Spoločnosť MasterCard ocenila výnimočné projekty roku 2015 v platobných kartách. Slávnostné odovzdanie cien bolo vyvrcholením celodennej konferencie MasterCard Day, ktorá sa konala 14. januára v Moyzesovej sieni Slovenskej filharmónie v Bratislave. Autori najúspešnejších projektov si odniesli celkovo šesť sklenených trofejí.
„Sme veľmi radi, že si banky a ďalšie inštitúcie vyberajú spoločnosť MasterCard ako partnera pri realizácii svojich inovatívnych projektov. To zodpovedá dlhodobej vízii spoločnosti MasterCard, ktorá má za cieľ zjednodušovať zákazníkom každodenný život,“ povedal Miroslav Lukeš, generálny riaditeľ MasterCard Europe pre Českú republiku a Slovensko, „aj rok 2015 priniesol rad zaujímavých inovácií, na ktorých sa naša spoločnosť aktívne podieľala. Tešíme sa na tento rok a ďalšie výzvy, ktoré nás v oblasti platenia na Slovensku čakajú.“
V priebehu večera boli odovzdané ceny v celkom 6 kategóriách (abecedne):
Ocenenie | Spoločnosť | |
Acquirer 2015 | Tatra banka | Najvyšší absolútny nárast objemu transakcií u obchodníka (POS GEV) |
Acquiring Innovation 2015 | ČSOB | Platobná služba MasterPass |
Issuer 2015 | Slovenská sporiteľňa | Najvyšší absolútny nárast objemu transakcií u obchodníka (POS GEV) |
Issuing Innovation 2015 | UniCredit Bank | Balíček produktov U-konto |
Most Effective Marketing Campaing 2015 | VÚB banka | Kampaň Magnifica |
Product 2015 | Poštová banka | Vydávanie predplatených kariet |
Ocenenie Issuer 2015 získala Slovenská sporiteľňa za najvyšší medziročný nárast objemu transakcií u obchodníkov za uplynulý rok. Ide nielen o transakcie kartou cez platobné terminály, ale aj cez e-shopy a platobné kiosky. Issuer (vydavateľ) je banka alebo iná finančná inštitúcia, ktorá vydáva kartu držiteľovi, s ktorým nadväzuje priamy zmluvný vzťah.
Najlepším produktom roku Product 2015 sú predplatené karty Poštovej banky. Táto banka sa stala najväčším a najúspešnejším vydavateľom predplatených kariet na Slovensku. Predplatená karta funguje na princípe nabitia určitej sumy, ktorú majiteľ karty nemôže prečerpať. Kartu je možné po vyčerpaní znova nabiť. Ocenenie získala banka za ponuku najrozmanitejšieho balíka produktov, medzi ktoré patria aj darčekové karty alebo predplatené karty určené pre poskytovanie úverov.
Cenu Acquirer 2015 potom získala Tatra banka za najvyšší medziročný nárast objemu transakcií u obchodníkov za rok 2015, to nielen platobnou kartou cez terminály, ale aj pomocou platobných kioskov alebo internetových obchodov. Ocenenie získala ako najúspešnejšia banka, ktorá spravuje sieť platobných terminálov a internetových obchodníkov a pomocou globálnej siete MasterCard zabezpečuje zúčtovanie kartových transakcií.
Štvrté ocenenie, Acquiring Innovation 2015, získala ČSOB za platobnú službu MasterPass, ktorú zaviedla ako prvá banka na Slovensku. Globálna platobná služba MasterPass je certifikovaná digitálna peňaženka, ktorá umožňuje klientom jednoduchým kliknutím, bez prepisovania údajov o karte, realizovať platby na internete. Projekt MasterPass bol tiež vyhlásený ako novinka roku 2015.
Cena Issuing Innovation 2015 bola udelená UniCredit Bank za zavedenie nového typu debetného účtu U-konto s modernou kartou Debit MasterCard. Ide o medzinárodnú čipovú debetnú kartu bez cestovného poistenia, s možnosťou nastavenia nízkych transakčných limitov. Kartu je možné používať pre bežné platby v obchodoch (teraz aj pomocou bezkontaktnej technológie) alebo na internete, pre výbery, vklady a náhľad zostatku účtu cez bankomat.
Najúspešnejšou marketingovou kampaňou roku Most Effective Marketing Campaign 2015 bola vyhlásená kampaň Magnifica VÚB banky. Išlo o akvizičnú kampaň nových klientov kreditnej karty MasterCard World Magnifica, ktorá je najúspešnejšou kartou pre afluentný trh na Slovensku.