AMG sa podarilo výrazne rozšíriť rozpätie medzi športovými vlastnosťami a komfortom, okrem iného rozšírením rozpätia medzi minimálnou a maximálnou charakteristikou tlmenia, ako aj ešte väčšou flexibilitou nastavenia regulačnej charakteristiky. Použitím dvoch nastavovacích ventilov dokáže tlmič zaručiť prestavovanie sily tlmenia vo všetkých oblastiach kmitov kolesa. Vďaka špeciálnemu vyhotoveniu ventilov reaguje tlmič rýchlo a citlivo na meniace sa povrchy vozovky a jazdné situácie.
Vodič si môže základné nastavenie predvoliť prostredníctvom jazdných programov AMG DYNAMIC SELECT: stlačením tlačidla sa zmenia jazdné vlastnosti napríklad od úplne dynamických v režime Šport+ až po pokojné plachtenie v nastavení Komfort. Okrem toho si možno naladenie prispôsobiť nezávisle od jazdných programov samostatným tlačidlom v troch stupňoch.
Medzi ďalšie nové hardvérové komponenty, ktoré dostal podvozok už v roku 2020, patria nové ložiská pomocného rámu, ložko kĺbovej hlavy, vonkajšie ložiská tlačných ramien, vnútorné a vonkajšie ložiská ťažných ramien na zadnej náprave. Tento balík cielene znižuje tuhosť ložiska. Ďalej sa pridávajú nové, asymetrické ložiská ťažných ramien na prednej náprave s rôznymi tuhosťami v rôznych účinných oblastiach. Aj týmto opatrením sa podarilo dosiahnuť vyššiu pozdĺžnu deformačnú poddajnosť, a to bez straty presnosti a spätnej väzby v riadení.
Zákazníci majú navyše k dispozícii ešte širší výber kolies AMG. Medzi ne patria nové 20-palcové disky z ľahkej zliatiny s dizajnom 10 zdvojených lúčov alebo mimoriadne vkusné športové 21-palcové kované disky s dizajnom 5 zdvojených lúčov. Na želanie sú teraz k dispozícii aj červené brzdové strmene pre 6-valcové modely.
Väčší výber interiérových prvkov výbavy
Aj pri modernizácii interiéru sa pozornosť venovala ešte väčšej miere osobných možností výberu. Nové farby zvýrazňujú športovú alebo luxusnú stránku modelu AMG GT 4-dverové kupé – napríklad nová kombinácia kože napa Exklusiv v titánovej sivej/čiernej s kontrastnými ozdobnými švami v žltej alebo ušľachtilá koža napa Exklusiv vo farbe hľuzovková/čierna vo vyhotovení STYLE (kosoštvorcové prešívanie). Okrem obľúbených dvojfarebných sedadiel rozširuje portfólio interiéru päť ďalších farieb vo vyhotovení koža napa Exklusiv STYLE: sienová hnedá, klasická červená, jachtová modrá, sýtobiela a nevská sivá. Predné a zadné sedadlá sú v tomto prípade jednofarebné v príslušnej farbe výbavy, rovnako aj lakťové opierky na dverách a veniec volantu. Podlahové rohože s ladiacim farebným koženým lemovaním a vyšitým logom AMG dotvárajú ušľachtilý charakter ručnej práce.
Nový volant AMG Performance s dizajnom zdvojených ramien
Novonavrhnutý volant AMG Performance ponúka tiež hmatateľnú a viditeľnú pridanú hodnotu. S výrazným dizajnom zdvojených ramien a plynulo integrovanými dotykovými plochami. Tri zaoblené zdvojené ramená sú kombináciou stability a ľahkosti. Dolu sploštený veniec volantu potiahnutý kožou napa alebo kombináciou kože napa a mikrovlákna DINAMICA môže byť na želanie vyhrievaný. Okrem toho sa v ňom nachádza snímacia rohož, ktorá zisťuje, či má vodič ruky na volante. Keď vodič na určitý čas pustí volant, spustí sa séria výstražných signálov, ktorá pri ďalšej nečinnosti vodiča aktivuje asistenta núdzového zastavenia.
Medzi optické zaujímavosti patria dotykové plochy, ktoré sú plynulo integrované do horizontálnych zdvojených ramien volantu. Taktilné pomôcky v oblasti symbolov uľahčujú ovládanie. Pomocou ľavej snímacej plôšky na hornom ramene volantu sa ovláda združený prístroj, snímacia plôška vpravo slúži na ovládanie multimediálneho displeja. Spodné ramená volantu obsahujú prvky na ovládanie tempomatu/systému DISTRONIC (vľavo) a telefónu/zariadenia na hlasitý hovor/prispôsobovania hlasitosti (vpravo).
Zákazníci si tiež môžu vybrať zo širokej ponuky ozdobných prvkov. Novinkou je výbava na želanie s drevom s otvorenými pórmi v antracitovej farbe na prístrojovej doske, obložení dvier, ako aj stredovej konzole, kde sa kombinuje s tieňovo strieborným lemovaním, čo zdôrazňuje športovú, ale aj luxusnú stránku 4-dverového športového vozidla.
