Digitálna banka mBank pridala do svojej mobilnej aplikácie a internetového bankovníctva možnosť, vďaka ktorej si existujúci klienti môžu zmeniť formu svojej karty z plastovej na virtuálnu. Zmenu môžu urobiť všetci klienti, a to kedykoľvek počas životnosti ich karty. Nie teda iba v prípade expirácie či straty, ako to bolo doteraz.
K tejto zmene stačí pár kliknutí v apke alebo internetovom bankovníctve. Plastová karta sa v tej chvíli zneplatní a klienti sa jej môžu zbaviť – rozstrihnúť ju či vyhodiť. Zostane im iba virtuálna karta s rovnakým číslom, ale iným dátumom expirácie a trojmiestnym bezpečnostným kódom (CVC/CVV kód). Kartu budú mať v mobile či hodinkách alebo uloženú u obchodníkov. V moderných platobných službách ako napríklad Google Pay či Apple Pay alebo u obchodníkov, u ktorých si kartu klienti predtým uložili, banka nové údaje aktualizuje.
„Stále viac ľudí postupne upúšťa od potreby vlastniť plastovú platobnú kartu. V mBank na tento trend reagujeme. Ako jedna z prvých bánk na slovenskom trhu sme vlani virtualizovali celé portfólio platobných kariet. Potom, čo sme týmto krokom klientom umožnili pri žiadosti o novú kartu zvoliť iba jej virtuálnu podobu, teraz pridávame jednoduchú možnosť pre ďalšie státisíce klientov. Zbaviť sa plastovej karty môžu kedykoľvek online z mobilnej aplikácie alebo internetového bankovníctva,“ vysvetľuje Michal Staněk, produktový manažér platobných kariet mBank.
Zmena je možná aj opačne – z virtuálnej na plastovú kartu. Princíp zmeny údajov je rovnaký. Nová plastová karta príde klientovi na korešpondenčnú adresu do 5 dní.