Automobilka BMW pokračuje v neustálom znižovaní spotreby a emisií svojho aktuálneho modelového portfólia zapracovaním 48-voltovej mild hybridnej technológie do ďalších modelových radov od leta 2020. Od júla a augusta sa použitím mimoriadne výkonného štartér-generátora a dodatočnej batérie výrazne zlepšia spotreba aj dynamický výkon v 49 modeloch. Platí to aj pre úplne nové radové 6-valcové naftové motory v BMW radu 7 ako aj v modeloch BMW X3, BMW X4, BMW X5, BMW X6 a BMW X7. Od júla 2020 sa o ďalšie dve verzie motorov rozšíri aj ponuka modelového radu BMW radu 2 Gran Coupé. Do viacerých plug-in hybridných modelov sa dostane nová funkcia BMW eDrive Zone, ktorá pri vstupe do centier miest a do nízkoemisných zón automaticky prepne pohon vozidla do čisto elektrického režimu.
Rozšírenie palety štandardne a na požiadanie dodávaných prvkov výbavy v oblastiach asistenčných systémov vodiča, ovládania a konektivity prispeje k zvýšeniu radosti z jazdy. Od júla 2020 sa štandardná výbava modelového radu BMW radu 3 ako aj ponuka prvkov dodávaných na požiadanie rozšíri o asistenčné systémy vodiča, ovládacie prvky a o nové možnosti konektivity. Medzi inými prvkami to bude aj operačný systém BMW Operating System 7, ktorý do vozidla prinesie inteligentného osobného asistenta BMW Intelligent Personal Assistant. Navyše sa do BMW radu 3 ako aj do ďalších modelových radov dostane viacero funkcií na želanie dodávaného asistenčného systému vodiča Driving Assistant Professional, ktorý dopĺňajú funkcie ako Aktívne navádzanie či Asistent pri vytváraní záchrannej uličky. So zabudovaním mobilných telefónov dodávaným na požiadanie sa mnoho aktuálnych modelov značky BMW dokáže od leta 2020 prepojiť aj s mobilnými telefónmi so systémom Android Auto a nielen s Apple CarPlay, ako to bolo doteraz.
Zvýšenie dynamického výkonu a zníženie spotreby paliva: 48-voltová mild hybridná technológia v 49 modeloch BMW
Od leta 2020 sa mild hybridná technológia dostane do viacerých ďalších modelov značky BMW, aby podporila a odľahčila prácu spaľovacieho motora. Pozostáva zo 48-voltového štartér-generátora, ktorý dokáže veľmi intenzívne rekuperovať energiu uvoľnenú pri brzdení a z dodatočnej batérie, schopnej takto získanú energiu uskladňovať. Následne dokáže 48-voltová batéria energiou napájať elektrické spotrebiče vo vozidle a taktiež ňou podporovať aj činnosť spaľovacieho motora. Pre tieto potreby môže prúd tiecť do štartér-generátora, ktorý preberie funkciu elektrického pohonu. Tým sa znižuje zaťaženie spaľovacieho motora a častejšie potom pracuje v úspornom rozsahu zaťaženia. Generátor navyše pri zrýchľovaní vytvára dodatočnú výkonovú podporu motora. To znamená, že v priebehu okamihu dokáže dodať výkon 8 kW (11 k) a pomôcť spaľovaciemu motoru pri rozbiehaní a zrýchľovaní.
Prvý raz sa 48-voltová mild hybridná technológia dostala k slovu vo vybraných modeloch BMW radu 5, ktoré sa predstavili na jeseň 2019. Nasledovali modely BMW radu 3 a niekoľko modelov z rodiny BMW X. Od júla a augusta 2020 bude štandardnou súčasťou ďalších verzií modelových radov BMW radu 5, BMW radu 6 a BMW radu 7 ako aj modelových radov BMW X3, BMW X4, BMW X5, BMW X6 a BMW X7. Dovedna sa tak zlepší výkon a spotreba 49 aktuálnych modelov značky BMW.
