Ricoh má všetky dostupné technológie alebo spoluprácu s vybranými partnermi, aby zariadil kanceláriu takpovediac od koberca, cez stolíky, tlač až po projektory zavesené na strope. Keďže dobré pracovisko nie je len o technike, ale o celkovej konzistencii, preberá firma rolu systémového integrátora.
Na základe vašich požiadaviek pre vybrané typy kancelárií (osobná, zasadačka, konferenčná miestnosť atď.) vám pripraví kanceláriu na mieru, prípadne celú firmu s potrebnou technikou. Nie je to len o tom dať vám na stôl tlačiareň, ale pripojiť ju tak, aby tvorila integrálnu súčasť vo vašej firme a poskytla inteligentné funkcie. A takisto aj všetky ďalšie funkcie na prácu s PDF, zabezpečenou tlačou, skenovaním priamo do vášho PC alebo vzdialeného konta.
Tabuľa je však len časťou skladačky toho, čo Ricoh ponúka. Máte možnosť premeniť vašu firmu na moderné pracovisko, kde bude rezervačný systém miestností, inteligentné multifunkcie napojené na interaktívnu tabuľu a inteligentný systém s ochranou súkromia (séria tlačových zariadení IM). Tiež môžete prepojiť viac tabúľ alebo si pozrieť, ktorá miestnosť je voľná. Netreba všetko zisťovať cez počítač, postačí vám terminál a vaša NFC karta, s ktorou sa prihlásite a overíte si, kedy sa bude využívať „veľká zasadačka“. To isté sa dá aplikovať na jednotlivé stoly, ak máte zamestnancov pracujúcich časť týždňa z domu. A to všetko je napojené na váš kalendárový systém.
Tabuľa a práca na diaľku
Celým svojím menom Ricoh Interactive Whiteboard prezrádza jej určenie a najlepšie využitie. Môžete síce použiť aj obyčajnú fixku a papier alebo špeciálnu „neinteraktívnu“ tabuľu, ale nebude to celkom to pravé. Ak potrebujete informačné displeje, ako majú napríklad hotely na recepciách ako informačný kiosk pre hostí prípadne na iný účel, Ricoh má na toto špeciálne určené produkty.
Interaktívna tabuľa nie je len o tom, aby celá porada pôsobila modernejšie. Je to systém na prácu so vzdialenými pracoviskami. Vo firme si môžete prepojiť viac tabúľ, a tak bude mať napríklad kancelária svoju tabuľu a môže pracovať na spoločnom probléme s inou kanceláriou na inom poschodí. Samozrejme, takisto aj na väčšie vzdialenosti. Všade tam, kde je internetové pripojenie.
Základná myšlienka je prepojenie pracovísk, no nie je to nutnou podmienkou na to, aby ste tento firemný doplnok dobre využili. Rozdielom oproti rôznym prezentačným systémom je rovnocennosť. Obe tabule sú si rovnocenné, čo sa napíše alebo zmaže na jednej, to isté sa prenesie na druhú a naopak. Ide o zrkadlenie a vďaka tomu môžu oba tímy pracovať synchrónne. Nestane sa tak, že jedna kancelária bude aktívna a druhá bude pri prezentácii zaspávať.
Interactive Whiteboard Add-On Service for Office 365 je aplikácia, ktorá je špeciálne vyrobená na použitie so službami Office 365. Znamená to nielen kompatibilitu a napojenie na cloudové služby či jednoduchú integráciu do firmy, ale aj celkovo jednoduché použitie. Na prezentácie tak nepotrebujete počítač, žiadne pripojovanie cez káble a redukcie. Stačí tabuľa, do ktorej sa prihlásite NFC kartou a alebo zadaním vašich prihlasovacích údajov. Najjednoduchšie je všetko mať na OneDrive. Prihlásením sa do tabule získate prístup do vášho disku na OneDrive aj ku zdieľaným zložkám na SharePointe.
Okrem toho má používateľ k dispozícii svoj kalendár z Outlooku a takisto možnosť robiť konferencie cez Microsoft Teams priamo cez tabuľu. Obsah prezentácie sa teda dá kombinovať z rôznych zdrojov, dokumentov, tabuliek, obrázkov alebo snímok obrazovky internetových stránok. Po ukončení prezentácie sa obsah tabule odošle vo forme PDF dokumentu do emailových schránok zúčastnených osôb. Bude obsahovať nielen samotné dokumenty, ale aj poznámky dopísané rukou či na virtuálnej klávesnici. Výhodou tabule je, že každý prihlásený používateľ dostáva svoje prostredie, ktoré je čisté a nie sú na ňom pozostatky minulej prezentácie.
Akú tabuľu zvoliť?
Nie je to len o tom, aký máte rozpočet, ale aj akú veľkosť potrebujete. Na výber je viacero tabúľ a Ricoh ich označuje ako D5520, D6510 atď. K dispozícii je uhlopriečka obrazovky od 32 až po 86 palcov a so 4K rozlíšením. Tabuľa od Ricohu sa dá okrem veľkosti kúpiť v dvoch základných verziách. A to s otvoreným alebo uzatvoreným kontrolérom. Oba nájdu uplatnenie a závisí to od toho, čo od systému potrebujete. Tabuľa beží na operačnom systéme Windows 10. Uzamknutý kontrolér znamená to, že po nabehnutí systému sa na tabuli zobrazí rozhranie na prácu Office 365, OneDrive, SharePoint a na plochu môžete okamžite kresliť alebo písať. Toto riešenie by sme mohli prirovnať ku Chromebookom. Kontrolér je špeciálne zostavený počítač, ktorý sa pripojí vlastným konektorom do zadnej časti displeja.
Verdikt
Kompletné vybavenie nielen vďaka hardvéru, ale aj technológiám, ktoré ho prepoja. Toto je jednou z hlavných úloh Ricohu. Má široký záber a nezáleží na tom, či potrebujete skenovanie do PDF a zabezpečenie dokumentov alebo hľadáte projektor či nástroj na prezentáciu. Okrem inteligentnej tabule a špeciálnych multifunkcií do firmy sa postará aj o kompletný životný cyklus dokumentov vašej firmy.
Cena tabule: od 2500 €
Zapožičal: Ricoh