Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Toyota oslavuje 40. výročie ikonického modelu AE86 uvedením špeciálnej verzie 40th Anniversary Limited do radu Toyota GR86. Vzhľad auta nadväzuje na jeho predchodcu a má vylepšené brzdy a odpruženie.  Jubilejnej Toyoty GR86 bude vyrobených len200 kusov, ktoré budú dostupné iba na japonskom trhu.

Toyota AE86 sa vyrábala v rokoch 1983-1987. Tento kompaktný automobil, vychádzajúci z piatej generácie Corolly, bol poháňaný 1,6-litrovým motorom s výkonom 130k. Nízka pohotovostná hmotnosť vozidla a pohon zadných kolies urobili z Toyoty AE86 kultový objekt medzi nadšencami driftu a roky bola základom pre stavbu vysokovýkonných športových áut.

Toyota GR86, predstavená v roku 2022, pokračuje v najlepších tradíciách svojho legendárneho predchodcu. Auto má karosériu kupé, pohon zadných kolies a atmosférický motor typu boxer s objemom 2,4 litra, ktorý produkuje výkon 234k a krútiaci moment 250 Nm. Auto v manuálnej verzii zrýchli z 0 na 100 km/h za 6,3 sekundy a dosiahne maximálnu rýchlosť 226km/h.

Vďaka nízkej pohotovostnej hmotnosti (od 1 264 kg), takmer dokonalému vyváženiu (pomer hmotnosti je 53:47) a nízkemu ťažisku sa s autom výborne jazdí a vodičovi poskytuje veľký pôžitok  z jazdy. Je to jedno z posledných športových áut s takýmito klasickými vlastnosťami.

Limitovaná verzia 40th Anniversary Limited

Pri príležitosti 40. výročia uvedenia Toyoty AE86 na trh bola v Japonsku predstavená špeciálna verzia Toyota GR86 40th Anniversary Limited, ktorá svojím vzhľadom odkazuje na svojho legendárneho predchodcu. Auto je možné objednať len v červenej alebo bielej farbe so špeciálnymi bočnými nálepkami, čo je priamy odkaz na farby pôvodného modelu AE86.

Na minulosť odkazujú aj špeciálne označenia vyšité na opierkach hlavy a zdôrazňujú 40. výročie výroby slávneho predchodcu. Limitovaná verzia zahŕňa aj čierne kľučky dverí, spojler v rovnakej farbe a 18-palcové ráfiky v metalickej šedej. Ventilované kotúčové brzdy Brembo s červenými strmeňmi skracujú brzdnú dráhu a tlmiče SACHS (ZF) zlepšujú ovládateľnosť vozidla.

Ide o skutočne zberateľskú verziu Toyoty GR86 – na japonskom trhu bude k dispozícii iba 200 exemplárov. Zákazníci, ktorí majú záujem o kúpu, sa budú musieť najskôr zúčastniť žrebovania. Cena vozidla s manuálnou prevodovkou je 3,8 milióna jenov a auto s automatickou prevodovkou stojí 3,9 milióna jenov. Prvé autá sa k zákazníkom dostanú vo februári 2024.

Značky: