Na ceste za úspechom v e-commerce najväčší hráči na trhu najčastejšie skloňujú 3 dôležité body: 1. správne načasovanie, 2. unikátnosť produktu a 3. spoľahlivosť a stabilitu eshopového riešenia.
Práve tretí bod bol dôvodom, prečo jeden z najznámejších slovenských e-shopov s nábytkom – Kondela, stavil na agentúru s 27 ročnými skúsenosťami v programovaní riešení na mieru. A výsledok? Nárast obratu zabezpečil, že celkové náklady, ktoré majitelia do nového e-shopu vložili, boli späť už za mesiac. Ako je to možné?
Vybrať si top dodávateľa šetrí budget a prináša výsledky
Rovnako ako obchod s kvalitným nábytkom. Hoci sa môže počiatočná investícia zdať vysoká, v momente, ak si viete prepočítať “life-time value” a teda hodnotu rozpočítanú do dĺžky používania daného nábytku zistíte, že nikto nie je taký bohatý, aby si mohol kupovať lacné veci.
Kvalitný a stabilný dodávateľ e-commerce riešenia je v B2B v princípe niečo podobné. Navyše si predstavte digitálnu agentúru, ktorá dokáže komplexne zastrešiť akékoľvek e-commerce potreby. Hlavnou výhodou je prepojenie a spolupráca jednotlivých tímov – od UX a CX odborníkov cez vývojárov a programátorov, využitie AI až po skúsených marketérov, ktorí na výsledky pozerajú cez konkrétne čísla.
Takýto partner ušetrí čas, ktorý by ste strávili odovzdávaním medzi jednotlivými agentúrami alebo freelancermi a zároveň prináša istotu, že ľavá ruka vie, čo robí tá pravá. Pretože práve tam unikajú dôležité detaily a takisto peniaze pomedzi prsty.
Ako postaviť stabilný a hlavne vyladený eshop
Presne táto kombinácia stála za stúpajúcim obratom e-shopu www.kondela.sk od prvej chvíle, ako sa ocitol v novom. Rozmeňme si to na drobné. To “nové” znamená také, kde zákazník vie, na čo kliknúť, aby nakúpil. Nestráca sa medzi stránkami a na rozhodujúcich miestach nájde všetky potrebné informácie, aby mohol nákup zrealizovať. Intuitívny a rýchly nákup na pár klikov. Ako však prísť na to, čo ten zákazník chce a potrebuje?
Skôr, než sa do redizajnu webu v ui42 pustili, cenné informácie poskytli UX/CX analýza a Usability testovanie s reálnym zákazníkom. Ak ste v eshope Kondela v minulosti nakupovali, možno si spomeniete, že vám vadilo malé písmo, chaotické produktové popisy alebo parametre, ktorým ste vôbec nerozumeli. Dobrá správa – je to fixnuté. A pribudli aj farebné varianty v malých detailoch produktov.
Pri takých veľkých projektoch, ako Kondela je, zohráva v rámci prípravy veľmi dôležitú rolu špecifikácia. V tomto bode sa k UX-ákom pridali programátori a webdizajnéri, aby do detailu navrhli používateľsky vyladený web. Áno, všetci z jednej jedinej agentúry a so znalosťami a reálnymi skúsenosťami, ktoré dokážu prepájať naprieč oddeleniami.
Okrem toho, čo zákazník uvidí, je však dôležité aj to, ako (a na čom) to celé beží. A to doslova. Práve rýchlosť webu a stabilita bez výpadkov aj pri vyššej návštevnosti bola dôvodom, prečo sa Kondela rozhodla ísť do nového. Vyriešilo to flexibilné ecommerce riešenie BUXUS – skryté želiezko v ohni, vďaka ktorému dnes preklikávate web bez otravného zdržania a zdĺhavého načítania, ktoré bolo častým dôvodom odchodu zákazníkov.
Mimochodom, páči sa vám nová Kondela?
Potom sa vám bude páčiť aj one – stop shop. Agentúra ui42, kde pod jednou strechou vybavíte UX aj CX, webdizajn, programovanie, performance marketing aj automatizáciu pomocou umelej inteligencie.
To je ten správny mix, ktorý zabezpečil najväčšiemu slovenskému e-shopu s nábytkom signifikantne vyššie tržby už po prvom mesiaci. A taktiež aj rekordne rýchlu návratnosť investície do celého remake-u e-shopu. Finálne hotové a odovzdané dokonca o dva mesiace skôr, ako bolo na pláne. Viac detailov o celej spolupráci nájdete v case study.
Článok vznikol v spolupráci so spoločnosťou ui42.