Viac výkonu, menej emisií: nové radové 6-valcové naftové motory s upravenou technológiou BMW TwinPower Turbo
V lete 2020 sa vo viacerých modeloch automobilky BMW predstaví nová generácia radových 6-valcových naftových motorov. Tieto mimoriadne úsporné pohonné jednotky z hliníkovej zliatiny, každá s objemom 3,0 litra, spájajú výrazne prepracovanú technológiu BMW TwinPower Turbo s novým 48-voltovým mild hybridným systémom a v rámci aktivít BMW EfficientDynamics tak dosahujú pozoruhodné pokroky. Okrem upraveného systému prepĺňania prispieva k pokroku v oblasti výkonu a účinnosti nových naftových motorov aj najmodernejšia verzia systému priameho vstrekovania nafty common rail vybavená piezo elektrickými vstrekovačmi. Vstrekovače dokážu teraz dopraviť palivo do spaľovacej komory až v desiatich dávkach pod maximálnym tlakom do 2 700 barov.
S maximálnym výkonom, ktorý poskočil o 15 kW (21 k) na 210 kW (286 k), dokazujú tieto nové naftové motory svoj nesporný talent. Dostanú sa do modelov BMW 730d (kombinovaná spotreba paliva: 4,9 – 4,7 l/100 km; kombinované emisie CO2: 128 – 123 g/km) a BMW 730d xDrive (kombinovaná spotreba paliva: 5,2 – 5,0 l/100 km; kombinované emisie CO2: 138 – 133 g/km), BMW 730Ld (kombinovaná spotreba paliva: 5,0 – 4,8 l/100 km; kombinované emisie CO2: 130 – 126 g/km), BMW 730Ld xDrive (kombinovaná spotreba paliva: 5,3 – 5,1 l/100 km; kombinované emisie CO2: 139 – 133 g/km), BMW X3 xDrive30d (kombinovaná spotreba paliva: 5,6 – 5,2 l/100 km; kombinované emisie CO2: 147 – 137 g/km), BMW X4 xDrive30d (kombinovaná spotreba paliva: 5,6 – 5,1 l/100 km; kombinované emisie CO2: 146 – 136 g/km), BMW X5 xDrive30d (kombinovaná spotreba paliva: 6,2 – 5,7 l/100 km; kombinované emisie CO2: 164 – 150 g/km) a BMW X6 xDrive30d (kombinovaná spotreba paliva: 6,2 – 5,7 l/100 km; kombinované emisie CO2: 162 – 149 g/km). Obzvlášť spontánne reakcie na plynový pedál sa podarilo dosiahnuť pomocou viacstupňového prepĺňania, ktoré sa prvý raz dostalo do tejto verzie radového 6-valcového naftového motora spolu s variabilnou geometriou lopatiek turbodúchadla nízkotlakového systému. Maximálny krútiaci moment vzrástol o 30 Nm na 650 Nm a je k dispozícii v rozsahu od 1 500 do 2 500 ot./min. Prejavuje sa to najmä vynikajúcimi reakciami pri zrýchľovaní. Napríklad modely BMW 730d a BMW 730d xDrive zlepšili svoje zrýchľovanie z 0 na 100 km/h o 0,2 sekundy a teraz im to trvá 5,9 prípadne 5,6 sekundy. Nový naftový motor sa dostal aj do modelov BMW 740d xDrive (kombinovaná spotreba paliva: 5,4 – 5,2 l/100 km; kombinované emisie CO2: 142 – 136 g/km), BMW 740Ld xDrive (kombinovaná spotreba paliva: 5,4 – 5,2 l/100 km; kombinované emisie CO2: 143 – 137 g/km), BMW X3 M40d (kombinovaná spotreba paliva: 6,0 – 5,6 l/100 km; kombinované emisie CO2: 157 – 148 g/km), BMW X4 M40d (kombinovaná spotreba paliva: 5,9 – 5,6 l/100 km; kombinované emisie CO2: 156 – 147 g/km) a BMW X7 xDrive40d (kombinovaná spotreba paliva: 6,6 – 6,4 l/100 km; kombinované emisie CO2: 173 – 167 g/km), kde vytvára ešte väčší ťah. Jeho viacstupňové prepĺňanie využíva variabilnú geometriu lopatiek turbodúchadla na nízko- aj vysokotlakovej časti. Výsledkom je maximálny krútiaci moment 700 Nm dostupný medzi 1 750 až 2 250 ot./min. Motor dosahuje maximálny výkon 250 kW (340 k) pri 4 400 ot./min. V modeli BMW 740d xDrive to potom znamená zlepšenie zrýchlenia z 0 na 100 km/h o 0,2 sekundy a po novom trvá iba 5 sekúnd.
