Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

V spolupráci so spoločnosťou Subaio prináša Mastercard jednoduchý a bezpečný spôsob správy a ukončovania opakovaných platieb. Spotrebitelia získajú v rámci svojho digitálneho bankovníctva jednoduchý prehľad o existujúcich predplatných a s nimi súvisiacich pravidelných platbách. Tento prehľad budú mať nezávisle od spôsobu úhrady predplatného. Nové riešenie nevyžaduje dodatočnú aplikáciu, pretože spotrebitelia sa budú môcť z predplatného odhlásiť priamo vo svojej bankovej aplikácii.

Nové riešenie Mastercard je už k dispozícii bankám v Európe, Kanade a Severnej Amerike. Finančné inštitúcie tak môžu pomocou jediného aplikačného rozhrania poskytnúť svojim klientom kontrolu nad ich predplatnými, možnosť kontrolovať digitálne účtenky či zobrazovať údaje o jednotlivých poskytovateľoch. Pre klientov to znamená výrazné zjednodušenie digitálnej správy ich financií.

„V dnešnej dobe chcú mať ľudia oveľa lepší prehľad o svojich mesačných výdavkoch,“ hovorí Ajay Bhalla, prezident spoločnosti Mastercard pre oblasť Cyber & Intelligence, a dodáva: „Naše riešenie poskytuje bezprostrednú kontrolu nad platbami predplatných prostredníctvom prostriedku, ktorý už spotrebitelia používajú a ktorému dôverujú. Vďaka tomu opäť získavajú kontrolu.“

Spotrebitelia majú na výber nepreberné množstvo služieb dostupných prostredníctvom predplatného – od dodávok vybavenia domácnosti cez potreby pre domáce zvieratá až po streamingové služby alebo hry. Na svete majú viac ako tri štvrtiny spotrebiteľov päť alebo viac predplatných a napríklad v USA je to v priemere 12 mediálnych a zábavných predplatných. Oblasť predplatného rastie raketovým tempom. Predpokladá sa, že do roku 2025 dosiahne hodnota tohoto segmentu v Spojených štátoch neuveriteľných 1,5 miliardy USD.

Druhou stranou tejto mince je však skutočnosť, že s rastúcim počtom predplatných je pre spotrebiteľov stále ťažšie si o svojich pravidelných platbách udržiavať potrebný prehľad a včas rušiť tie nevyužívané. Podľa dát Mastercard pripadá na predplatné 21 percent reklamovaných platieb, čo má nežiaduce dopady aj na obchodníkov a vydavateľov platobných kariet.

„Spoločne s Mastercardom dávame spotrebiteľom do rúk nástroj, ktorý im v súčasnom prostredí, kde vládne predplatné, umožní sa oveľa lepšie rozhodovať,“ vysvetľuje Frederrick Hamaan, obchodný riaditeľ spoločnosti Subaio a dopĺňa: „Prinášame používateľsky prívetivý spôsob, ako získať kontrolu nad predplatnými a opakovanými platbami, presne na mieru nárokom životného štýlu súčasných spotrebiteľov. Naše riešenia posilňujú v súčasnej digitálnej generácii pocit angažovanosti, čo zase podporuje rast našich partnerov.“

Tým, že finančné inštitúcie svojim klientom umožnia lepšiu kontrolu výdavkov, znižujú vlastné prevádzkové náklady. Obchodníci i vydavatelia platobných kariet zase ťažia z nižších nákladov na riešenie reklamácií a prevádzku stredísk klientskej podpory.

Partnerstvo so spoločnosťou Subaio je súčasťou širšej stratégie spoločnosti Mastercard, ktorej cieľom je v rámci poskytovaných funkcií zavádzať nové riešenia zamerané na spotrebiteľov. Ak je pre zákazníkov jednoduchšie urobiť si predstavu, aké predplatné im vyhovujú, a ak majú súčasne možnosť ich ľahšie spravovať, je pre vydavateľov platobných kariet a obchodníkov jednoduchšie vytvárať a udržiavať so svojimi klientmi dlhodobé vzťahy.

Spolupráca medzi Mastercard a Subaio trvá už dlhšie. Spoločnosť Subaio sa v roku 2020 zapojila do oceňovaného programu Mastercard Start Path a neskôr sa stala partnerom spoločnosti Aiia. Ako člen skupiny spoločností Mastercard je Aiia lídrom v odbore otvoreného bankovníctva. Spoločnosť Subaio jej pomáha s automatizáciou hodnotenia bonity pre finančné inštitúcie.

Značky: