Výpredaje po vianočných sviatkoch neobišli obchody a e-shopy ani tento rok.
Zľavy na jednotlivé tovary sú pre zákazníkov veľkým lákadlom. „Nie vždy sú však tieto zľavy také výhodné, ako obchodník uvádza na svojich stránkach či letákoch. Pred kúpou zľavneného tovaru odporúčame skontrolovať jeho reálnu cenu na internete,“ hovorí šéf Heureky Tomáš Braverman. Podľa čísel najväčšieho porovnávača a nákupného portálu Heureka sa zľavy tovarov pohybujú v priemere na úrovni 20 %.
Prvenstvo si v zľavách drží kategória Oblečenie a móda
Výpredaje na spotrebný tovar spustili obchodníci už tesne po vianočných sviatkoch, pričom najvýraznejšie zľavy sa objavili v obchodoch po Novom roku. Ceny tovarov sa rôznia v rámci jednotlivých kategórií. Najvyššiu priemernú zľavu Heureka monitoruje v segmente Oblečenie a móda s priemernou výškou zliav až 23 %. Najviac zľavnené sú v tomto segmente obuv či lyžiarske oblečenie. V úzkom závese sa drží kategória Filmy, knihy a hry s výškou zliav 22 %, ďalej Jedlo a nápoje – 20 %, Kozmetika a zdravie – 19 % a mnohé iné kategórie. Najnižšiu priemernú zľavu zaznamenala naopak Heureka v segmente Sexuálne a erotické pomôcky – 11 %, Hobby – 14 % či Biela technika – 15 %. „Najviac zľavnených produktov ponúkajú hneď viaceré kategórie, a to Oblečenie a móda, Šport, Dom a záhrada či kategória Elektroniky,“ dodal Tomáš Braverman.
Slováci nakupovali v e-shopoch v roku 2016 viac jedla a kozmetiky
Zaujímavé číslo priniesol nedávny odhad, ktorý realizoval porovnávač cien Heureka. Počas minulého roka mali Slováci celkovo utratiť v e-shopoch rekordných 815 miliónov eur. Oproti roku 2015 by tak malo ísť až o 16 % nárast. Porovnávač zaznamenal nárast záujmu o tovar najmä v kategórii jedlo a nápoje. Zákazníci sa už totiž naučili prostredníctvom e-shopov nakupovať aj čerstvé a trvanlivé potraviny. Nárast záujmu o tovar bol zaznamenaný aj v kategóriách kozmetika a zdravie, oblečenie a móda či dom a záhrada.