Oba nové motory dostali aj technológiu na čistenie výfukových plynov s prvkami pripojenými k motoru, ktoré pozostávajú z naftového oxidačného katalyzátora a z náteru SCR na filtri pevných častíc. Pre optimálnu redukciu emisií oxidov dusíka (NOx) sa ďalšia dodatočná dávkovacia jednotka nachádza na výstupe systému SCR napojeného na motor. Výsledkom je, že všetky modely poháňané novými 6-valcovými radovými naftovými motormi spĺňajú emisnú normu Euro 6d.
Rozšírenie modelového radu BMW radu 2 Gran Coupé
Ponuka modelového radu BMW radu 2 Gran Coupé sa od júla 2020 rozšíri o ďalšie dva motory. Športový elegantný 4-dverový model v prémiovom kompaktnom segmente obohatia základný naftový motor a ďalšia verzia s pohonom všetkých kolies. Nový model BMW 218d Gran Coupé (kombinovaná spotreba paliva: 4,5 – 4,2 l/100 km; kombinované emisie CO2: 118 – 109 g/km) poháňa najmodernejšia verzia 4-valcového naftového motora. Technológia BMW TwinPower Turbo v 2-litrovej pohonnej jednotke teraz využíva aj systém 2-stupňového prepĺňania ako aj upravený systém priameho vstrekovania common rail so solenoidovými vstrekovačmi. Nový motor dodáva maximálny krútiaci moment 350 Nm v rozsahu medzi 1 750 až 2 500 ot./min. a maximálny výkon 110 kW (150 k) pri 4 000 ot./min. Nový model BMW 218d Gran Coupé zrýchľuje so štandardne dodávanou 6-stupňovou manuálnou prevodovkou z 0 na 100 km/h za 8,6 sekundy. Na požiadanie dodávaná 8-stupňová prevodovka Steptronic dokáže túto hodnotu znížiť na 8,5 sekundy.
Druhý naftový motor dostupný pre BMW radu 2 Gran Coupé dodáva maximálny výkon 140 kW (190 k) a krútiaci moment 400 Nm. V novom modeli BMW 220d xDrive Gran Coupé (kombinovaná spotreba paliva: 4,9 – 4,5 l/100 km; kombinované emisie CO2: 129 – 119 g/km) sa spája s inteligentným pohonom všetkých kolies a s 8-stupňovou automatickou prevodovkou Steptronic. Novej verzii to umožňuje zrýchliť z 0 na 100 km/h za 7,3 sekundy. Vďaka špičkovému spracovaniu výfukových plynov vrátane katalyzátora SCR so vstrekovaním AdBlue dokážu oba nové modely spĺňať emisnú normu Euro 6d.
Zelené svetlo pre BMW eDrive Zone: automatizovaná bezemisná jazda v mestách
V podobe služby BMW eDrive Zone sa v plug-in hybridných vozidlách prémiového výrobcu spája inovatívna technológia z oblasti elektrifikácie a digitalizácie. Absolútne unikátna digitálna služba ponúka ďalšiu možnosť pre zlepšenie možností jazdenia bez vypúšťania emisií. Funkcia BMW eDrive Zone zabezpečuje pri vjazde vozidla do zón ako centrá miest či nízko emisné oblasti automatické prepínanie do plne elektrického režimu.
BMW eDrive Zone bude súčasťou štandardnej výbavy všetkých plug-in hybridných modelov BMW radu 3, BMW radu 5 a BMW radu 7 ako aj BMW X5. Digitálna služba využíva technológiu, ktorá na základe GPS rozpozná vyhradené oblasti. Takého zóny eDrive sa momentálne nachádzajú v približne 80 európskych mestách. Ak je služba aktivovaná, na navigačnom systéme na stredovej obrazovke Control Display sa tieto zóny graficky zvýraznia. Zároveň sa zobrazí informácia, ktorá vodičovi oznámi, že vozidlo vchádza do oblasti eDrive Zone a pohon sa prepína do elektrického režimu.
