Meta chce späť stovky miliárd: vašu konverzáciu zmení na reklamu
2m čítanie

Meta chce späť stovky miliárd: vašu konverzáciu zmení na reklamu

Meta naliala do AI stovky miliárd dolárov a chce peniaze späť – bude sledovať AI konverzácie.

Neustále dohadovanie, či nás zariadenia počúvajú alebo nie naberá ďalšie kontúry. Možno nás nebude počúvať priamo ale neskôr si analyzuje konverzácie, ktoré sme viedli za pomocou umelej inteligencie. Monetizovanie takto získaného obsahu sa bude týkať aplikácií ako Facebook, Instagram, WhatsApp a Messenger. Vynechané nebudú ani webové verzie.

Na základe hlasových konverzácií ľudí bude ponúkať personalizované príspevky. Reklamy sa nemusia priamo zobrazovať a aplikácií, napríklad Messengeri, Meta ich môže využiť na zobrazenie v rámci príspevkov na časovej osi.

meta advertising center
Zdroj: Meta

Zatiaľ bez EÚ

Tento postup zavedie od 7. októbra 2025, no používatelia v EÚ, Spojenom kráľovstve a Južnej Kórei nebudú v prvej vlne. Je to v dôsledku regulácií, ktoré musia digitálne firmy splniť. Skôr či neskôr sa tomu prispôsobia.

Meta ako organizácia podniká za účelom zisku a tento postup jej netreba vyčítať. Nič nie je zadarmo a ani Facebook alebo chatovacie aplikácie. Zvykli sme ale, že ich neplatíme priamo peniazmi ale dátami o nás.

Žiadne náboženstvo a iné sporné témy

Meta hovorí, že nebude personalizovať reklamy na základe konverzácií ohľadne náboženstva, sexuálnej orientácie, politiky, zdravia, rasy, etnickej príslušnosti, filozofického presvedčenia alebo členstva v odboroch.

Za úvahu by teda stále začať konverzáciu modlitbou, ktorá by mohla pôsobiť ako filter na získavanie informácií z danej konverzácie a následne monetizovanie cez personalizované reklamy.

600 mld. do budúcna

Mark Zuckerberg oznámil Donaldovi Trumpovi plány investovať 600 miliárd dolárov do AI do roku 2028. Keďže Facebook je reklamná spoločnosť, jej cieľom bude zameranie AI práve na získavanie nových možností v oblasti reklamy. Firmy, ktoré sa cez Facebook a iné aplikácie rozhodnú propagovať svoje výrobky a služby to určite uvítajú. Tie chcú vidieť čo najlepšie cielenie reklamy.

Zdroj: The Register

Prečítajte si aj: