Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Ďalší skok v oblasti dojazdu.

Svetová premiéra pre hybridné vozidlo dobíjateľné zo siete Mercedes-Benz GLE 350 de 4MATIC (vážená spotreba paliva 1,1 l/100 km, vážené emisie CO2 29 g/km, vážená spotreba prúdu 5,4 kWh/100 km)[1]. GLE presviedča svojím elektrickým dojazdom: vďaka akumulátoru s kapacitou 31,2 kWh dokáže prejsť viac ako 100 kilometrov (podľa NEDC) a pri jazde na elektrinu dosiahne rýchlosť až 160 km/h. Vysokou efektívnosťou sa vyznačuje aj jeho štvorvalcový dieselový motor v najnovšom konštrukčnom vyhotovení. Aj verzia GLC 300 e 4MATIC (vážená spotreba paliva 2,5 – 2,2 l/100 km, vážené emisie CO2 57 – 51 g/km, vážená spotreba prúdu 17,8 – 16,5 kWh/100 km)2 využíva tretiu generáciu hybridnej technológie dobíjateľnej zo siete.

Dojazd modelu GLE 350 de 4MATIC je v porovnaní s inými hybridnými vozidlami dobíjateľnými zo siete oveľa väčší. Špeciálne konštrukčné úpravy v zadnej časti vozidla a upravená zadná náprava vytvárajú priestor pre veľký akumulátor. V batožinovom priestore sa nenachádza žiadne vyvýšenie, objem až 1 915 litrov je naďalej veľkorysý. Vozidlo je vybavené nabíjacou zásuvkou COMBO pre nabíjanie striedavým aj jednosmerným prúdom. Na nabíjacích stojanoch s jednosmerným prúdom sa akumulátor dokáže nabiť za cca 20 minút (stav nabitia 10 – 80 percent), príp. za cca 30 minút (stav nabitia 10 – 100 percent). Model GLE 350 de 4MATIC dosahuje prostredníctvom rekuperácie na všetkých štyroch kolesách rekuperačný moment až 1 800 Nm a bez obmedzenia využíva všetky vlastnosti vozidiel so spaľovacím motorom. V tomto režime možno väčšinu jazdných situácií kontrolovať len ovládaním plynového pedálu. Elektromotor dosahuje výkon 100 kW (136 k), systémový výkon je 235 kW (320 k) a systémový krútiaci moment až 700 Nm. Vďaka tomu dokáže vozidlo zrýchliť z 0 na 100 km/h za 6,8 sekundy a dosiahne maximálnu rýchlosť 210 km/h.

Pri novej verzii GLC 300 e 4MATIC je batožinový priestor rovný a veľký, poskytuje objem 395 až 1 445 litrov čo je len o menej ako pri iných verziách GLC. Ako vozidlo SUV s náhonom na všetky kolesá je aj verzia GLC 300 e 4MATIC predurčená pre prevádzku s prívesom – hmotnosť prívesu predstavuje 2 000 kg (brzdený príves). Vozidlo bolo od začiatku skonštruované tak, aby sa doň dal priestorovo úsporne zabudovať akumulátor.

Hybridný pohon vozidiel s pozdĺžne zabudovaným motorom Triedy C až Triedy S, GLC až GLE využíva už jeho tretiu generáciu. Aktuálny elektromotor bol navrhnutý nanovo pre prevodovku 9G-TRONIC používanú v hybridných vozidlách dobíjateľných zo siete a je zabudovaný podľa princípu permanentne budeného synchrónneho motora ako vnútorný rotor. Menič krútiaceho momentu s integrovanou premosťovacou spojkou hydrodynamického meniča slúži ako rozbehový článok s dodatočnou rozdeľovacou spojkou motora medzi spaľovacím motorom a elektromotorom pre čisto elektrickú prevádzku. Stator meniča energie je pevne integrovaný v skrini hnacej hlavy, rotor medzi sústavou na prenos výkonu rozdeľovacej spojky a vstupom prevodovky. Chladenie statora a rotora umožňuje využívať špičkový a trvalý výkon.

Do konca roka 2019 bude v programe značky Mercedes-Benz viac ako desať hybridných vozidiel dobíjateľných zo siete, v roku 2020 to bude už viac než 20 modelov. Nová palubná nabíjačka zdvojnásobuje výkon nabíjania z 3,6 kW na 7,4 kW. Vodiči hybridných vozidiel dobíjateľných zo siete získajú na želanie prostredníctvom služby Mercedes me Charge (spustenie na Slovensku koncom 1. kvartálu 2020) prístup k jednej z najväčších nabíjacích sietí na svete s 300 rôznymi operátormi verejných nabíjacích staníc v Európe (v mestách, nákupných strediskách, na parkoviskách, diaľniciach atď.). Každé nabíjanie sa automaticky odráta. Jednotlivé nabíjania budú každý mesiac zostavené v prehľadnej faktúre.

Prehľad údajov

 GLE 350 de 4MATICGLC 300 e 4MATIC
Typ/počet/usporiadanie valcovNafta/4/RBenzín/4/R
Zdvihový objem (cm3)1 9501 991
Menovitý výkon spaľovacieho motora (kW/k pri 1/min)143/194 pri 3 800155/211 pri 5 500
Menovitý krútiaci moment spaľovacieho motora (Nm pri 1/min)400 pri 1 600 – 2 800350 pri 1 200 – 4 000
Menovitý výkon elektromotora (kW)10090
Menovitý krútiaci moment elektromotora (Nm)440440
Systémový výkon (kW/k)235/320235/320
Systémový krútiaci moment (Nm)700700
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h (s)6,85,7
Maximálna rýchlosť (km/h)210230
Maximálna rýchlosť s elektrickým pohonom (km/h)až do 160cez 130
Spotreba kombinovaná (l/100 km)1,12,5 – 2,2
Emisie CO2 kombinované (g/km)2957 – 51
Celková kapacita akumulátora (kWh)31,213,5
Spotreba elektrického prúdu kombinovaná (kWh/100 km)25,417,8 – 16,5
Dojazd pri jazde na elektrický pohon NEDC (km)10646 – 49
Dojazd pri jazde na elektrický pohon WLTP (km)90 – 9939 – 43
  • [1] Udané hodnoty sú zistené „hodnoty NEDC-CO2“ v zmysle čl. 2 bodu 1 vykonávacieho nariadenia (EÚ) 2017/1153. Hodnoty spotreby paliva boli vypočítané na základe týchto hodnôt. Dojazd a spotreba elektrického prúdu boli zistené na základe nariadenia 692/2008/ES. Ako vymeriavací základ podľa zákona o elektromobilite (EmoG) je smerodajná iná hodnota. Ako vymeriavací základ pre daň z motorových vozidiel môže byť určujúca vyššia hodnota.
  • 2 Údaje o spotrebe paliva a emisiách CO2 sú predbežné a boli zistené Technickou službou pre certifikačný postup v súlade so skúšobným postupom WLTP a korelované na hodnoty NEDC. Typové schválenie ES a potvrdenie o zhode s úradnými hodnotami ešte nie sú k dispozícii. Medzi uvedenými údajmi a úradnými hodnotami sa môžu vyskytnúť odchýlky.