Všetky vyššie spomenuté plug-in hybridné modely dostanú od leta 2020 do štandardnej výbavy aj zvukovú signalizáciu, že vozidlo je pripravené na jazdu na elektrickú energiu. To znamená, že štartovanie aj vypínanie elektrického pohonu bude sprevádzať špecifický zvukový signál. Rozšírila sa aj ponuka možností funkcií nastavenia komfortu vo vozidle, ktoré sa taktiež stali súčasťou štandardnej výbavy. V závislosti od výbavy sa bude dať oveľa viac funkcií okrem vyhrievania a chladenia interiéru ovládať na diaľku prostredníctvom mobilného telefónu. Vodič pred cestou dokáže nastaviť napríklad aj ovládanie tepelného komfortu sedadla. Rovnako pribudne možnosť nastavenia vyhrievania sedadiel, volantu, vonkajších spätných zrkadiel, zadného okna či kamier asistenčných systémov vodiča.
BMW radu 3 Sedan a BMW radu 3 Touring štandardne vybavené operačným systémom BMW Operating System 7
Súčasťou štandardnej výbavy nového BMW radu 3 bude od leta 2020 najmodernejšia generácia zobrazovacieho a ovládacieho systému. Doteraz sa používal iba v spojení s BMW Live Cockpit Professional. Operačný systém BMW Operating System 7 ponúka široké možnosti individuálnych úprav a nastavení obsahu zobrazovaného na stredovej obrazovke Control Display. Štandardne dodávaný systém BMW Live Cockpit teraz obsahuje prepracovanú prístrojovú dosku s 5,1-palcovým digitálnym displejom v jeho strede. Systémy BMW Live Cockpit Plus, rovnako ako BMW Live Cockpit Professional, obsahujú aj inteligentného asistenta BMW Intelligent Personal Assistant. Digitálny spoločník umožňuje intuitívne ovládanie viacerých funkcií vozidla pomocou hlasového ovládania (hlasový pokyn Hey, BMW a služby inteligentného hlasového asistenta možno ovládať v prípade, ak je systém vozidla nastavený do niektorého z podporovaných jazykov). Od júla 2020 bude operačný systém BMW Operating System 7 súčasťou na požiadanie dodávaného systému BMW Live Cockpit Plus aj v modeloch BMW radu 1 a BMW radu 2 Gran Coupé.
Ponuka prvkov dodávaných na požiadanie do modelových radov BMW radu 3 Sedan a BMW radu 3 Touring sa rozšíri o M športové sedadlá. Poskytujú vynikajúcu bočnú oporu, široký rozsah možností nastavenia a opierky hlavy s vyšitým logom M. M športové sedadlá vodiča a predného spolujazdca sú pre modelový rad BMW radu 3 dostupné v spojení s verziou výbavy M Sport ako aj vo verziách BMW M. Ponuku lakov exteriéru nového modelového radu BMW radu 3 obohacuje nová modrá metalíza Phytonic Blue.
Zvýšený komfort a bezpečnosť: asistenčný systém Driving Assistant Professional s novými funkciami
Na požiadanie dodávaný balík asistenčných systémov Driving Assistant Professional predstavuje mimoriadne komplexnú zbierku asistenčných systémov vodiča navrhnutých na zvýšenie komfortu a bezpečnosti. Automobilka BMW ho vo viacerých aktuálnych modeloch používa na vydláždenie cesty k automatizovanej jazde. Zameriava sa predovšetkým na riadenie a udržiavanie v jazdnom pruhu, ktoré sa spolu s ďalšími dodatočnými funkciami od leta 2020 dostanú do modelových radov BMW radu 3, BMW radu 5, BMW radu 6 a BMW radu 8, do modelových radov BMW X5, BMW X6 a BMW X7 ako aj do všetkých modelov BMW M5 a BMW M8.
Nový systém Aktívna navigácia s pomocou Asistenta zmeny jazdného pruhu vyznačuje, v ktorých jazdných pruhoch sa má vodič držať, aby pri spustenej navigácii mohol pokojne a spoľahlivo pokračovať v ceste do cieľa.
Ďalšou novou funkciou je Automatické vytváranie záchrannej uličky: systém automaticky navedie vozidlo do ideálnej pozície v rámci jazdného pruhu, aby na diaľniciach vytvorilo priestor pre prejazd záchranných zložiek. Okrem toho sa dodáva aj Aktívny systém udržiavania rýchlosti s funkciou Stop and Go, ktorý teraz obsahuje aj adaptívne udržiavanie vzdialenosti, ktoré sa prispôsobí dopravnej situácii a aktuálnym environmentálnym podmienkam.
