ZSE Drive ďalej rozširuje možnosti nabíjania a snaží sa hľadať riešenia ako sprístupniť a rozšíriť elektromobilitu na Slovensku.
Už sme vás informovali o otvorení verejnej nabíjacej lokality pre nákladnú dopravu v areáli EMPARK v Trnave a tiež o spustení prvého mestského nabíjacieho hubu v Bratislave. Teraz ZSE Drive rozširuje možnosti aj pre nabíjanie elektrických motoriek. Dve nabíjacie stanice so štyrmi konektormi s maximálnym výkonom 75kW otvára v lokalite Harley-Davidson Bratislava. Boli sme tam osobne a všetko sme si vyskúšali.
Práve elektromobilita zohráva kľúčovú úlohu v energetickej transformácii a pre ZSE Drive je dôležité rozširovanie portfólia nabíjacích lokalít. Ekosystém nabíjania tvoria riešenia pre rodinné a bytové domy, riešenia pre firemných zákazníkov a verejná nabíjacia sieť. ZSE Drive aktuálne sprostredkúva viac ako 170 rýchlonabíjacích bodov na viac ako140 lokalitách po celom Slovensku.
S cieľom rozšírenia elektromobility nielen pre vodičov osobných áut, ale aj motocyklistov, vznikla spolupráca ZSE Drive a Harley-Davidson. V Harley-Davidson Bratislava nájdu teraz motorkári dve nabíjacie stanice so štyrmi konektormi s maximálnym výkonom 75 kW vhodné pre nabíjanie elektrických motoriek.
Harley-Davidson má dnes svoju vlastnú značku LiveWire, ktorá je zameraná na elektrické motorky. Pôvodný Harley-Davidson LiveWire, ikona z dielne Harley-Davidson, garantuje minimálny dojazd 150 km a pri pokojnej jazde v meste až 235 km. Nabíjať ho je možné doma v garáži cez obyčajnú zásuvku alebo práve na verejných rýchlonabíjačkách. Domáce nabíjanie trvá rádovo hodiny, pričom na rýchlonabíjačke ZSE Drive približne hodinu.
,,Harley-Davidson je zatiaľ jeden z mála výrobcov vozidiel na svete, ktorý ide opačným smerom ako diktuje svetový trend v downsizingu. Elektrifikáciu motocyklov firma vyskúšala v roku 2020 na modeloch LiveWire, pričom tento model sa stal svetovým unikátom vzhľadom na ponúkané parametre. Aktuálne sa značka LiveWire sústredí prevažne na západný trh, ale predpokladá sa, že do roku 2026 by mala byť zastúpená aj v strednej Európe. Koncept samostatnej značky pre elektrické motocykle je pre Harley-Davidson dobrou voľbou, nakoľko rozdeľuje dva veľmi odlišné svety. Motocykle s kubatúrou dnešných SUV a elektrické motocykle s výkonným a efektívnym pohonom dávajú koncovému používateľovi možnosť vybrať si model podľa jeho potrieb,‘‘ vyjadril sa Martin Senčák z Harley-Davidson Bratislava.
Zdroje: vlastné, ZSE Drive
Prečítajte si tiež