Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Druhá generácia Toyoty C-HR bola navrhnutá tak, aby výrazne znížila emisie v každej fáze výroby a používania auta. Pri výrobe sa použilo dvakrát viac recyklovaných materiálov ako pri jej predchodcovi. Moderné lakovacie procesy a použitie ľahkých materiálov umožnili ešte viac zredukovať emisie CO2.

Toyota C-HR spôsobila revolúciu v triede mestských crossoverov a stala sa jedným z najdôležitejších modelov značky v Európe. Druhá generácia zástupcu segmentu C-SUV má jedinečný dizajn a najnovšie technológie, no vyniká aj z hľadiska ochrany životného prostredia. Toyota C-HR teraz ponúka tri elektrifikované, nízkoemisné hybridné pohony, vrátane prvého plug-in hybridu v histórii modelu, s ešte väčším dojazdom v elektrickom režime. Auto má teda nižšie emisie CO2 ako model predchádzajúcej generácie.

Dôraz na ochranu životného prostredia bol evidentný v každej fáze navrhovania novej Toyoty C-HR. Pre inžinierov a dizajnérov bolo prioritou zníženie emisií CO2, zvýšenie používania recyklovaných materiálov, a tým podpora trvalo udržateľného prístupu a uzavretej ekonomiky.

Moderné lakovacie procesy

Jedným z najdôležitejších procesov, ktoré boli upravené z hľadiska ekológie, je lakovanie automobilov. Keďže ide o proces, ktorý využíva obrovské množstvo energie a tým spôsobuje vysoké emisie CO2,  hlavným cieľom bolo obmedziť lakovanie prvkov, ktoré si to nevyžadujú. Tri z týchto prvkov boli použité v interiéri a tri sú prvkami vonkajšieho plášťa auta.

Nárazníky sú vyrobené z nového typu živice, ktorá je predfarbená už vo forme. Týmto spôsobom bolo možné na 100% eliminovať procesy lakovania  a zároveň nevzniká problém s odlupovaním laku alebo škrabancami. Táto inovácia pomôže ušetriť stovky ton emisií CO2.

Ďalším spôsobom, ako znížiť emisie, sú nové, automatizované procesy lakovania s použitím farieb na vodnej báze. Umožnili znížiť emisie CO2 o 556 ton.

Nižšia hmotnosť, menej emisií

Takisto bola znížená hmotnosť vozidla, a to aj vďaka použitiu ocele s vysokou tuhosťou, ako aj novému dizajnu panoramatickej strechy. Pevná panoramatická strecha má nízkoemisné nátery, ktoré redukujú infračervené svetlo. Tieto nátery  v lete chránia interiér pred prehrievaním a v chladnom počasí zabraňujú úniku tepla von, čo eliminuje potrebu konvenčnej slnečnej clony. Tým sa ušetrí 5 kg a svetlá výška sa zvýši o 3 cm. Nové riešenie tiež znižuje zaťaženie klimatizačného systému. Toyota odhaduje, že použitie novej panoramatickej strechy zníži emisie CO2 o 0,5 g/km.

Vďaka použitiu vysokopevnostnej ocele 2000 MPa v stĺpiku B neboli potrebné dodatočné zvary. Pri montáži auta sa tak použilo menej komponentov aj náradia, čim sa podarilo znížiť emisie CO2 odhadom o 10 % od ťažby surovín až do konca životnosti vozidla, čo v prepočte predstavuje 3 300 ton ročne.

Ešte viac recyklovaných materiálov

V porovnaní s predchádzajúcou generáciou je v novom modeli použité dvojnásobné množstvo recyklovaného plastu vo viac ako 100 komponentoch. Na volante a sedadlách novej Toyoty C-HR sú použité syntetické materiály namiesto kože.

Až 19 prvkov konštrukcie auta je vyrobených z 80 % z recyklovaných materiálov, vrátane tých, ktoré sú viditeľné hneď na prvý pohľad, ako je kryt chladiča alebo časti nárazníka.  Ďalšie sú zas skryté pod karosériou, ako napríklad odhlučnenie v podbehoch kolies alebo trysky ostrekovačov v nádržke motorovej kvapaliny.

V kabíne auta je tiež množstvo recyklovaného plastu. Sú to napríklad obloženia kufra alebo koberce. Každý prvok bol dôkladne testovaný, aby spĺňal najvyššie štandardy z hľadiska kvality, odolnosti voči UV žiareniu a taktiež aby farebne ladil s ostatnými prvkami.

Značky: