Telefón Motorola Edge 40 Pro sme si zobrali na služobnú cestu do Slovinska. Chceli sme pomocou neho zachytiť peknú prírodu ako aj architektúru. A oplatilo sa, natočili sme pekné video.

TIP REDAKCIE

Dizajn a vyhotovenie

Motorola Edge 40 prichádza v efektnom dizajne, pričom má zaoblené všetky štyri hrany. Veľmi dobre sa tak drží v ruke. V dodávke tohto telefónu nájdete okrem samotného telefónu aj priesvitný plastový kryt a aj po jeho nasadení stále cítiť prémiové vyhotovenie tohto telefónu. Telefón má rám z brúseného hliníka a displej aj zadná časť telefónu je chránená ochranným sklom Gorilla Glass Victus.

Spodný port na Motorola Edge 40 ProZdroj: TOUCHIT.sk
Spodný port na Motorola Edge 40 Pro

Na pravej strane sú tri kvalitné tlačidlá, v spodnej časti je USB-C port a reproduktor. Zároveň je tu slot pre SIM kartu. Edge 40 Pro podporuje aj eSIM kartu, teda môžete mať dual SIM telefón, pričom jedno číslo máte riešené cez eSIM. Kryt SIM slotu sa dá vybrať aj vtedy, keď je na telefóne nasadené ochranné puzdro. V tejto časti je tiež jeden z mikrofónov. Ďalšie dva mikrofóny sú na hornej strane a na boku telefónu.

Páčila sa nám ochrana IP68, pri testovaní tohto telefónu som naozaj zmokol do nitky a telefónu to nijako neublížilo. Môžete ho na pol hodiny držať pod (sladkou) vodou a to vo viac ako metrovej hĺbke. Vhod príde aj kompletná ochrana voči prachu.

Telefón je dostupný v dvoch farbách – v čiernej a modrej. Na test sme mali čiernu verziu.

Displej

To je pekná črta tohto telefónu. Jeho uhlopriečka je 6,67 palcov a jeho frekvencia je až 165 Hz. Znamená to plynulý obraz aj pri rýchlych pohyboch obrazu. Podporuje Dolby Vision, HDR+, jeho rozlíšenie je FullHD+ a špičková svietivosť je 1300 nitov. Je to pOLED displej s farebným spektrom DCI-P3 a hustotou pixelov 394 ppi. Pomer strán displeja je 20:9.

Motorola Edge 40 ProZdroj: TOUCHIT.sk
Motorola Edge 40 Pro a jej displej

Reproduktory sú stereo, majú podporu Dolby Atmos. Zahnutie displeja dokážete využiť aj tak, že keď je položený na stole displejom dole a napr. prichádza hovor, rohy displeja začnú blikať na červeno. Je to jasne viditeľné a pritom nerušivé upozornenie. Takto sa dajú zobrazovať aj alarmy a notifikácie. Na výber máte pritom 5 farieb na rôzne udalosti.

Parametre vlajkovej lodi

Že ide o vlajkovú loď je jasné potom ako si pozriete špecifikácie – procesor Qualcomm Snapdragon 8 Gen 2, podpora 5G siete a Wi-Fi 7, 12 GB LPDDR5X RAM a pamäťový priestor pre používateľa 256 GB UFS 4.0. Toto plne postačuje na každodennú náročnú prácu s telefónom, ale aj hranie náročných hier.

Motorola Edge 40 Pro v ochrannom kryteZdroj: TOUCHIT.sk
Motorola Edge 40 Pro v ochrannom kryte

Kamerová výbava

Motorola Edge 40 Pro je vybavená trojitým systémom kamier. Je to 50 MPx hlavná kamera s veľkosťou snímacích bodov 2,0 µm, optickou stabilizáciou obrazu a OMNI-PDAF zaostrovaním. K tomu je 50 MPx ultraširokouhlá kamera a 12 MPx portrétna telekamera s dvojnásobným optickým zoomom. Selfie kamera má v tomto prípade rozlíšenie až 60 MPx, čo je jeden z rekordov. Širokouhlá kamera sa využíva aj na macro zábery.

Fotografická výbava na Motorola Edge 40 ProZdroj: TOUCHIT.sk
Fotografická výbava na Motorola Edge 40 Pro

Motorola do prostredia fotenia prináša zaostrovanie na všetkých pixeloch. Zatiaľ čo pri tradičnom fotení s detekciou fázy sa na autozaostrovanie použije len 5 % pixelov, tu je to inak. Technológia Instant All Foxus zaistí, že všetkých 100 % pixelov sa použije na zaostrovanie v horizontálnej aj vertikálnej osi. To je potom rýchlejšie a prináša výborné výsledky hlavne pri nočných záberoch.

Odfotila Motorola Edge 40 Pro. Hlavná kamera, nočný režimZdroj: TOUCHIT.sk
Odfotila Motorola Edge 40 Pro. Hlavná kamera, nočný režim

Hardvér v procesore a technologická výbava následne eliminuje pohyby ruky pri fotení. Zachytené zábery budú stabilné. To zabraňuje tomu, že by ste dostali rozostrené zábery.

Odfotila Motorola Edge 40 Pro. Ultraširokouhlá kamera, nočný režimZdroj: TOUCHIT.sk
Odfotila Motorola Edge 40 Pro. Ultraširokouhlá kamera, nočný režim

Pri realizácii záberov sme potom naozaj zaznamenali, že telefón vytvorí veľmi dobré zábery aj pri fotení z ruky a nie sú rozmazané. Používa sa tu aj zlučovanie pixelov do jedného veľkého, čo umožňuje vytvoriť veľmi dobré fotky aj pri nedostatku svetla.

Odfotila Motorola Edge 40 Pro. PortrétZdroj: TOUCHIT.sk
Odfotila Motorola Edge 40 Pro. Portrét

Rovnako oceňujeme, že Edge 40 Pro je vybavená 50 MPx hybridným ultraširokouhlým snímačom. Práve ultraširokouhlé snímače totiž obyčajne nemávajú vysoké rozlíšenie, hoci ich ľudia radi používajú. Tu sa môžete na kvalitu fotiek pri UW snímači spoľahnúť. Naozaj potom tohto snímače môžete robiť aj macro-fotografie, keď ste na 3 cm vzdialený od foteného objektu. Pripomíname, že stále má aj táto macro fotografia rozlíšenie 50 MPx.

Odfotila Motorola Edge 40 Pro. TelekameraZdroj: TOUCHIT.sk
Odfotila Motorola Edge 40 Pro. Telekamera

Zaujímavá je aj 12 MPx telekamera s veľkosťou snímacích bodov 1,2 µm a clonou f/1.6. Takto môžete robiť pekné portrétne fotky s rozostretým pozadím. V skutočnosti v rámci režimu portrét môžete fotiť s ohniskovou vzdialenosťou: 35 mm, 50 mm a 85 mm. Dá sa s tým celkom vyhrať, nasledovné zábery sme pritom realizovali z rovnakej vzdialenosti od fotenej postavy.

Selfie zábery

Ako sme už spomenuli, špecialitou je tu selfie kamera s rozlíšením 60 MPx. Clona je f/2.2 a s technológiou Quad pixel (zlúčenie 4 pixelov) máte výslednú plochu snímacieho prvku 1,2 µm. To umožňuje perfektné selfie fotky aj pri nízkej úrovni svetla.

Odfotila Motorola Edge 40 Pro. Selfie kameraZdroj: TOUCHIT.sk
Odfotila Motorola Edge 40 Pro. Selfie kamera

Ďalšou veľkou špecialitou tohto telefónu je to, že dokáže používať nočný režim aj v prípade videa. Práve toto sme si overili pri našom teste a natáčali sme video prakticky úplne v noci. Ako uvidíte vo videu, nenájdete tu stopy po šume, rovnako tu je veľmi dobrí zaostrenie na objekty aj v hlbokej noci.

Nová forma stabilizácie videa

Vo videu je ešte ďalšia zaujímavá vlastnosť a to je vyrovnanie horizontu, aj keď telefón pri natáčaní videa nedržíte celkom vodorovne. To sa v praxi celkom stane a Edge 40 Pro dokáže eliminovať skutočne veľké otáčanie telefónu pri natáčaní videa. Celkovo to prispieva k tomu, že výsledné video bude stabilizované. Ak zapojíte funkciu Horizont Lock, skutočne môžete počas natáčania videa otočiť telefónom o 360° a video bude mať stabilný horizont. Toto s výhodou využijete pri akčných športoch ako je behanie, lyžovanie, horolezectvo a pod.