Ďalším pokrokom prešlo aj inteligentné ovládanie systému Speed Limit Info, ktoré dokáže odhaliť aj značku zákazu predbiehania. Vo všetkých modelových radoch BMW radu 1, BMW radu 3, BMW radu 5, BMW radu 6, BMW radu 7 a BMW radu 8, BMW radu 2 Gran Coupé, BMW Z4, BMW X5, BMW X6 a BMW X7 ako aj BMW M5, BMW M8, BMW X5 M a BMW X6 M sa stane súčasťou výbavy aj systém so schopnosťou čítať dopravné značky s obmedzenou časovou platnosťou napríklad na niektoré dni v týždni. Vodičovi sa teda zobrazia iba údaje platné pre daný deň v týždni.
Zlepšená integrácia mobilných telefónov: vo vozidlách sa okrem Apple CarPlay už dá používať aj Android Auto
V závislosti od modelového radu sa do viacerých vozidiel BMW bude od leta 2020 štandardne alebo na požiadanie dodávať systém na integráciu mobilných telefónov, ktorý podporuje okrem doteraz používaného rozhrania Apple CarPlay aj rozhranie Android Auto. To znamená, že majitelia mobilných telefónov s operačným systémom Android majú teraz po spárovaní s automobilom prístup k svojim aplikáciám rovnako ako užívatelia mobilných telefónov Apple iPhone. Obsahuje to aj digitálnu hlasovú asistenciu Goolge Assistant, mapové služby od Google Maps, služby na počúvanie hudby ako Spotify a Amazon Music ako aj komunikačnú službu WhatsApp.
Všetky služby a aplikácie sa integrujú do ovládacieho a kontrolného systému vozidla pomocou bezdrôtového spojenia medzi vozidlom a mobilným telefónom prostredníctvom siete LAN. Vodič vďaka tomu vidí všetky dôležité informácie z aplikácií priamo na stredovom displeji Control Display a navigačné pokyny aj na prístrojovej doske ako aj na Head-up displeji dodávanom na požiadanie.
BMW radu 7 a BMW radu 8 s upraveným Integrálnym aktívnym riadením
Športový nádych a komfort jazdy v luxusných sedanoch BMW radu 7 a v luxusných športových vozidlách BMW radu 8 ťaží aj z Integrálneho aktívneho riadenia. Na požiadanie dodávaný systém podvozka spája variabilný prevod riadenia na prednej náprave s natáčaním kolies zadnej nápravy. Dokonca aj v mimoriadne nízkych rýchlostiach pod 3 km/h sa zadné kolesá natáčajú v opačnom smere ako predné. To dodáva modelom BMW radu 7 a BMW radu 8 výrazne lepšie možnosti v oblasti ovládateľnosti aj v nízkych rýchlostiach pri parkovaní a pri jazde v úzkych priestoroch.
Od júla 2020 bude BMW radu 7 dostupné aj s novou modrou metalízou Phytonic Blue ako aj s novou sivou matnou metalízou Frozen Bluestone z ponuky BMW Individual. Svieži nádych luxusnej atmosféry prináša do interiéru kožou čalúnený volant od BMW Individual ako aj nová verzia plne koženého čalúnenia interiéru od BMW Individual vo farebnej kombinácii biela Smoke White/modrá Night Blue/čierna Black.
Rozšírený balík Business Package pre BMW radu 2 Active Tourer a BMW radu 2 Grand Tourer, nové úpravy karosérie pre BMW i3 a viacero ďalších modelov
Balík Business Package dostupný pre modely BMW radu 2 Active Tourer a BMW radu 2 Grand Tourer poskytuje viac komfortu a radosti z jazdy v mestskej premávke ako aj na dlhších trasách. Od júla 2020 bude totiž obsahovať aj aktuálne dopravné informácie. Ďalším doplnkom do ponuky farieb karosérie je strieborná metalíza Cashmere Silver dostupná aj pre BMW X1. Ponuka lakov pre BMW radu 2 Grand Tourer sa v budúcnosti rozšíri o modré metalízy Phytonic Blue a Misano Blue.