Exkluzívny model s edíciou zvýrazňuje luxusnú stránku modelu AMG GT 4-dverové kupé. Je k dispozícii pre všetky motorizácie a je sériovo skombinovaný s balíkom stylingu V8. Exkluzívny lak v tmavom farebnom odtieni drahokamu rubelitová červená odzrkadľuje sebavedomú extravaganciu, ktorá dokonale ladí s exteriérovým balíkom vo vysokolesklej chrómovej farbe a novými 21-palcovými kovanými diskami AMG osústruženými do leskla s dizajnom 5 zdvojených lúčov, lakovanými v striebornej farbe. Sériové inscenovanie svetla dotvára lifestyleový charakter exteriéru.
Voliteľná panoramatická strecha prepúšťa množstvo svetla do interiéru, ktorý je vyhotovený v novej koži napa Exklusiv vo farbe nevská sivá. Interiéru dokonale sekunduje volant AMG Performance v koži napa v nevskej sivej/čiernej. Nové drevené ozdobné prvky s otvorenými pórmi vo vyhotovení v sivom jaseni, prahové lišty osvetlené vo farbe karosérie či plaketa AMG Edition na prístrojovej doske podčiarkujú celkový luxusný dojem.
Prehľad údajov
Mercedes-AMG GT 53 4MATIC+
| Mercedes-AMG GT 43 4MATIC+
| |
Motor | 3,0-litrový motor R6 s turbodúchadlom a elektrickým prídavným kompresorom | 3,0-litrový motor R6 s turbodúchadlom a elektrickým prídavným kompresorom |
Zdvihový objem | 2 999 cm3 | 2 999 cm3 |
Výkon | 320 kW (435 k) pri 6 100 ot./min | 270 kW (367 k) pri 5 500 – 6 100 ot./min |
Príd. výkon štartovacieho generátora | 16 kW (22 k) | 16 kW (22 k) |
Max. krútiaci moment | 520 Nm pri 1 800 – 5 800 ot./min | 500 Nm pri 1 800 – 4 500 ot./min |
Príd. krútiaci moment štartovacieho generátora | 250 Nm | 250 Nm |
Náhon | Náhon na všetky kolesá AMG Performance 4MATIC+ s plne variabilným rozdeľovaním momentu | Náhon na všetky kolesá AMG Performance 4MATIC+ s plne variabilným rozdeľovaním momentu |
Prevodovka | AMG SPEEDSHIFT TCT 9G | AMG SPEEDSHIFT TCT 9G |
Kombinovaná spotreba paliva[1] kombinovaná | 8,7 – 8,6 l/100 km X,X l/100 km | 8,7 – 8,6 l/100 km X,X l/100 km |
Kombinované emisie CO2 [1] | 198 – 196 g/km | 198 – 196 g/km |
Kombinovaná spotreba paliva[2] kombinovaná | 10,0 – 9,2 l/100 km X,X l/100 km | 10,0 – 9,2 l/100 km X,X l/100 km |
Kombinované emisie CO2[2] | 226 – 209 g/km | 226 – 209 g/km |
Trieda efektívnosti | D | D |
Zrýchlenie 0 – 100 km/h | 4,5 s | 4,9 s |
Maximálna rýchlosť | 285 km/h | 270 km/h |
Mercedes-AMG GT 43
| |
Motor | 3,0-litrový motor R6 s turbodúchadlom a elektrickým prídavným kompresorom |
Zdvihový objem | 2 999 cm3 |
Výkon | 270 kW (367 k) pri 5 500 – 6 100 ot./min |
Príd. výkon štartovacieho generátora | 16 kW (22 k) |
Max. krútiaci moment | 500 Nm pri 1 800 – 4 500 ot./min |
Príd. krútiaci moment štartovacieho generátora | 250 Nm |
Náhon | Náhon na zadné kolesá |
Prevodovka | AMG SPEEDSHIFT TCT 9G |
Kombinovaná spotreba paliva[1] kombinovaná | 8,6 – 8,3 l/100 km X,X l/100 km |
Kombinované emisie CO2[1] | 196 – 189 g/km |
Kombinovaná spotreba paliva[2] kombinovaná | 10,0 – 9,2 l/100 km X,X l/100 km |
Kombinované emisie CO2[2] | 226 – 209 g/km |
Trieda efektívnosti | C |
Zrýchlenie 0 – 100 km/h | 5,0 s |
Maximálna rýchlosť | 270 km/h |
[1] Uvedené hodnoty sú Hodnoty CO2 zistené podľa skúšobného postupu NEDC v zmysle čl. 2 bodu 1 vykonávacieho nariadenia (EÚ) 2017/1153. Hodnoty spotreby paliva boli vypočítané na základe týchto hodnôt. Pre výpočet dane z motorového vozidla v Nemecku je rozhodujúca hodnota WLTP.
[2] Uvedené hodnoty sú Hodnoty CO2 zistené podľa skúšobného postupu WLTP v zmysle čl. 2 bodu 3 vykonávacieho nariadenia (EÚ) 2017/1153. Hodnoty spotreby paliva boli vypočítané na základe týchto hodnôt.