Pohybujúce sa objekty ako ľudia alebo zvieratá vo videu sú vždy zaostrené. Motorola Edge 40 Pro ich neustále trackuje a tak sa videá s pohybujúcou sa postavou robia veľmi pohodlne. To sme si aj v našom videu vyskúšali. Toto zaostrovanie na osobu potom zostáva zachované aj keď vám do záberu vstúpi iná osoba a tá je bližšie k telefónu. Edge 40 Pro zaistí, že video bude zaostrené na pôvodnú osobu.

Video tiež môžete použiť ako portrétne. Je to podobné ako pri tvorbe fotiek – video je zaostrené na osobu a pozadie je rozostrené.

Ďalšia možnosť vo videu je duálne snímanie – teda snímate hlavnú scénu napr. zadným fotoaparátom a zároveň je vidieť vás ako natáčate toto video a záber na vás realizuje predná kamera. Môžete mať pri duálnom snímaní fotky ale aj videá. V prípade videá sa nastaví mikrofón tak, aby sa zameral na hlas, ktorý je v scéne dominantný. Dá sa to nastaviť aj tak, že váš záber sa vo automaticky videu objaví len vtedy, keď začnete hovoriť (tzv. vlog mode).

ReadyFor na palube

Výborné je, že Edge 430 Pro podporuje technológiu ReadyFor to znamená jednak využitie telefónu ako keby šlo o počítač ale zároveň je tu jednoduchý prenos súborov ako sú fotky a videá do počítača na ďalšie spracovanie.

ReadyFor umožní napr. takto zobraziť prostredie Motorola Edge 40 ProZdroj: TOUCHIT.sk
ReadyFor umožní napr. takto zobraziť prostredie Motorola Edge 40 Pro

Nabíjanie

Súčasťou dodávky tohto telefónu je aj napájací zdroj a telefón prichádza so 125 W TurboPower káblovým nabíjaním. To znamená, že na celý pracovný deň (8 hodín) si nabijete váš telefón len za 6 minút. S technológiou PowerSharing môžete z Edge 40 Pro nabíjať aj iné zariadenia. Pri našom teste nám telefón na plné nabitie batérie vydržal až na 2,5 dňa prevádzky. Batéria má kapacitu 4600 mAh.

Kompletná dodávka Motorola Edge 40 ProZdroj: TOUCHIT.sk
Kompletná dodávka Motorola Edge 40 Pro s napájacím zdrojom, káblom a puzdrom

Ako nevýhodu hodnotím, že Motorola Edge 40 Pro nemá bezdrôtové nabíjanie. Jasné, často sa to zase nepoužíva, ale sú chvíľe, keď vám to môže zachrániť energiu v telefóne, pričom nemáte k dispozícii žiadny kábel.

Zhodnotenie

Motorola Edge 40 Pro je veľmi dobrý telefón a najlepšia je na ňom foto a video výbava. Naozaj sme boli prekvapení kvalitou výstupu, telefón si veľmi dobre poradil aj počas extréme nízke úrovne vonkajšieho osvetlenia. Pripočítajte k tomu takmer čistý Android 13 s Moto gestami, dlhú výdrž na batériu a veľmi dobrý displej a máte kandidáta na vlajkovú loď v roku 2023. Pre Edge 40 Pro výrobca dohodol 3 veľké aktualizácie operačného systému a 3 roky bezpečnostných aktualizácií.

Osobne nám chýbala možnosť mať telefón s väčšou kapacitou pamäti. Motorola Edge 40 Pro robí naozaj skvelé videá a budete si ich chcieť uložiť aj na dlhšiu dobu. Ak ich nebudete prenášať na iné pamäťové médiá, narazíte na strop. Ale je jasné, že sme v dobe cloudu.

Celkovo sme boli s týmto telefónom veľmi spokojní a udeľujeme tomuto telefónu Tip redakcie za kvalitu fotiek v nočnom prostredí.

Cena: 899,99 eur

Zdroje: vlastné, Motorola