Nové laky sú dostupné aj pre viacero ďalších modelov. Modrá metalíza Phytonic Blue a oranžová metalíza Sunset Orange rozšíria od júla 2020 ponuku aj pre modelové rady BMW radu 1 a BMW radu 2 Gran Coupé. Modrá metalíza Phytonic Blue bude od augusta 2020 k dispozícii aj pre modelové rady BMW X5, BMW X6 a BMW X7. Interiér modelov BMW X5 a BMW X6 môžu ozvláštniť nové karbónové doplnky Carbon Fibre a v spojení s balíkom M Sport aj karbónové kryty vonkajších spätných zrkadiel M Carbon.
Čisto elektricky poháňané modely BMW i3 (kombinovaná spotreba paliva: 0,0 l/100 km; kombinovaná spotreba elektrickej energie: 13,1 kWh/100 km; kombinované emisie CO2: 0 g/km) a BMW i3S (kombinovaná spotreba paliva: 0,0 l/100 km; kombinovaná spotreba elektrickej energie: 14,6 — 14,0 kWh/100 km; kombinované emisie CO2: 0 g/km) budú od leta 2020 dostupné s novou modrou farbou Blue Ridge Mountain so sivými doplnkami vo farbe Frozen Grey.
Nové farebné odtiene od BMW Individual rozšíria ponuku vysoko výkonných športových vozidiel BMW M8. Modely BMW M8 Coupé (kombinovaná spotreba paliva: 10,6 l/100 km; kombinované emisie CO2: 242 g/km*) a BMW M8 Cabrio (kombinovaná spotreba paliva: 10,8 l/100 km; kombinované emisie CO2: 246 g/km) možno získať aj v bordovej metalíze Ametrin. Oba modely ako aj BMW M8 Gran Coupé (kombinovaná spotreba paliva: 10,7 l/100 km; kombinované emisie CO2: 244 g/km) rozšíria paletu lakov karosérie o sivú metalízu Bluestone, tmavú sivú metalízu Frozen Brands Hatch Grey a o červenú matnú metalízu Frozen Motegi Red.
Prehľad: nové modely BMW od leta 2020* | |||
BMW radu 2 Gran Coupé | Výkon v kW (k): | Spotreba paliva (l/100 km) | Emisie CO2 (g/km) |
BMW 218d Gran Coupé | 110 (150) | 4,5 – 4,2 | 118 – 109 |
BMW 220d xDrive Gran Coupé | 140 (190) | 4,9 – 4,5 | 129 – 119 |
BMW radu 7 | Výkon v kW (k): | Spotreba paliva (l/100 km) | Emisie CO2 (g/km) |
BMW 730d | 210 (286) | 4,9 – 4,7 | 128 – 123 |
BMW 730d xDrive | 210 (286) | 5,2 – 5,0 | 138 – 133 |
BMW 730Ld | 210 (286) | 5,0 – 4,8 | 130 – 126 |
BMW 730Ld xDrive | 210 (286) | 5,3 – 5,1 | 139 – 133 |
BMW 740d xDrive | 250 (340) | 5,4 – 5,2 | 142 – 136 |
BMW 740Ld xDrive | 250 (340) | 5,4 – 5,2 | 143 – 137 |
BMW X3 | Výkon v kW (k): | Spotreba paliva (l/100 km) | Emisie CO2 (g/km) |
BMW X4 xDrive30d | 210 (286) | 5,6 – 5,2 | 147 – 137 |
BMW X3 M40d | 250 (340) | 6,0 – 5,6 | 157 – 148 |
BMW X4 | Výkon v kW (k): | Spotreba paliva (l/100 km) | Emisie CO2 (g/km) |
BMW X4 xDrive30d | 210 (286) | 5,6 – 5,1 | 146 – 136 |
BMW X4 M40i | 250 (340) | 5,9 – 5,6 | 156 – 147 |
BMW X5 | Výkon v kW (k): | Spotreba paliva (l/100 km) | Emisie CO2 (g/km) |
BMW X4 xDrive30d | 210 (286) | 6,2 – 5,7 | 164 – 150 |
BMW X6 | Výkon v kW (k): | Spotreba paliva (l/100 km) | Emisie CO2 (g/km) |
BMW X6 xDrive30d | 210 (286) | 6,2 – 5,7 | 162 – 149 |
BMW X7 | Výkon v kW (k): | Spotreba paliva (l/100 km) | Emisie CO2 (g/km) |
BMW X7 xDrive40d | 250 (340) | 6,6 – 6,4 | 173 – 167 |
*Všetky nové modely dostupné od začiatku výroby v júli alebo v auguste 2020